Dijital çağda rekabet etmenin stratejik prensipleri

Bu makalede CEO’ların dijital devrimle ortaya çıkan stratejik meydan okumaya çözüm bulmak için alması gereken 6 kritik karar sunuluyor.

10.08.2014 22:49:570
Paylaş Tweet Paylaş
Dijital çağda rekabet etmenin stratejik prensipleri


Bu paketler, gerçek zamanlı olarak bir araya getiriliyor ve arz ile talebe bağlı dinamik fiyatlandırma sunuyor. Bu yeni platformlara daha niş tedarikçiler katıldıkça rekabet de şiddetleniyor.

5- Artan yetenek uyumsuzlukları
Dijital şirketlerde emeğin yerini yazılım alıyor. Mesela biz bankalardaki 700 tane uçtan uca sürecin (örneğin bir hesap açma veya araba kredisi çekme) yaklaşık yarısının kelimenin tam anlamıyla otomatikleştirilebileceğini tahmin ediyoruz. Bu arada bilgisayarların da giderek çok daha karmaşık görevlerin altından kalkabildiğini de eklemek gerekir.

IBM’in Watson’u gibi “parlak makinalar”artık gözlerini çağrı-merkezi çalışanlarının yaptıkları işlerin çoğuna dikmiş durumda. Hatta onkoloji teşhisi gibi bilgi-yoğun alanlar bile makinaların meydan okumasına elverişliler: Watson devasa miktarlarda tıbbi araştırma ve hasta MRI sonuçlarını tarama ve saklama kapasitesi sayesinde kanserli hastaları yetenekli doktorların bile yapabileceğinden çok daha hızlı ve kesin bir sonuçla teşhis edebiliyor.

Dijitalleşme C-seviye-sindeki yöneticiler için bilgilerin derlenip toplanmasına dayanan çok sayıda ön cephe ve orta kademe yönetim işlerini otomatikleştirdikçe şirketler içindeki bilgiye dayalı rolleri her geçen gün daha fazla ele geçirecek.

Aynı zamanda şirketler de otomatikleştirilemeyecek alanlarda doğru yetenekleri bulmakta zorlanıyor. Bu gibi alanların içinde yapay zeka programcıları veya veri bilimcilerininki ile dijital stratejilere önderlik yapacak ve yeni iş tasarımları hakkında yaratıcı bir şekilde düşünebilecek insanlarınki gibi dijital beceriler var.

Üst düzey yöneticiler için kilit bir meydan okuma da otomasyondan elde edilen tasarrufları dijital işlerin yaratılacağı yeteneğe ihtiyaç duyulan alanlara kaydırmak olacak. Örneğin global bir şirket, aynı anda hem 10 binden fazla çalışanını işten çıkarmayı (bazıları dijital ekonomiler aracılığıyla) hem de dijital işleri için 3 bin kişilik yeni istihdam yaratmayı planlıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz