"Geleneksel CRM artık tehlikeli!"

Steve McKee ile yeni CRM’i konuştuk.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Geleneksel CRM artık tehlikeli!
Kısa mesajlar, e-postalar, otomatik çağrılar... Geleneksel CRM’in kullandığı araçlar, günümüzde artık eskisi kadar etkili değil. Üstelik aynı zamanda tehlikeli. CRM Gurusu Steve Mckee, şirketlere, “geleneksel CRM’in negatif etkilerinden uzak durun” diyor. Bilgi bolluğunun yarattığı körlüğe işaret eden mckee, başarılı bir CRM için önce stratejinin, ama en çok da kişiselleştirmenin önemli olduğunu söylüyor.

Cep telefonunuza günde kaç adet indirim mesajı geliyor? Bankanız günde kaç kere yeni ürünüyle ilgili bilgi vermek ya da acaba kredi kullanmak ister misiniz diye sormak için arıyor? Posta kutunuzun ne kadarı aslında hiç ilgilenmediğiniz tekliflerle dolu? Çok değil mi? Bu durumdan sıkılmış bile olabilirsiniz belki...

Dünyaca ünlü CRM gurusu Steve McKee’nin size bir iyi bir de kötü haberi var. Kötü haber mesajlar, telefonlar, e-postalar bir süre daha gelmeye devam edecek hatta sayıları daha da artacak. İyi haber akıllı şirketler müşterileriyle iletişim kurmanın daha basit ve kişiselleştirilmiş yöntemleriyle hareket edecek. Zaman içinde geleneksel yöntemleri kullananların sayısı azalacak ve akıllı şirketlerle müşteriler yepyeni bir CRM dünyası yaratacak.

Wallwork&Company Başkanı, CRM uzmanı Steve Mckee, şirketlere geleneksel CRM yöntemlerinden uzak durmalarını söylüyor. “Aslolan strateji ve kişiselleştirmedir. Milyonlarca insanla kötü iş yapmaktansa bir avuç insanla iyi iş yapmak daha etkilidir” diyor. Bir yandan fırsat diğer yandan tehditler barındıran dijital yeni dünyada, sosyal medyanın gücüne işaret eden McKee, “Adı üzerinde, sosyal kelimesi ilişkiyi ifade eder. Dolayısıyla sosyal medya, şirketlerle müşterileri arasında olduğunda CRM’in son derece aktif
bir formudur” diye konuşuyor. Steve McKee ile yeni CRM’i konuştuk:

CRM’in tarifiyle başlayalım... CRM nedir?
Teknik olarak müşteri ilişkileri yönetimidir. En basit şekilde tanımlamak gerekirse şirketlerin müşterileriyle olan ilişkilerini güçlendirmek, sürdürmek ve geliştirmek için kullandıkları bir sistem ve araçlar bütünüdür.

Artık dijital çağdayız. Şirketler her adımlarında dijital olmak zorunda. Bu süreçte CRM nasıl değişiyor?
Bir yandan çok daha güçlü hale geliyor, diğer yandansa tehlikeli. Dijital araçlar daha fazla verinin bir araya getirilmesine, işlenmesine ve şirketlerin müşterilerine çok daha fazla ve daha iyi fırsatlar sunabilmesine imkan veriyor. Ama aynı zamanda, kolaylıkla mevcut ilişkilerin daha az kişiselleşmesine de sebep olabilir ki bu geri adım atmaktır.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz