Kalıcı strateji mucizesi

THY küresel marka olma, Teknosa yaygınlık, BİM düşük maliyet, LC Waikiki ise odaklanma stratejisinden uzun yıllardır taviz vermiyor...

1.03.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Kalıcı strateji mucizesi

Oysa Microsoft, ürünlerinin entelektüel bir yatırım olduğuna ve müşterilerin üretkenliklerini sınırsız biçimde artırdığına vurgu yapıyor" diyor. Türkiye'de de THY, Bim, Sütaş, Tema Mağazacılık gibi son dönemde büyüme ivmesiyle dikkat çeken şirketlerde aynı durum söz konusu... Bu şirketlerin çoğunda istikrarla devam ettirilen, değişmeyen stratejilerin olduğu görülüyor. Hatta bu stratejiler şirketlerin DNA'sını oluşturmuş durumda. En önemlisi bu değişmeyen stratejiler sayesinde pazarda bir adım öne çıkıp, rekabet avantajı elde ediyorlar.

TEMEL KOTİL /THY GENEL MÜDÜRÜ
"8 YILDIR AYNI STRATEJİYİ UYGULUYORUZ"
İSTİKRAR ÖNEMLİ
Hedefimizi sürdürülebilir istikrar sağlamak olarak belirledik. Bunun için göreve geldiğim tarihten itibaren bu hedefe uygun yapısal bir dönüşüm gerçekleştirmeye çalıştım. Stratejimizi ise Türk Hava Yolları'nı küresel bir marka yapacak dönüşüm üzerine kurduk.
HIZLI KARAR ALMAK
Stratejimizi hayata geçirmek için 2 araçtan yararlandık. İlk önce hızlı karar alabilecek idari yapı oluşturduk. İkinci olarak da THY'yi dünyada küresel bir marka yapacak büyüme hedefimizi belirledik ve bu büyümeyi gerçekleştirecek yatırım kararlarını aldık.
KRİZ ETKİLEMEDİ
2008'den itibaren yayılan küresel ekonomik kriz, THY'yi büyüme hedefini gerçekleştirdiği dönemde olduğu için neredeyse hiç etkilenmedi. Hatta krizi fırsata çevirdik. Yolcu sayımız 10 milyondan 33 milyona çıktı.
POTANSİYEL FAZLA
2004'te başladığımız büyüme eksenli stratejimiz 8 yıldır devam ediyor. Çünkü biz gerek Türkiye'nin gerekse İstanbul ve Ankara'nın üzerinde bulunduğu hava trafiğinden yeterince yararlanmadığını düşünüyoruz.


KÜRESELLEŞME BÜYÜMEYİ GETİRDİ
Başarılı olmuş şirketlerin değişmeyen stratejilerinin başında uzun dönemli stratejik vizyon oluşturmak geliyor. Dünyanın bir numaralı strateji gurusu Michael Porter'a göre de uzun soluklu strateji oluşturmadan önce vizyon sahibi olmak şart. THY de uzun yıllardır değiştirmediği stratejik vizyonuyla ön planda olan bir şirket. "Sürdürülebilir istikrar" vizyonunu değiştirmeyip yurtdışında büyümeye odaklanmış durumda. 8 yıldır "küresel marka olma" stratejisini uygulaması da dikkat çekici. THY Genel Müdürü Temel Kotil, bu strateji sayesinde dünyanın en büyük havayolu şirketlerinin arasına girmeyi başardıklarını söylüyor. Bu süreçte krizlere rağmen ne yatırım hedeflerinde ne de yönetim kadrosunda değişiklik yapmadıklarını belirtiyor. Sonuç ise oldukça başarılı... THY, 2004'ten itibaren uyguladığı küresel marka olma stratejisi doğrultusunda yolcu sayısını ve filosunu 3 kat, cirosunu ise 4 kat artırmayı başarmış durumda. Sadece THY değil, son dönemde büyüme performanslarıyla dikkat çeken pek çok şirket küresel marka olma stratejisini uzun yıllardır şirketin odağında tutuyor. Bunlardan biri de Kastamonu Entegre. Şirketin genel müdürü Haluk Yıldız, sürdürülebilir büyümeyi sağlamak için değişmez stratejilerinin yurtdışında büyümek olduğunu söylüyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz