Koç Holding'den yeni İK sistemi

İnsan kaynakları alanındaki global trendleri ve bu alandaki oyun planını, İK Direktörü Özgür Burak Akkol ile konuştuk...

27.10.2016 18:25:070
Paylaş Tweet Paylaş
Koç Holding'den yeni İK sistemi
* Bir de hem Türkiye’de hem dünyada “kadın çalışan ve cam tavan” konusu var. Şirketler bu konuya nasıl yaklaşmalı?
 Kadının iş gücüne katılımının ve kadın istihdam oranlarının artmasının büyüme oranlarına, ekonomiye ve kalkınmaya ciddi katkı sağladığını temel veri olarak kabul ediyoruz. Topluluk olarak, kadının ekonomik ve sosyal hayata katılımını ve güçlendirilmesini Türkiye’nin öncelikli konuları arasında görüyoruz.
* Koç Holding’in kadın çalışan stratejisi nasıl?
 Holding şirketlerindeki toplam çalışan sayımız, Mart 2016’da 91 bin 522 kişiydi. Bu çalışanların yaş ortalaması ise 34. 2015 sonu verilerine göre çalışanlarımızın yüzde 26’sı kadın. 2013’te ‘İşte Eşitlik Bildirgesi’ni imzalayarak attığımız adımları geçtiğimiz yıldan itibaren “Ülkem İçin Toplumsal Cinsiyet Eşitliğini Destekliyorum” olarak açıkladık ve çalışmaları sürdürüyoruz. Topluluk olarak kadın çalışan konusunda sayısal değişimin yaratılması kadar, iş dünyasında ve toplumda kadın istihdamıyla ilgili bilinçlendirme hareketinin öncelikli olduğunu da düşünüyoruz. Sayısal değişim, bu alandaki bilinçlenmenin sonucunda doğrudan oluşacak. Ana hedeflerimizden biri de yönetim kadrolarındaki kadın sayısını artırmak. İşe alımda ve liderlik eğitimlerine katılımda da kadın oranını artırma hedefiyle ilerliyoruz. Örneğin kadın çalışanlarımızı, liderlik eğitimlerine özel bir indirimle dahil ediyoruz. Ayrıca eğitimlerde cinsiyet dağılımının eşit olmasına özen göstererek şirketlerdeki katılımı yönetiyoruz. Şirketlerimiz, iyi uygulamalarını birbirleriyle paylaşabiliyor. Üretim hatlarımızda en zorlu görünen rollerde çalışan veya forklift kullanan kadınlar, bizlere kadınların her alanda çalışabileceğini gösteren önemli örnekler. Bu bakış açısıyla yine örnek olarak son 2 yılda otomotiv grubu şirketlerimizde üretim hatlarında istihdam edilen kadın çalışan sayımız 2 katın üzerinde arttı. Kadın istihdamını ve liderliğini artıracak her uygulamayı yaygınlaştırmayı hedefliyoruz.
* Koç Grubu’nun şirketleri, “en çok çalışılmak istenen” kurumlar olarak öne çıkıyor. Böyle bir kurum olmanın kriterleri geçmişten bugüne nasıl değişti?
 En çok çalışılmak istenen kurum olmak, pek çok faktörün bir araya gelmesiyle gerçekleşiyor. Ülkemizin yüksek potansiyeline inanıyoruz. En yüksek seviyede ürün ve hizmet kalitesi hedefinden asla taviz vermiyoruz. Zorlu ekonomik konjonktürde dahi yatırım yapmaktan vazgeçmiyoruz. Sosyal sorumluluk projeleriyle ekonominin yanı sıra sosyal kalkınmayı destekleyecek faaliyetlerin her zaman öncüsüyüz. İK tarafında tüm bunların iletişimini her zaman biz yapmasak bile çalışma arkadaşlarımızın, bayilerimizin, tedarikçilerimizin, tüketicilerimizin deneyimleriyle bu duygularımız paylaşılıyor. Bunun da topluluğumuzun en çok çalışılmak istenen kurumlar arasında yer almasında çok önemli paya sahip olduğunu düşünüyorum.
* Tüm bu trendler Koç Holding’in İK stratejisine nasıl yansıyor?
 Koç Topluluğu olarak tüm bu trendlerin ve eğilimlerin ışığında İK vizyonumuzu yeniden tanımladık. Daha stratejik, esnek, proaktif ve hızlı aksiyon alan bir yapı oluşturduk. İnsan kaynakları stratejilerimizi geliştirmek ve kendimizi sürekli yenilemek için KPI Takip ve Süreç İyileştirme Sistemi’ni hayata geçirdik. Bu sistemle insan kaynakları alanında belirlenen başarı göstergelerini yıllık olarak takip ediyor, yurtdışı ve yurtiçi şirketlerle karşılaştırıyoruz. Böylece topluluk olarak güçlü yanlarımıza ilaveten, stratejik olarak odaklanılması gereken alanları da tespit ediyoruz. Bu dönüşüm sürecinde işveren markamızın da etkin iletişimiyle tüm uygulamalarımızı çalışma arkadaşlarımıza ve adaylarımıza aktarıyoruz. Koç Üniversitesi, Harvard Business School, Stanford gibi üniversitelerle eğitim alanında işbirliği yaparak çalışma arkadaşlarımıza değer katıyoruz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz