PROJELERİMİZİ TABANA YAYIYORUZ

“İyi Tarım” projesiyle dikkat çeken Migros, perakende sektörüne öncülük yapıyor. Şirket “yeşil perakendeci” unvanıyla LEED Gold sertifikalı ilk mağazayı açtı. Son olarak da BİST Sürdürülebilirlik Endeksi’ndeki ilk perakendeci oldu. Migros Genel Müdürü Özgür Tort, bu ilklerin süreceğini belirtiyor ve ekliyor: “Sürdürülebilirlik anlayışımızı iş yapış şekillerimize de yansıtmayı başarmış bir şirketiz. Toplumsal duyarlılık bilincinin gelişmesi için projelerimizi tabana yaymaya da devam edeceğiz.”

9 NİSAN, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
PROJELERİMİZİ TABANA YAYIYORUZ

*Migros, BİST Sürdürülebilirlik Endeks’indeki tek perakendeci. Bunun şirketiniz için önemi nedir? 
*Evet, Migros, Borsa İstanbul’un BİST30’daki şirketler arasında yaptığı incelemeyle oluşturduğu Türkiye’nin ilk BİST Sürdürülebilirlik Endeksi’nde yer alan 15 şirketten biri oldu. Bu endekste yer alan tek perakende markasıyız. Bu konum, aynı zamanda tüm iş süreçlerini ekolojiyi ve ekonomiyi dikkate alarak gerçekleştirdiğimizin de bir teyidi anlamına geliyor. Şirketlerin çevresel, sosyal ve kurumsal yönetim sorumluluklarını ve bunların performanslarını kamuoyuyla şeffaf bir şekilde paylaşması anlayışı, bizim de geçmişten bugüne sahiplendiğimiz bir değer. Bu çerçevede Migros Grubu olarak bu endeksin içinde yer almaktan son derece memnunuz. Tüm iş süreçlerimizi, ekolojiyi ve ekonomiyi dikkate alarak gerçekleştiriyor ve ‘iyi gelecek’ mottosuyla müşterilerimize en taze ürünleri, en hızlı şekilde sunuyoruz. 
*Bu endekste olmak Migros’a, paydaşlarına ve Migros’un sürdürülebilirlik vizyonuna nasıl katkılar sağlayacak? 
*Türkiye’de ilk kez oluşturulan BİST Sürdürülebilirlik Endeksi içinde perakende sektöründen tek marka olarak yer almamızın bizim için anlamı şu: Bu şekilde doğaya ve insana saygılı iş süreçlerine verdiğimiz önemi bir kez daha vurgulamış oluyoruz. Türkiye’nin dört bir yanına ‘Migros size iyi gelecek’ anlayışıyla hizmet sunan Migros Grubu’nun yer aldığı bu endeks, esasında Türkiye ve dünya için sürdürülebilirliğe ilişkin önemli kriterlere uyum anlamında şirketlere not veriyor. Faaliyet ve kararlarının bağımsız bir gözle değerlendirildiği BİST Endeksi’nde yer almak, bu konulara verdiğimiz önemi açıkça ortaya koyuyor. Yatırımcıların sürdürülebilirlik ve kurumsal sosyal sorumluluk ilkelerini benimseyen şirketleri ayırt eden endeks, aynı zamanda bu şirketlere yatırım yapılmasını sağlayan bir araç olma özelliğini de taşıyor. 
*Çevreye duyarlı şirket olma kültürünü insan kaynağına ve şirket içine nasıl yaydınız? 
*Migros Grubu olarak çevre bilincinin oluşturulması, farkındalık yaratılması, gelecek nesillere daha yaşanılabilir bir çevre bırakmak adına kaynakların verimli ve tasarruflu kullanımına yönelik birçok çevreci çalışma yürütüyoruz. Çevre çalışmalarımızı, insana, doğaya ve gelecek kuşaklara sorumluluk ilkemiz etrafında kurgulayarak çeşitli vakıf, dernek ve sivil toplum kuruluşlarıyla işbirliği yapmanın yanı sıra iş ortaklarımız, müşterilerimiz ve çalışanlarımızın da katılımıyla yürütüyoruz. Toplumsal duyarlılık bilincinin gelişmesi için projelerimizi tabana yayıyoruz ve yaymaya da devam edeceğiz. 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.