Yeşil girişim fırsatları

Şirketler, enerji tasarrufuna, çevre ve insan sağlığına karşı daha hassas davranmaya başladı.

1 MAYIS, 20110
Paylaş Tweet Paylaş
Yeşil girişim fırsatları


8- SUYUN GERİ DÖNÜŞÜMÜ
Herkesin bildiği gibi su kaynakları tükeniyor. Bu nedenle her kademede su tasarrufuna gitmek önem kazanıyor. Bu duruma odaklanan Agus şirketi, çok güzel bir çözüm üretti. Bu çözüm; banyoda, bahçeleri sularken, evi temizlerken, çamaşır ya da bulaşık yıkarken kullanılan suları depoluyor. Depolanan bu kirli suları da tuvalet temizliğinde sifon suyu olarak kullanıyor. Diğer taraftan, Avustralyalı şirket Perpetual Water da banyoda kullanılan suyun bahçede kullanılmasını sağlayan bir teknoloji geliştirdi. Bu teknoloji, banyodaki atık suyu şampuan ve sabun gibi kimyasallardan arındırıyor. Bugün Avustralya'daki evlerin yüzde 67'si bu sisteme sahip.

9- YEŞİL KURU TEMİZLEME
Amerika'da 2008 yılı rakamlarına göre 30 bin kuru temizleme şirketi var. Bu şirketler, yüzde 80 oranında "pere" denilen kimyasal bir çözücü kullanıyor. Bu çözücü çevreye verdiği zarar kadar insan sağlığını da tehdit ediyor. Özellikle kanseri tetikliyor. Bu nedenle birçok kimya şirketi bu konuda çalışmalara başladı. ilk etapta hidrokarbon tekniği çözüm yollarından biri olarak öne çıktı. Bu teknik çevreye zararı ortadan kaldırıyordu ancak sağlığa zararı büyüktü. Ardından likit karbondioksit tam bir çözüm oldu. Royal Cleaners, 2003 yılından beri likit karbondioksit ile kuru temizleme işlemini gerçekleştiriyor. Bu uygulamasıyla Green Peaee'den ödül bile aldı. San Diego'da 20 yıldır kuru temizleme işi ile uğraşan Hangers Cleaners da 1999 yılında likit karbondioksit ile temizleme yöntemini öğrenerek bu alana yatırım yaptı. Bu pazarın önümüzdeki günlerde daha fazla yatırımcı çekerek büyümesi bekleniyor.

10- ÇEVRECİ MARKETLER
İngiltere'de 2006 yılında yapılan bir araştırmaya göre alışveriş yapan kişilerin yüzde 67'si, satın alma kararlarını o şirketlerin karbon ayak izlerine bakarak alıyor. Çevreye duyarlı, karbon ayak izi azaltılmış ve müşterisinin yanında bulunan bir market olmak, bugünün yeşil işleri için çok önemli fırsatları barındırıyor. Artık birçok noktada organik üretim yapılıyor, ancak ürün tüketicinin tabağına gelene kadar hangi işlemlerden geçiyor, bunu da izlemek gerekiyor. Bu sorunun yanıtını bulmak isteyen büyük işletmeler, tedarik zinciri yönetimini değiştirmeye başladı. Dünyanın dev perakende zinciri Wal-Mart da bu değişimi yaşayanlar arasında. Dev şirket, tedarikçilerini yeniden yapılandırdı. RFID teknolojisini kullanan Wal-Mart, bu şekilde tedarik zincirini gözlemleyerek yönetiyor. Teksas'ta Whole Foods Market, satışını yaptığı her bir ürüne nereden geldiğine ilişkin bilgiler yerleştiriyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.