Yeşil ürünlerin payını artıracağız

Onduline Avrasya CEO’su Burhan Karahan, şirketin sürdürülebilirliğe bakışını, bu konuda neler yaptıklarını ve hedeflerinde neler olduğunu Green Business'e anlattı.

27 AĞUSTOS, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
Yeşil ürünlerin payını artıracağız


Ana ürünümüzde kullandığımız girdilerin yüzde 50’sinin geri dönüştürülebilir olması bizi özel bir yere koyuyor. Çünküsektörde diğer ürünlerde bu çok rastlanmayan bir oran. Ana ürünümüzün yanında bir de geliştirdiğimiz yeşil çatı gibi ürünler var.

Bunların yüzde 70’i zaten toprak, yeşillik, çim gibi doğal malzemelerden oluşuyor. Bu ürünün sadece su geçirimsizliğini sağlamak adına yine belli bir katmanında asfaltlı malzeme kullanıyoruz. Ancak bu da o ürün içinde azınlıkta kalıyor.

Sürdürülebilirlik konusunda başka ne tür çalışmalarınız var?
Geri dönüşümlü malzeme kullanmanın yanında karbon ayak izimizi ölçüyoruz. Burada da sektörde bir ilki gerçekleştirdik. 2010’da çalışmalara başladık ve geçen yıl karbon ayak iziyle ilgili belge olan EPD belgesini aldık. Sadece Türkiye’ye değil dünyaya da öncülük yaptık.

Bu, bizim sınıfımız mazemede dünyada alınan ilk belge. Bu da şöyle oldu: Onduline Grubu bu belgenin alınmasını istedi. Ancak süreç oldukça zahmetli. ilk kim yapsın denilirken, Türkiye olarak gönüllü olduk. 2 yıllık bir çalışmadan sonra başardık. Şimdi EPD belgesi grubun geri kalan şirketlerine de yayılıyor.

Belge alma yolculuğu size neler kazandırdı?
Aslında bu belgeyi almak için yaptığınız bazı şeylerin sayıya dökülmesi gerekiyor. Örneğin, nakliye yapıyorsunuz, nakliyeniz ne kadar havayı kirletiyor bilmiyorsunuz. Bunların hepsi hesaplanıyor. Bizim tesisimizde sular geri dönüşümlü. Dolayısıyla çok az su kullanımımız var.

Şimdi tüm yapılan ölçüm ve hesaplamalar sonucunda elimizde bir değer var. Bizim ürünümüzün metrekaresine düşen karbon salımı 4 bin 400 gram. Sektörde bizim dışımızda bunu ölçen olmadığı için kendimizi sektörle kıyaslayamıyoruz.

Ama başka inşaat malzemesi ürünleriyle kıyasladığımızda bir hayli düşük bir orana sahibiz. Örneğin hafif bir tuğla bizden daha çok karbon salımına neden oluyor. Bunun nedeni de tuğlanın kamyona çok az sığması ve çok seyahat etmesi. Tuğla, üretim aşamasından çok dağıtım aşamasında karbon salımı yapıyor. Şimdi bizim elimizde bir değer var ve biz her yıl bunu nasıl biraz daha aşağı çekeriz diye uğraşıyoruz.

Ürün fiyatları bu süreçlerden nasıl etkilendi?
Aslında biraz arttı ama vahim değil. Çünkü birtakım ilave yatırımlar gerektirdi. Bu bizim ürünlerimizde yüzde 7-8 civarında bir maliyet artışına neden oldu. Bu da zaman içinde kendini ödeyecek bir şey.

Sizin ürünlerinizin nihai tüketiciye sağladığı yarar nedir?
Tüketiciler bizim ürünümüzün yapıldığı inşaatlarda binanın fonksiyonunu doğru yerine getirdiğini biliyor. Uzun vadede de binanın hasar görmeyeceğinden emin oluyorlar. Ürünlerimizin yalıtım ve enerji tasarrufu konusunda da ekstra faydaları var. Bu belgere sahip ürünlerin performansı garanti edilmiş durumda.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.