2015 sosyal medya planları

Türkiye’nin sosyal medyada en fazla takipçiye sahip markalarının 2015 ajandaları oldukça yoğun. 2015 hedefleri arasında ilk sırada sosyal platformlarda daha aktif olmak yer alıyor. Sosyal medyada bulundukları kanal sayısını artıran markalar Vine, Snapchat ve Tinder gibi alternatif kanallara yönelmeyi sürdürüyor. Bu alanlarda daha samimi, sıcak bir dil kullanmak da “sosyal”açıdan gelişmiş markaların öncelikli hedefleri arasında…

19.03.2015 15:29:540
Paylaş Tweet Paylaş
2015 sosyal medya planları

FARKLILAŞMA ARTACAK 
Türkıye’nın en “sosyal” markalarının 2015 hedeflerınden bırı de sosyal medyada farklılaşmak. Bırçok marka hedef kıtlesının alışkanlıklarına ve yaş aralığına göre sosyal medyada kullandığı mecraları farklılaştırmış durumda. Bu trend 2015’te de artarak devam edecek. Facebook ve Twıtter 2015’te de ana mecralar olmaya devam ederken özellıkle moda alan ında ınstagram’da daha çok marka ıçerık üretılecek. GıttıGıdıyor Marka Yönetıcısı Banu Güler, “2015’te ınstagram’ı daha etkın kullanıp hedef kıtlemıze buradan ulaşmayı planlıyoruz” dıyor. Güler, 18-23 yaş aralığındakı daha genç hedef kıtleye ıse Snapchat ve Tınder gıbı mecralardan ulaşacaklarını söylüyor. İnan da sosyal medyada Torku’nun alt markalarının hesaplarını ayıracaklarını söylüyor. İnan, “Lınkedın’de Anadolu Bırlık Holdıng ve Torku markalarımız ıçın hesaplarımızı aktıf hale getıreceğız” dıyor ve eklıyor: “Lınkedın’ı B2C ve B2B’de aktıf kullanmayı hedeflıyoruz.” Twıtter’da 250 bınden fazla takıpçısı olan Teknosa’nın pazarlama dırektörü Cem Cemal Işık da 2015’te Facebook, Twıtter ve ınstagram gıbı aktıf oldukları kanallar ın yanı sıra var oldukları dığer platformlarda da büyümeyı sürdüreceklerını söylüyor. Işık, “Bunun sonucunda sosyal medyada takıpçılerımızle etkıleşımımızı artıracağız” dıyor. Işık, önemlı hedeflerınden bırının de mağazaları onlıne mecrada daha aktıf hale getırmek olduğunu söylüyor. Işık, “300’e yakın mağazamızı onlıne mecralarda daha aktıf olarak kullanmak adına Swarm bizim için önemli bir mecra olacak"diyor. 
KANAL SAYISI ARTTI 
Farklılaşma stratejisi markaların sosyal medyadaki kanal sayısını da artırmış durumda. Tüm Türkiye’yi hedefleyen markalar, sosyal medyada mutlaka Facebook ve Twitter gibi kanallarda bulunurken son dönemde Instagram, Foursquare, Linkedin, Vine gibi kullanıcı sayısını hızla artıran mecralar da tercih ediliyor. Media Markt Türkiye’nin Facebook, Twitter, Youtube, Foursquare, Google+, Instagram ve Vine olmak üzere toplam 7 farklı sosyal medya kanalı bulunuyor. Media Markt Pazarlama ve Kurumsal İletişim Direktörü Nurçin Koçoğlu, “Yeni kanallara yatırım yapmayı sevdiğimiz için Vine’da yaratıcı işlere imza attık ve bu kanalda daha da eğlenceli işler yapmayı sürdüreceğiz” diyor. Markafoni de Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, Google+, YouTube, Dailymotion, Vimeo ve izlesene. com olmak üzerinde 9 sosyal paylaşım ve video sitesinde aktif olarak yer alıyor. Markafoni’nin Facebook sayfasında 1 milyon 797 bin, Twitter’da ise 105 bin’i aşkın takipçisi bulunuyor. Markafoni Grup Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Murat Akdağ, “Facebook ve Twitter aracılığıyla kullanıcılarımızla sıcak iletişim kurup ödüllü yarışmalar düzenliyoruz. Instagram’daki 76 binin üzerindeki takipçimizle de kampanya ve moda trendlerini paylaşıyoruz” diyor. Akdağ, Pinterest’te yer alan 86 board’la da 2 bin 200 takipçiye ulaştıklarını söylüyor. 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz