Dijital dönüşüm ve liderlik

Şirketler,dijitalleşme sürecinden geçiyor. Ancak Charlene Li, liderlerin bu sürecin dışında kaldığını düşünüyor.

11.03.2016 15:29:560
Paylaş Tweet Paylaş
Dijital dönüşüm ve liderlik
* Dijital kanalların liderliğin kurallarını da değiştirdiğini söylüyorsunuz. Nasıl değiştiriyor?
 Liderlik bir hedef gösterebilmek, insanları o hedefe yönlendirebilmek ve o hedefe ulaşmak için gerekli kaynakların olduğuna emin olabilmek demek. Dijitalleşme sayesinde hedefe nasıl ulaşılabileceğine dair çok daha fazla insandan fikir alınabiliyor. İnsanları hedefe daha kolay yönlendirip onların gerçekten hedefe doğru ilerleyip ilerlemediği kolayca kontrol edilebilir. Yapabileceğiniz en kötü şey, bir strateji belirleyip sonra da ofisinize kapanmaktır. Dijital araçlar sayesinde insanları devamlı dinleyebildiğiniz için onların sizinle aynı fikirde olup olmadığını, neyi anlamadığını ve problemlerini takip edebilirsiniz. Bir örnek vereyim, LinkedIn’in CEO’su Jeff Weiner, devamlı LinkedIn’in misyonunun ne olduğundan bahseder. Ben de ona şu şakayı yaparım: “Seni ne zaman dinlesem misyonunuzun ne olduğundan bahsediyorsun, bundan ne zaman vazgeçeceksin?” O da bana, “Misyonumuzdan bahsettiğim zaman insanlar şaşırmayı bıraktığında vazgeçeceğim” der. Çünkü insanlar, günlük işlerini yapmaya o kadar dalıyor ki şirketin misyonunun ne olduğunu unutuyor. Jeff bunu LinkedIn çalışanlarına hatırlatmak ve hepsinin bu misyonu içselleştirmesini sağlamak için en iyi kişi. Jeff’in yaptığı liderliğin bir gereği ama bunu yapma şekli ve dijital olanlar dahil elindeki tüm araçları kullanarak yapması devrimci bir durum. 
* Sizce iletişim içinde olan liderlerin en bariz ortak özellikleri neler?
Bence en önemli özellikleri bağlantıya geçebilmek. İnsanların kendi işleri hakkında söylediklerini dinleyerek onlarla bir ilişki sürdürebilmek. İletişime geçmek, “Senin söyleyeceklerini önemsiyorum, seni dinleyeceğim ve seninle bir sohbet edeceğim” anlamına geliyor. Sana bir ürün satmak için burada değilim, umarım ürünümü alırsın ama burada olma nedenim seni dinlemek, ihtiyaçlarını anlamak ve sonunda benim ürünümün senin ihtiyaçlarını karşılayıp karşılamadığını görmek… Aslında insanlar da liderlerin kendileriyle böyle iletişime geçmesini istiyor, kendilerine bir şey satılmaya çalışılmasını, kendileriyle konuşulmasını değil, dinlenilmek, sohbet etmek ve saygı duyulmak istiyorlar. Bunu anlayanlar, iletişim kurabilen liderler olacak. 
* Liderler için en iyi sosyal platform hangisi? 
 Hepsi ve hiçbiri… Çalışmamda özellikle herhangi bir platformdan bahsetmedim, herhangi biri uygun olabilir. Bir lider iletişime geçmek için herhangi bir platformu tercih edebilir. Buna saygı duyuyorum. Bir liderin göz önüne alması gereken 4 platform olduğunu düşünüyorum, herhangi başka bir şey yapmadan önce bu dördüyle başlamalılar. Bunlar Facebook, Twitter, Youtube ve LinkedIn. Hepsinde veya herhangi birinde olmak zorunda da değilsiniz, kendi web sitenizi ve blogunuzu da kullanabilirsiniz. Ancak bir karar vermeden önce bahsettiğim platformları da kullanmayı iyi öğrenmeniz gerektiğini düşünüyorum. 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz