Dijital dönüşüm ve liderlik

Şirketler,dijitalleşme sürecinden geçiyor. Ancak Charlene Li, liderlerin bu sürecin dışında kaldığını düşünüyor.

11 MART, 20160
Paylaş Tweet Paylaş
Dijital dönüşüm ve liderlik
Bugün sadece dijital bir lider değil tamamıyla iyi bir lider olmak için dijital araçları iyi kullanabilmek gerekli.” Bu tespit, sosyal medya gurusu ve global araştırma şirketi Altimeter Grubu’nun kurucusu ve CEO’su Charlene Li’ye ait. Ona göre şirketler dijitalleşirken liderler genellikle sürece dahil olmuyor. Li, işte bu liderler için “The Engaged Leader: A Strategy for Your Digital Transformation” (İletişimci Lider: Dijital Dönüşümünüz İçin Strateji) adlı kitabı yazdı. Li’ye göre liderler, kendi çalışma yöntemlerini de dijitalleştirmeden dönüşüm tam olarak gerçekleşmez. Değişimin lidersiz gerçekleşemeyeceğine dikkat çeken yazar, “Ortaya kullanılması için bir araç koyar ve lider olarak siz o aracı kullanmazsanız, çalışanlarınız kısa bir süre sonra bu aracın o kadar da önemli olmadığını düşünecektir. Bir liderin göz önüne alması gereken 4 platform olduğunu düşünen guru, Facebook, Twitter, Youtube ve LinkedIn ile başlamanın iyi olacağını söylüyor. “Hepsinde veya herhangi birinde olmak zorunda da değilsiniz, kendi web sitenizi ve blogunuzu da kullanabilirsiniz. Ancak bir karar vermeden önce bahsettiğim platformları da kullanmayı iyi öğrenmeniz gerekiyor” diye devam ediyor. Charlene Li ile kitabını konuştuk, liderler için olmazsa olmaz gördüğü kişisel dijitalleşme sürecini sorduk. İşte yanıtları: 
* “İletişimci Lider: Dijital Dönüşümünüz İçin Strateji” adlı kitabı neden yazdınız? 
 Bu kitabı yazdım, çünkü gittikçe daha çok lider, şirketinin dijitalleştiğini fark ediyor ve çalışanlarına müşterileriyle dijital kanallardan iletişime geçmelerini söylüyor. Ancak bu sırada kendilerinin dijital kanallarda iletişime geçmek hakkında bir fikirlerinin olmadığını fark ettim. Bugün sadece dijital bir lider değil tamamıyla iyi bir lider olmak için dijital araçları iyi kullanabilmek gerekli. Bu, ailenizin ihtiyaçlarını veya bir seyahatinizi dijital olarak planlamak değil dijital alanda lider olabilmek demek. Kitabı bu liderler için yazdım. 
* Sosyal medyanın liderler için farklı bir anlamı olduğunu ve özel yetkinlikler gerektirdiğini söylüyorsunuz. Bu yetkinlikler neler? 
 Dikey bir ilgi alanınız olmalı ve yaptığınız her hareket ulaşmayı istediğiniz liderlik sonuçlarıyla ilgili olmalı. Bunu başarabilmek için de dinlemeli, paylaşmalı ve iletişime geçmelisiniz. Bunlar bir lider olarak doğal olarak yaptığınız şeylerdir, ancak elinizde bu dijital araçlar varken bunları daha değişik şekillerde yapabilirsiniz. Örneğin tüm dünyadaki çalışanlarınızı, müşterilerinizi ve ortaklarınızı dinleyebilirsiniz. Artık paylaşmak o kadar kolaylaştı ki… Yani artık kırk yılda bir e-mail atmak yerine insanlarla her gün iletişime geçebilirsiniz ve bunu da şimdiye kadar yaptığınızdan çok daha kişisel bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz. Yani önümüzde büyük bir fırsat var. Zaten iletişime yatkın olan liderler bu yola doğal olarak giriyor, olmayanlar için ise bu fırsat daha da büyük. 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.