Dijital dönüşüm ve liderlik

Şirketler,dijitalleşme sürecinden geçiyor. Ancak Charlene Li, liderlerin bu sürecin dışında kaldığını düşünüyor.

11.03.2016 15:29:560
Paylaş Tweet Paylaş
Dijital dönüşüm ve liderlik
* Dijital kanalları kullanmayan liderlerin ne gibi kayıpları olabilir?
 İnsanlar ne düşündüğünüzü tahmin etmek zorunda kalır. Özellikle de siz herkese “Git dijital araçları kullan, git iletişime geç” derken bunları yapmıyorsanız inandırıcılığınızı kaybederseniz. Bu en önemli bir kaybınız olur, güvenilirliğinizi kaybedersiniz. Şirketinizin dijital mecralara önem verdiğini söylüyorsunuz ama üst yönetimden kimse bu mecralarda yok. Bu insanlara samimi görünmez. 
* Dijital kanallardan uzak duran birçok başarılı lider var. Bu dijital çağda hala nasıl başarılı olabiliyorlar? 
 Olay şu; bu çağda hala sosyal medyayı kullanmadan başarılı olabilirsiniz ama eğer rakiplerinizden biri kullanmaya başlarsa geride kalırsınız. Liderlere, “İletişime geçmemeyi seçebilirsiniz, başka öncelikleriniz olabilir, buna saygı duyuyorum” diyorum. Ama şunu da bilmeliler, masada rakipleriniz için bir fırsat bırakıyorsunuz. Bir başka açı da şu; eğer müşterileriniz, çalışanlarınız sosyal medyada hakkınızda konuşuyor, belki şikayet ediyorsa en azından onları dinleme inceliğini göstermelisiniz ve en azından geleneksel mecralarda onları dinlediğinizi belirtmelisiniz. Bir tweet atmak istemeyebilirsiniz ama en azından onların Twitter’da nelerden bahsettiğini bilmeli ve onları dinlediğinizi hissettirmelisiniz. Bu, müşterinizin bir telefonuna bilerek cevap vermemekle aynı şey. Bunu yapmıyorsanız diğerini de yapmamalısınız. 
* Tamamen iletişimde olmak bir lidere nasıl riskler getirir? Ve bu riskleri nasıl önlersiniz? 
 Yanlış bir şeyler söyleyebilirsiniz. Eminim bazı liderler, şirketi zor duruma sokacak yanlış bir şeyler söylememek için “Dijital iletişimde yokum” diyordur. Halbuki hemen her gün müşterilerle iletişime geçtiklerinde yanlış bir şeyler söylüyorlar ve bundan sıkıntı duymuyorlar. Çoğunlukla liderler gayet muhafazakarlar ve ne söyleyip ne söylemeyeceklerini gayet iyi biliyorlar, yani bundan endişeli değilim. Bir diğer risk de çok iletişime geçmek ve uygun olmayan şeyler söylemek. O kadar çok iletişime geçersiniz ki o gerekli mesafe kaybolur ve senli benli olursunuz. Zor kararlar vermek zorunda kaldığınızda da bazı kişiler ihanete uğramış hisseder. Yani olması gerekenden az iletişime geçmekle liderliğinizin gerektirdiği mesafeyi yok edecek kadar çok iletişime geçmek arasında nazik bir denge var. 
* Şirketlerin dijital transformasyonunda liderlerin rolü nedir? 
 Değişim lidersiz gerçekleşemez. Ortaya kullanılması için bir araç koyar ve lider olarak siz o aracı kullanmazsanız, çalışanlarınız kısa bir süre sonra bu aracın o kadar da önemli olmadığını düşünecektir. Örneğin lider bir dijital satış platformunu kullanmıyor, süreçlere iştirak etmiyor, hatta raporları bile okumuyorsa diğer çalışanlar da “Liderim bu platformu kullanmıyor, ben neden kullanayım” diye düşünecektir. Herhangi bir dijital transformasyonun ilk gereği, liderliğin bu süreci desteklemesidir ve kendi çalışma yöntemlerini de bu yönde değiştirmesidir. Liderliğin de bu dijital değişimden geçmesi gerekir. 
* Liderler sosyal medyada itibarlarını korumak için nasıl davranmalı? 
 Bu sosyal medyanın lider için ne anlama geldiğiyle alakalı. Paylaşırken de dinlerken de iletişime geçerken de bir amacınız ve planınız olmalı. Yani yapmanız gereken ilk şey, bu araçları liderlik hedeflerinize ulaşmak için kullanmak olmalı.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz