* Bu hedefinizi nasıl gerçekleştirdiniz?
İçerikleri, sosyal medyanın ruhuna
uygun ve geniş kitleler için ilgi
çekebilecek formatta derlemek için
10 yıldır bu tür içerikler konusunda
bir referans noktası haline gelmiş bir
şirket olan Bigumigu ile çalışmaya
karar verdik. 2014’ten beri dünyanın
belli başlı dijital trendler ve yaratıcılık
konularına odaklanan etkinliklerini
Bigumigu’yla takip ediyoruz. Böylece
hem etkinliklerden anlık haberleri
takipçilerimizle paylaşıyoruz hem
de bu etkinliklerin sonunda gelecek
10 yıla yön vereceğini düşündüğümüz konuları,
trendleri raporlarla takipçilerimize aktarıyoruz.
* Sosyal medya takipçilerinizle paylaştığınız
önemli etkinlikler hangileri?
Son 2 yıldır South by Southwest, Cannes
Lions, Le Web, Web Summit gibi dünyanın en
önemli trend etkinliklerini takipçilerimiz etkinliğe
bizzat katılmış gibi yakından takip edebildi.
Her günün önemli çıkarımlarını kısa videolarla
Instagram’dan, Facebook’tan ve Twitter’dan takipçilerimizle
paylaştık. Ayrıca önemli konu başlıklarını
oturumlar devam ederken Twitter’dan paylaştık ve bu etkinliklerden yüzlerce farklı konuda ilginç yazıyı Bigumigu. com üzerinden milyonlarca kişiye ulaştırdık. * Hangi yeni trendleri takipçilerinizle buluşturdunuz? Son 2 yıla yayılmış pek çok örnek verebiliriz aslında ama en dikkat çekici birkaçından bahsetmek gerekirse; 2014 yılında, 3 boyutlu yazıcılar henüz kitleler için birer soyut kavramdan öte anlam taşımazken, bizim takipçilerimiz 3B yazıcılarla yaratılan şekerlemeleri, yani 3B yazıcıların hayatımızda nasıl uygulama alanı bulacağını SXSW içeriklerimizde inceleme olanağı buldu. Geçtiğimiz yıl ise takipçilerimiz yapay zeka ve makine öğrenmenin gelişimini, büyük şirketlerin sanal gerçeklik konusuna yaptıkları yatırımları, biyonik teknolojilerle insan ve robot arasındaki iletişime dair pek çok yeni haberi bizim sosyal medya içeriklerimizle keşfetti. Ünlü dizi Uzay Yolu’nun 2017’de televizyondan değil, sadece dijital kanaldan yayınlanacağı haberini bizden aldı. * Sosyal medyayla ilgili bundan sonraki hedefleriniz nelerdir? Türkiye’nin en değerli markası olarak sosyal medyada olmaya devam edeceğiz. Sosyal medyada sürekliliği sağlamak, var olmak ancak nitelikli, anlamlı ve özgün, çok yoğun içerik yönetimiyle mümkün. “Dijital trend” içerikleri olarak adlandırdığımız bu içeriklerimiz, bizim kültür sanat haberlerinden bankacılık çözümlerine kadar çok geniş skalada paylaştığımız içerik yapımızın yalnızca küçük bir parçası. Yine de sadece bu dijital trendler için ürettiğimiz içeriklere baktığımızda yalnızca 2015 yılı için 122 yazı, 58 kısa video ve bir o kadar da kısa içerik sunduğumuzu görüyoruz. Bu alanın dışından da bir örnek vermek gerekirse, sanat tarafında caz sanatçılarıyla kısa röportaj videolarından, sanatçıların oyunun içine dahil olup takipçilerimize küçük sorular sorduğu karşılıklı etkileşim projelerine, play listlerden, önemli sanat eserleriyle ilgili ilginç bilgilere kadar yüzlerce içerik üretiyoruz. Kısacası içeriğin önemini anlıyor, bizi takip eden her bireyin çok değerli olduğu anlayışıyla, onlara sosyal medyada doyurucu içerik sunmak için büyük çaba sarf ediyoruz. Son yıllarda neredeyse klişe haline gelmek üzere olan “İçerik önemli” sözünün daha uzun yıllar artarak önemini koruyacağı görüşündeyiz.