Efsane Akbank'la dijital dünyada

Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü, "Serginin iletişim çalışmalarında sanatçının vizyonuna uygun iletişim stratejisi yürütmeye özen gösterdik "diyor.

25.03.2014 16:53:570
Paylaş Tweet Paylaş
Efsane Akbank'la dijital dünyada

Anish Kapoor sergisi için en baştan bu yana nasıl bir iletişim stratejisi izlediniz?
Anish Kapoor ile ilgili olarak birçok mecrada iletişim çalışması yaptık. Haber, ilan ve outdoor gibi geleneksel çalışmalarla birlikte dijital iletişimde de birçok proje ürettik. Yaptığımız entegre iletişimin başarılı sonuçlarını, farklı platformlarda görmek bizleri mutlu etti.

Ancak bunlar arasında belki de en çok aklımızda kalan, sanatçımızın iletişim çalışmalarımızla ilgili olarak hislerini, “Kendimi bir sinema yıldızı, rock star gibi hissettim” şeklinde ifade etmesi oldu. Çalışmalarımız yurtiçinde olduğu kadar yurtdışında da ilgi gördü. New York merkezli bir modern sanat galerisi olan Gladstone Gallery, Twitter takipçileriyle serginin web sitesini paylaştı.

Serginin dijital iletişim faaliyetleri ilk olarak nasıl ve ne zaman başladı?
Anish Kapoor İstanbul’da Sergisi’nin dijital iletişim faaliyetlerine, serginin açılmasına 10 gün kala yayına aldığımız “geri sayım” sitesiyle başladık. Sitemizde, merkeze yerleştirilmiş Sakıp Sabancı Müzesi’nin fotoğrafı üzerine, Anish Kapoor eserlerini andıran ve her gün azalan 3D rakamlar kullanarak, sergi başlayana kadar ziyaretçilerin merakını artıran bir uygulama yaptık.

Yaptığınız çalışmalar nasıl ilgi gördü?
Serginin web sitesi anishkapooristanbul-da.com’u kurgularken Anish Kapoor gibi yenilikçi ve sade yaklaşımıyla efsaneleşen bir sanatçının beğenisini kazanmak da bizim için çok önemliydi. Sitede ayrıca sergi ve sanatçıyla ilgili verdiğimiz tüm bilgileri, doğal bir akış içinde ziyaretçilere aktarmayı ve tüm içeriklerin tüketilmesini hedefledik.

Sadece sergide yer alan eserler değil, Kapoor’un yaşam öyküsü ve ün kazanmış eserleri web sitesinde yerini aldı. Site ziyaretçileriyle etkileşimde, videonun gücünü Türkiye’nin önemli sanatçıları ve akademisyenler ile gerçekleştirdiğimiz röportajlarda kullandık. Sitemiz yayına girdiği ay 88 bin kullanıcı tarafından ziyaret edildi.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz