En heyecanlı yarışmalar!

Mesajını hızlı ve eğlenceli şekilde vermek isteyen markalar, hedef kitlesine ve amaca yönelik tasarlanan yarışmalarla sosyal medya üzerinden beklentilerine kavuşmaya çalışıyor. Bu heyecanlı yarışmaların markalara yaptığı katkılar ise uzmanlara göre saymakla bitmiyor...

1.06.2014 13:08:100
Paylaş Tweet Paylaş
En heyecanlı yarışmalar!

Birçok hayalperest en büyük hayallerini Twitter’da da #benimhayalim hashtag’i ile paylaştı. Digiturk Kurumsal İletişim Direktörü Kadri Mutlu, “Kampanya süresince Twitter’da 6,5 milyonun üzerinde kullanıcıya ulaştık. Kampanya sonunda; jürimizin seçtiği 5 hayal gerçeğe dönüştü” diyor.

Telekomun devlerinden Vodafone ise “gerçek dünya”da üretime dayalı bir yarışmasını kısmen sanal dünyaya taşıyarak gençlerle dijital etkileşimini artırma yolunu seçti. Marka, Vodafone FreeZone Liselerarası Müzik Yarışması’nın finaline katılamayan 237 lisenin videolarını Facebook sayfasında “2. Şans” adı altında oylamaya sundu.

Vodafone Türkiye Marka ve Pazarlama Stratejisi Direktörü Bilge Çiftçi, “Oy verenler sayesinde Facebook sayfamızdaki hayran sayısını artırdık” diyor.

YENİ LOGOMUZU GÖRDÜNÜZ MÜ?
Markaların yenilenmiş kurumsal kimliklerini tanıtmak ve imaj pekiştirmek için de sosyal medyadaki yarışmalar sıkça kullanılan bir iletişim aracı. E-ticaret’in dev şirketi GittiGidiyor da eBay satın almasıyla başlayan yenilenme sürecinde hem logosunu hem de yaşadığı değişimi heranyeni.com üzerinden gerçekleştirdiği yarışmayla hedef kitlesine ulaştırmaya çalıştı.

GittiGidiyor’un yeni logosuyla ilgili bulmacanın çözülmesinin hedeflendiği ve 18 gün süren yarışmaya 30 binden fazla kişi katıldı. Turkcell Superonline ise hızlı internetle anılmasını
istediği imajını National Geographic Channel işbirliğiyle hayata geçirdiği bir sosyal medya yarışması ile pekiştirme yoluna gitti.

Her iki markanın Facebook sayfasından 40 bin kişinin katıldığı yarışmada sorulara #enhızlısından hashtag’iyle verilen yanıtlar arasında en yaratıcı olanlar büyük ödüller kazandı. Turkcell Superonline Pazarlama Direktörü Nevra Duru, “İçerik olarak hızlı, dinamik, yeniliklere açık bir yarışma olması da markamızın yenilikçi yapısını destekledi” diyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz