"Geniş izleyici kitlesi dijitalde bize ilham veriyor"

Akbank, bu yıl 11’incisi düzenlenen Akbank Kısa Film Festivali’nin tanıtımı için Instagram film projesini hayata geçirdi. #kısayoldan adı verilen projenin Türkiye’de ilk olduğunu söyleyen Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü, “Her bir Instagram kullanıcısının kendi seçimleriyle farklı farklı hikayelerin içine düşeceği bir macera yarattık. Böylece Türkiye’nin ilk interaktif Instagram filmini hayata geçirdik” diyor.

20.08.2015 11:16:340
Paylaş Tweet Paylaş
"Geniş izleyici kitlesi dijitalde bize ilham veriyor"
Akbank, bu yıl 11’incisini gerçekleştirdiği Akbank Kısa Film Festivali için yine farklı ve sıra dışı bir iletşim kampanyasına imza attı. Kısa Film Festivali’nin iletişiminde pek çok mecranın yanı sıra dijitale özel proje hazırlandı. Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü, “Bir ilki gerçekleştirip Instagram’da interaktif video kurgusu gerçekleştirdik” diyor. Çok sayıda değerli filmin başvurduğu festivalin geniş bir izleyici kitlesi olduğunu belirten Göllü, bu durumun kendilerine dijital iletişimde yaratıcı, yenilikçi ve öncü projeler çıkarmak konusunda ilham verdiğini söylüyor. Kısa Film Festivali Instagram projesi hakkında bilgi veren Göllü, “Her bir Instagram kullanıcısının kendi seçimleriyle farklı farklı hikayelerin içine düşeceği bir macera yarattık. Türkiye’de ilk interaktif Instagram filmi olan ve tamamı Instagram’da geçen bu macerada kullanıcılar, Akbank Kısa Film Festivali’ne yetişmek isteyen bir gencin yerine geçerek kendi seçimleriyle şekillenen bir hikayenin parçası oluyor” diyor. Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü’yle Türkiye’nin ilk interaktif Instagram filmi olan projelerini ve dijital alandaki yeni yatırımlarını konuştuk: 
* Türkiye’de ilk kez gerçekleştirilen bu proje ne zaman başladı? Fikir nasıl doğdu? 
* Bu yıl 11’incisini gerçekleştirdiğimiz Akbank Kısa Film Festivali’nin iletişiminde pek çok mecranın yanı sıra dijitale özel projeler de yapıyoruz. Çok sayıda değerli filmin başvurduğu festivalimizin geniş bir izleyici kitlesi var. Bu durum, dijital iletişimde zevkle yaratıcı, yenilikçi, öncü projeler çıkarmamız için bizlere ilham veriyor. Bu yılki festival iletişimi için bir ilki gerçekleştirip Instagram’da interaktif video kurgusu gerçekleştirdik. 
* Projenin detaylarını biraz anlatır mısınız? 
* Her bir kullanıcının kendi seçimleriyle farklı farklı hikayelerin içine düşeceği bir macera yarattık. Projenin ismi #kısayoldan oldu. Türkiye’de ilk interaktif Instagram filmi olan ve tamamı Instagram’da geçen bu macerada kullanıcılar, Akbank Kısa Film Festivali’ne yetişmek isteyen bir gencin yerine geçerek kendi seçimleriyle şekillenen bir hikayenin parçası oluyor.
~
* Instagram videolarında kaç farklı seçenek bulunuyor? 
* 37 farklı Instagram videosu, her videonun sonunda bir sonraki adım için kullanıcıya seçenek veriyor ve kullanıcılar seçimleriyle şekillenebilecek 85 farklı hikaye versiyonu içinde bol bol zaman geçirebiliyor. Amaç en kısa yoldan Akbank Sanat’a ulaşmak ve başlamak üzere olan kısa film gösterimini yakalamak. Tüm bu hikaye versiyonları, 12 farklı finale ulaşabiliyor ve sadece bir tanesi en kısa yoldan Akbank Sanat’a ulaşan yolun finali. Finale ulaşanlara küçük birer hediye sunduk. 
* Kullanıcılara başka ne gibi sürprizler sundunuz? 
* Projede yer alan eğlenceli bir diğer sürpriz de bazı Twitter fenomenlerinin bir taksi şoförü veya bir hayvansever olarak hikayelerin arasında karşımıza çıkıvermesiydi. @NaferErmis, @zodyakli, @bunick10harf ve @twetimgeldi’nin de oyuncular arasında yer aldığı hikayede ana karakter, karşısına çıkan engelleri aşarak en kısa yoldan festivale gitmeye çalışıyor. Instagram hesapları arasında dolaşırken mafyadan kaçıyor, kapkaççı yakalıyor, kedi kurtarıyor, kısa mesafe için yolcu almayan taksiciyi ikna etmeye çalışıyor ve bütün bunları festivale zamanında yetişebilmek için yapıyor. En kısa yoldan festivale gitmeyi başaran kullanıcıların karşısına sürpriz ödül kazanma şansı yakalayabilmeleri için kod çıkıyor. Şimdi de Akbank Sanat Instagram hesabındaki açılış videosundan yola çıkarak bu macerayı deneyimlemek mümkün. Ancak ödüllü yarışmamız mart ayı içinde gerçekleşti ve sona erdi.
* Projenin hedef kitlesi kimdi? 
* Projemize aktif olarak sosyal medyayı kullanan, sosyal medyada uzun zaman geçiren, hem gündemi takip etmek için birincil haber kaynağı olarak hem de keyifli zaman geçirme aracı olarak sosyal medyayı yoğun tüketen kullanıcılar Kısa Film Festivali’nden haberdar olsun istedik. Amacımıza ulaştığımızı düşünüyoruz. Proje ile ilgili olarak 3 bin 600 sosyal medya kullanıcısı projeden bahsetti, internette yüzlerce habere konu oldu, sözlüklerde yazıldı. 
* Proje için yola çıkış noktanız ne oldu? 
* Dijital iletişim projelerimizin, her zaman sosyal medya kültürü tarafından benimsenecek yapıda işler olmasına özen gösteriyoruz. Projelerimizde hedef kitlemize bir deneyim yaşatıp, onları iletişime dahil ettiğimiz interaktif projeler üretmeye dikkat ediyoruz. #kısayoldan projemizde de Türkiye’de ilk interaktif Instagram film projesini hayata geçirmek fikri çıkış noktamız oldu ve bizi çok heyecanlandırdı. 
* Projeyi devam ettirecek misiniz? 
* Projemiz 11’inci Kısa Film Festivali kapsamında gerçekleştirildi. Ancak Akbank olarak oldukça önem verdiğimiz sosyal medyada kullanıcıların iletişime dahil olacağı ve farklı deneyimler yaşayacağı projeler hayata geçirmeyi planlıyoruz. 

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz