Her işin içine sosyal medya dahil olacak

"Sosyal Bir Strateji: Sosyal Medyadan Nasıl Kâr Ederiz"adlı kitabıyla adından söz ettiren Mikolaj Jan Piskorski, şirketlere "like", "follower" sayısına odaklanmayı bırakmaları tavsiyesinde bulunuyor."Geri çekilin ve müşterileriniz arasında ilişki kurmanın yollarını bulun"diyor.

11.11.2014 02:26:560
Paylaş Tweet Paylaş
Her işin içine sosyal medya dahil olacak


Sosyal platformlar sizce her şirket için faydalı mı?
Sosyal strateji her şirket için iyidir. Her şirket bunu kullanabilir. Ama sadece Facebook ve Twitter kullanmaktan bahsediyorsanız bu, her şirkete uygun olmayabilir. Örneğin B2B şirketlerin LinkedIn’de yer alması ve kendi platformlarını kurması, daha faydalı olabilir.

Sizce sosyal medyada en başarılı şirketler hangileri ve neden?
Nike, American Express, Cisco en başarılı örnekler arasında. Bence ortak yönleri müşterilerine yayın yapmaktansa onlar arasında ilişki inşa etmeleri... Bir diğer ortaklıkları ise sosyal medyayı sadece etkileşim değil kâr ve işe yönelik fayda yaratmak amacıyla kullanmaları.

Sosyal platformlar pazarlamanın doğasını sizce nasıl değiştirdi?
Sosyal platformlar tüketicileri demografik veri olarak değil birey olarak görebileceğimiz tek yer. Bir internet sitesini ziyaret ettiğimde kim olduğumu tam olarak anlamazsınız ama bir sosyal platformu kullandığımda kim olduğumu belli ederim. Şirketler, uzun yıllar boyunca müşterilerinin telefon numaralarını ve adreslerini toplamaya çalıştı.

Ayrıca reklam hedefleri açısından bakıldığında “25-35 yaş arası, sigara içen kitleye tanıtımımı yöneltmek istiyorum” dediğinizde Fa-cebook veya LinkedIn üzerinden bu kitleyi tanımlayıp hedefi 12’den vurabilirsiniz.

Sizce gelecek sosyal medya ve markalar açısından ne vadediyor?
Bence önümüzdeki 5 yıl içinde sosyal medyayı konuşmayı bırakacağız, çünkü yaptığımız her işin zaten içerisinde olacak. Ayrıca sosyal medya ve ürünün daha derin entegrasyonunu göreceğiz. Nike örneğinde olduğu gibi şirketler, ürün geliştirirken çok daha fazla sosyal platformlardan faydalanacak. Ve bu onları daha da güçlü hale getirecek.

İki büyük "sosyal hata”
KENDİNİZİ ANLATMAYIN

Şirketlerin sosyal medya konusunda iki büyük hatası var. Markalar, kendileri ve ürünleri hakkında konuşmayı çok seviyor. Ama marka sonsuz çaba gösterse de tüketicilerin çoğu bir markaya arkadaşına güvendiği kadar güvenmez. Bu problemi aşmak için markalar müşterileri arasında etkileşim kurmaya çalışmalı.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz