Kalpler sinema için attı

Akbank'ın 10 yıldır gönülden desteklediği İstanbul Film Festivali, bu yıl 33. kez perdelerini açtı. 150 bin izleyiciye ulaşan festivalde Akbank ilk kez hayata geçirdiği inovatif bir digital projeyle sinemaseverlere ulaştı.

11.11.2014 02:32:350
Paylaş Tweet Paylaş
Kalpler sinema için attı
Akbank'ın 10 yıldır gönülden desteklediği İstanbul Film Festivali, bu yıl 33. kez perdelerini açtı. 150 bin izleyiciye ulaşan festivalde Akbank ilk kez hayata geçirdiği inovatif bir digital projeyle sinemaseverlere ulaştı.

ürkiye’nin en önemli festivalleri arasında yer alan İstanbul Film Festivali, bu yıl 33 uncü yılını kutladı. Festival boyunca, İstanbul’un kalbi sinema için atarken Akbank yenilikçi bir proje hayata geçirerek, sinema aşkını izleyicilerin kalp atışlarıyla somutlaştırdı.

İnovatif marka algısını festivalin özellikle genç takipçi hedef kitlesi üzerinde pekiştirecek bir proje geliştiren Akbank, projeyle gerçek sinemaseverlere ulaşmayı ve onların sinemaya olan sevgilerini gösteren bir kampanya yaratmayı amaçladı.

RİTİM BANTLARI
Proje lokasyonu ise İstanbul’un kalbinde, Taksim’de bulunan 1948’den bu yana faaliyet gösteren, İstanbul’un en büyük ve tarihi sinema salonu, Atlas Sineması seçildi.
Festivalin başlamasıyla beraber Atlas Sineması fuayesinde bulunan Akbank standına uğrayan seyirciler projeye dahil oldu.

Seyircilerden, profesyonel sporcuların da kullandığı kalp ritm bantlarını takmalarını istendi. Bunun karşılığında ise katılımcılara sinemayla özdeşleşen tatlı bir hediye olan Frigo sunuldu.

Bu özel cihazlar sayesinde seyircilerin film boyunca yaşadıkları tüm duygular eşzamanlı olarak takip edildi. Güldükleri, üzüldükleri, heyecanlandıkları veya korktukları her an kalp atışlarına, kalp atışları da proje grafiklerine yansıdı. Korku, drama, komedi, aksiyon gibi farklı türlerde seçilen 11 filmde kalpler sinema için attı.

SONUÇLAR ÇARPICI
Projenin sonunda ilginç sonuçlar ortaya çıktı. Akbank önemli yazar ve sinema eleştirmenlerinin de katıldığı bu özel projede elde ettiği kalp atış ritmi grafiklerini ve ilginç sonuçları proje mikrositesinde de (www.kalbimizsinemaicinatiyor.com) yayınladı. Kalp atış cihazlarından ortaya çıkan veriler ile farklı film türlerinin ortalama kalp ritmine etkisi, filmlerdeki duygusal yükselmelerin anlık etkileri, filmde kalp atış hızının en yükseğe ulaştığı dakika gibi ilginç bilgiler paylaşıldı.

Proje kapsamında ayrıca Akbank, festival seyircilerinin takip ettiği önemli mecralardan biri olan sinemalar.com ile de özel bir alt proje gerçekleştirdi. Festivalin ilk haftasında ölçümü gerçekleştirilen filmlere ait sonuçlar, anasayfada yayınlandı.~

Ölçümlerden elde edilen kalp ritimleriyle beraber oluşturulan afişlere tıklayan kullanıcılar, filmle ilgili detaylı bilgilere ulaşacağı sayfalara yönlendirildi. Akbank bu yenilikçi teknoloji projesinde filmlerle ilgili elde edilen sonuçları duyurmak için konvansiyonel mecralardan da faydalandı ve bu mecraları proje websitesinin bir uzantısı gibi konumlandırdı.

Taksim güzergahındaki metro istasyonlarında bulunan dijital ekranlarda filmlerin kalp ritmleri paylaşıldı. Proje kapsamında her bir film için ortalama kalp ritmleri belirlendi ve festivalin kalpleri en çok attıran filmi tespit edildi.

Korku filmleri klasikleri arasına girmeye aday “Karabasan” filminde, seyircilerin ortalama “Kalp Ritmi” 111,64 olarak hesaplanırken, festival seyircisinden büyük ilgi gören “Büyük Budapeşte Oteli” filminde “Kalp Ritmi” 101,26 olarak belirlendi.

Akbank’ın Festival seyircilerini projeden haberdar etmek için hazırladığı ve festival başlamadan yayına aldığı, katılımcıların en çok heyecanlandıkları, güldükleri ve duygulandıkları filmleri paylaştıkları sokak röportajı filmi 1 milyon 200 bin kez izlendi.

Kampanya büyük ilgi ile karşılandı. Gazetelerde ve sosyal medyada geniş yer buldu. Stevie International Business Awards’da Yılın Dijital Pazarlama Kampanyası da dahil olmak üzere 4 farklı kategoride altın ödül kazanan proje, Digital Communication Awards’da da “Yılın En İnovatif Projesi” dalında kısa listede yeralıyor.

Akbank bu kampanyasıyla daha önce sinema sektöründe denenmemiş bir projeyi bir ilke imza atarak gerçekleştirmiş oldu. Kampanya sonunda ise izleyicilerin filmlerle kurdukları duygusal bağı rakamlara döken Akbank, bu analiziyle de sinemaya farklı ve yenilikçi bir bakış açısı kattı.
    

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz