S-Ticaret dönemi

Rekabet avantajı yakalamak isteyen şirketler, satış-pazarlama enerjilerinin önemli kısmını sosyal ticarete yoğunlaştırdı

19.02.2016 14:49:070
Paylaş Tweet Paylaş
S-Ticaret dönemi
FACEBOOK HAKİMİYETİ
Sosyal ticarette Facebook’un etkisi o kadar fazla ki kavram bazen s-commerce (s-ticaret) yerine f-commerce (f-ticaret) olarak da adlandırılıyor. Business Insider Intelligence’ın ABD’de bu yıl gerçekleştirdiği bir araştırma da bunu doğruluyor. Araştırmaya göre Facebook mobil e-ticaret trafiğinin üçte ikisini yönetiyor ve sosyal ticaret gelirlerinin yüzde 64’ü Facebook kanalından geliyor. Yine Invesproco müşteri araştırmaları şirketinin verilerine göre 2015 yılında ABD’de online siparişlerin yüzde 85’i Facebook üzerinden verilmiş. Sosyal platformların e-ticaretteki payı da Facebook’un dominasyonunu açıkça ortaya koyuyor. Gigya müşteri araştırmaları şirketinin 2014 yılı son çeyrek verilerine göre sosyal medyaya e-ticaret amaçlı girişlerin yüzde 72’si Facebook’tan yapılmış. İkinci sıradaki Google+’nın bu konudaki payı ise sadece yüzde 18. Onu yüzde 5 ile Amazon, yüzde 2 ile Twitter ve yüzde 3 ile toplamda diğer sosyal mecralar takip ediyor. Ancak konu ortalama sipariş değerine geldiğinde işler değişiyor. Sosyal ağlar üzerinden verilen siparişlerde ortalama sepet tutarının en yüksek olduğu platformun 66,75 dolar ile Polyvore olduğu görülüyor. Polyvore’u 65 dolarla Instagram takip ederken, Pinterest 58,95 dolarla üçüncü sırada geliyor. Facebook üzerinden yapılan alışverişlerde ise ortalama sipariş bedeli 55 dolarken, Twitter’da bu miktar 46,29 dolar olarak görülüyor. 
TÜRKİYE GELİŞİYOR 
PwC’nin 2015 yılı küresel perakende araştırmasına göre sosyal medyadaki etkileşim, kullanıcıların yüzde 62’sini daha fazla alışverişe yönlendiriyor. Bu oran sosyal medyayı dünyada en fazla kullanan ülkelerden biri olan Türkiye’de yüzde 78’e kadar yükseliyor. Yine de sosyal ticaretin dünyadaki hızlı yükselişiyle karşılaştırıldığında Türkiye’nin bebek adımlarıyla ilerlediği görülüyor. Promoqube Kurucu Ortağı Özgür Alaz, Türkiye’deki sosyal ticaret denemelerinin sayıca az da olsa başarılı olduğu görüşünde. Alaz’ın verdiği başlıca örnekler Garanti Bankası’nın “Link” uygulaması ile İş Bankası’nın “Fırsatla” uygulaması… Bu uygulamalarla insanların sosyal medyadaki beğeni ve ilgi alanları onlara özel kampanyalara çevriliyor. Ayrıca müşterilerin banka kartları sosyal medya hesaplarıyla eşleştirilerek onlara özel kampanyalardan faydalanmaları sağlanıyor. Öne çıkan diğer başarılı örnekler Dominos Türkiye’nin 3 yıl önce başlattığı “sosyal pizza” uygulaması ile Hepsiburada’nın “Seç Beğen Al” uygulaması... Alaz bu uygulamalarla ilgili şunları söylüyor: “Dominos’un bu uygulamasıyla insanlar, sosyal medya üzerinden en beğendikleri malzemeleri seçti. İnsanların en beğendikleri malzemeden ‘sosyal pizza’ adında yeni bir pizza yaratıldı. Hala Dominos şubelerinde en çok satan ürünlerden birisi bu pizza. Hepsiburada’nın sosyal medyada kişilere özel hediye öneren ‘Seç Beğen Al’ uygulamasında ise sevdiğiniz kişilerin sosyal medya  göre onlara Hepsiburada.com’dan hediye önerileri bulup satın alabiliyorsunuz.” 


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz