Sosyal girişimci patlaması

Sektördeki girişimci sayısı da baş döndürücü hızla artırıyor.

1 EKİM, 20120
Paylaş Tweet Paylaş
Sosyal girişimci patlaması

Sosyal medyada önümüzdeki dönemde alışveriş deneyimini daha sosyal hale getiren ve bunun etkilerini ölçümlemeyi amaçlayan birçok yeni şirketin kurulacağını söyleyen Kastro, “Sosyal alışveriş, müşterilerin kendi çevresiyle veya satış kanalıyla iletişim halinde olduğu platformları ortaya çıkaracak” diyor. Sonuçta sosyal medyayla ilgili yeni iş fırsatları sınır tanımıyor. Potansiyel rakamlar da epey yüksek. Örneğin, eTohum’un kurucusu Burak Büyükdemir sosyal medyanın ulaştığı ekonomik büyüklüğün 2015’te 3,5 trilyon dolar olacağını söylüyor. Ayrıca toplam reklam bütçesi içinde sosyal medya harcamalarının payının artması bekleniyor. Büyükdemir, “Sosyal medya harcamalarının önümüzdeki 5 yılda toplam reklam bütçesi içindeki payının yüzde 19,5’a ulaşacağını tahmin ediyorum” diyor.

BÜYÜKLER ŞİRKET AVINDA

Yeni kurulan ve başarılı olan sosyal medya şirketleri büyük şirketler tarafından birer ikişer satın alıyor. En son Oracle Vitrue’yu, Facebook Ins-tagram’ı, IBM ise Kenexa’yı satın aldı. Uzmanlara göre bu satın almaların en önemli  nedeni büyük şirketlerin yenilikleri takip etmekte genç girişimcilere göre geç kalmasından kaynaklanıyor. Bu nedenle uzmanlar da önümüzdeki dönemde sosyal medyada birçok satın alma yaşanacağına işaret ediyor.
Sosyal medyada kendi ürünlerini üretebilmiş her şirketin her zaman cazibe merkezi olduğunu söyleyen Büyükdemir, “IBM ve Oracle gibi büyük teknoloji şirketleri kendi yazılımlarını sosyal medyaya uyarlamak ve genel ekosistemin ihtiyaçlarını daha iyi anlamak için bu alana çok ciddi yatırım yapıyor” diyor. Inveon Yönetici Ortağı Yomi Kastro ise uzun yıllar önce kurulan ancak sosyal dinamiklere ayak uyduramamış köklü şirketlerin ayakta kalmak için sosyal medyaya daha fazla yatırım yapacağını bunun da sektördeki hareketliliği ve satın almaları artıracağını belirtiyor. Kastro, “Bu tür şirketler sosyal medyayı derinden öğrenmek, incelemek, tecrübe kazanmak amacıyla yeni satınalmalar gerçekleştirecek” diyor.

ÇAĞLAR EROL / ÇEMBER.NET'NİN KURUCUSU
"Şirketi eşimle birlikte evde kurduk"
AZ SERMAYE

İlk işim sosyal medyanın daha bir bebek olduğu dönemde kurduğumuz bir sosyal-iş sitesi olan cember.net'ti. Şirketimizi çok küçük bir sermayeyle, eşimle birlikte evimizin bir odasında kurduk.
XING'E SATTI
Bir yıl boyunca işleri başka bir çalışanımız olmadan yürüttük. Facebook öncesi dönemde kurduğumuz bu platform, kısa sürede ciddi başarı kazandı ve yüz binlerce üyeye ulaştı. 3 yıl gibi kısa sürede Türkiye'nin en büyük iş ağına dönüşen sitemizi 2008'de Alman Xing firmasına sattık.
YARARI BÜYÜK
Çember.net'i sattıktan sonra şimdi yolumuza enuygun.com'la devam ediyoruz. Bu işimde de sosyal medyadan oldukça yararlanıyorum. Daha çok markaya ve müşteri iletişimine yönelik basit uygulamalar gerçekleştiriyoruz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.