Sosyal iletişim

Sosyal medya sayesinde iletişimde yeni bir döneme girildi. Artık şirketler ve müşterileri birbiriyle sosyal medya aracılığıyla "konuşmaya" başladı. Ancak henüz rakamlar, bu trafiğin yoğunlaşmadığını gösteriyor.

25.03.2014 16:49:190
Paylaş Tweet Paylaş
Sosyal iletişim

Müşteriler, sosyal medya aracılığıyla genelde şirketlerle ürün ve hizmetleri hakkında bilgi almak için iletişim kuruyor. Proje ve yarışmalara katılım, ürün ve hizmetlerden şikayetler de iletişim nedenleri arasında yer alıyor.

MAVİ'YE NE SORUYORLAR?
1,4 milyona yakın Facebook hayranıyla tekstil sektöründe dünyada en çok takipçisi olan markalar arasına giren Mavi, Amerikan Stylophane şirketinin sosyal medya raporuna göre dünya jean markaları arasında hayranlarıyla etkileşimde de ilk sırada yer alıyor. Mavi Pazarlama Direktörü Serpil Berkan, müşterilerinin Mavi modasından dijitalde hayata geçirilen proje ve yarışmalara kadar pek çok konuda kendileriyle sosyal iletişime geçtiklerini söylüyor.

Şirketin, #ilovemavi gibi tamamen tüketicilerin paylaştığı içeriklerle hayata kampanyaları da var. Berkan, “Dijitalde tasarım yarışmalarını, tasarladığımız kampanyaları, yeni sezon ürünlerini, ilk kez bu mecrada tanıtıyor ve satışa sunuyoruz. Sosyal medyada gençlerle buluşmalarımızdan müşteri, rekabet ve pazar trendleriyle ilgili çok sıcak bilgiler alıyoruz” diyor.

GSM'CİLER DİNLEMEDE
Bu yıl 8’incisi düzenlenen IMI Türkiye Çağrı Merkezi ödüllerinde, sosyal medyada “En İyi Müşteri Yönetimi” dalında birincilik ödülü kazanan telekom şirketi Avea da sosyal medyada “AveaDestek” hesaplarından hizmet veriyor. Müşteriler, bu hesaplardan kampanya, paket, tarifeler ve servislerle ilgili bilgi almak için iletişime geçiyor.

Avea Müşteri Hizmetlerinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Orçun Onat, “Tüketicilerin sosyal medya geribildirimlerini anında değerlendirip sorunları 24 saat içinde çözümlemesi, Avea’ya hem süreçlerini revize etme şansını veriyor hem de müşteri memnuniyetini artırıyor” diyor. Vodafone Türkiye ise Facebook, Twitter ve Forum sayfaları üzerinden müşterileri ürün, servis ve kampanyalar hakkında bilgilendirmenin yanı sıra marka bağlılığını canlı tutacak programlarını da aktive ediyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz