Sosyal medya ajansları yükseliyor

Sosyal medya ajanslarının sayısı 40'ı aşmış durumda. Ancak bu ajanslardan sektöre yön verebilecek konumda olanların sayısı 10'u geçmiyor.

3.08.2014 19:43:510
Paylaş Tweet Paylaş
Sosyal medya ajansları yükseliyor


REKABETİN YÖNÜ
Peki şirketler sosyal medyayı hangi amaçla kullanıyor? Marka bilinirliğini müşteriyle etkileşime geçerek artırmak en önemli neden olarak ortaya çıkıyor. Pazar payı ve reyonlardaki trafiğin artması gibi hedefler ise ikinci sırada geliyor.

Peparuka Ajans Koordinatörü İnanç Duman, sosyal medyanın hedefe yönelik ürün/hizmet tanıtımları, direkt satışa yönelik kampanyalar ve dolayısıyla pazar payını artırma hedefli olarak kullanıldığını söylüyor. “Burada, ajansların doğru tespit ve yönlendirmeleri de büyük rol oynuyor” diyor.

Kampanyaların sosyal medyaya kayması beraberinde ajans sayısının artmasını ve rekabetin yoğunlaşmasını getiriyor. 360+ Media Interactive Kurucu Ajans Başkanı Zehra Öney, çok fazla sosyal medya ajansının olmasının rekabeti artırdığını doğruluyor. Bunun ise işin kalitesi ve birim ücret anlamında sektörü etkilediğini söylüyor.

“Yine de rekabetin artması sektör adına olumlu bir gelişme, çünkü ajanslar iş alabilmek adına daha yaratıcı ve etkili kampanyalar ortaya çıkarmak için yarışıyor” diye de ekliyor. Sosyal medyanın kısa zamanda ana mecralar arasına gireceğine inanan Proximity İstanbul Genel Müdürü Mehmet Bali de “Bu durum ajans sayısında da ciddi bir konsolidasyon yaratacak” diyor.

GELECEK POTANSİYELİ
Peki tüm bu ortamda sosyal medya nereye gidiyor? Geleceğe yönelik nasıl bir potansiyeli barındırıyor?
Her bir ajansın mecranın geleceğine yönelik beklentisi farklı. Man Ajans JWT’den Emre Suer, yapmış olmak için yapılan sosyal medya iletişiminin yavaş yavaş azalacağını düşünüyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz