REKABETİN YÖNÜ
Peki şirketler sosyal medyayı hangi amaçla kullanıyor? Marka
bilinirliğini müşteriyle etkileşime geçerek artırmak en önemli neden
olarak ortaya çıkıyor. Pazar payı ve reyonlardaki trafiğin artması gibi
hedefler ise ikinci sırada geliyor.
Peparuka Ajans Koordinatörü İnanç Duman, sosyal medyanın hedefe yönelik
ürün/hizmet tanıtımları, direkt satışa yönelik kampanyalar ve
dolayısıyla pazar payını artırma hedefli olarak kullanıldığını söylüyor.
“Burada, ajansların doğru tespit ve yönlendirmeleri de büyük rol
oynuyor” diyor.
Kampanyaların sosyal medyaya kayması beraberinde ajans sayısının
artmasını ve rekabetin yoğunlaşmasını getiriyor. 360+ Media Interactive
Kurucu Ajans Başkanı Zehra Öney, çok fazla sosyal medya ajansının
olmasının rekabeti artırdığını doğruluyor. Bunun ise işin kalitesi ve
birim ücret anlamında sektörü etkilediğini söylüyor.
“Yine de rekabetin artması sektör adına olumlu bir gelişme, çünkü
ajanslar iş alabilmek adına daha yaratıcı ve etkili kampanyalar ortaya
çıkarmak için yarışıyor” diye de ekliyor. Sosyal medyanın kısa zamanda
ana mecralar arasına gireceğine inanan Proximity İstanbul Genel Müdürü
Mehmet Bali de “Bu durum ajans sayısında da ciddi bir konsolidasyon
yaratacak” diyor.
GELECEK POTANSİYELİ Peki tüm bu ortamda sosyal medya nereye gidiyor? Geleceğe yönelik nasıl bir potansiyeli barındırıyor?
Her bir ajansın mecranın geleceğine yönelik beklentisi farklı. Man Ajans
JWT’den Emre Suer, yapmış olmak için yapılan sosyal medya iletişiminin
yavaş yavaş azalacağını düşünüyor.