Sosyal medya kime emanet?

Artık herkes bilincinde…Dijital bir dönüşüm yaşıyoruz. Bu nedenle tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de dijital pazarlamayı iletişim stratejisinin merkezine koyan markaların sayısı her geçen gün artıyor. Üstelik bu sayede önemli rekabet avantajı da elde ediyorlar. Bu markaların birçoğunun sadece sosyal medya için üst düzey kadrolar açması ise dikkat çekici. Örneğin sosyal medya yönetimi Yıldız Holding’de dijital pazarlama direktörlüğü, Akbank’ta dijital iletişim müdürlüğü, LCWaikiki’de ise sosyal medya müdürlüğü kapsamında yürütülüyor.

16.02.2015 14:59:030
Paylaş Tweet Paylaş
Sosyal medya kime emanet?

MİLYONLARA ULAŞAN KAMPANYA
Dove’da sosyal medyadan sorumlu ekipte marka müdür yardımcıları Can Yurdakul ve Melda Hamarat’ın yanı sıra sosyal medya çalışmalarını yürüten Edelman Dijital Bölüm Direktörü Zeynep Tosun ve Edelman Dijital Müşteri Temsilcisi Emre Gürsoy var. Dove Marka Müdürü Özenç Okyay, “İletişim yaptığımız tüm mecralarda mesaj birliği sağlanması adına sosyal medya yönetimini PR ajansımız olan Edelman’la birlikte yürütüyoruz. 2014 boyunca tüm marka ve ürün iletişim ve lansman çalışmalarında dijital iletişim bütçesi önemli bir kalem olarak yer aldı ve 2015 yılında da artarak yer alacak” diyor. Dove markası ve ilgili ürün lansmanlarını sosyal medyada hikayeleştiren toplam 6 projeyle gerçekleştirdiğini belirten Okyay, bu projeler arasında en etkilisi Dove Invisible Dry ve Fabrika işbirliğiyle 100renk100gun.com olduğunu belirtiyor ve ekliyor: “ ‘Dove Invisible Dry’ 100 renkte iz bırakmayan’ deodorantın lansmanını Fabrika işbirliğiyle gerçekleştirerek ‘moda’ya uygun bir konseptte kurguladık. Gerçekleştirdiğimiz 100 renk 100 gün yarışmasıyla kadınları hayatın renklerini yeniden keşfetmeye davet ettik. 100 gün boyunca her gün, kullanıcıları günün rengindeki kıyafetleriyle çektikleri resimleri mikro sitemize yüklemeye davet ettik. Kampanya sayesinde 35 milyona yakın görüntülenmenin yanı sıra her birinin mikro sitede ortalama 4 dakika vakit geçirdiği 65 bin kullanıcı elde edildi. Fabrika mağaza içi çalışmalarla ise 2 milyon kişiye ulaşıldı.”

EVRİM SONAR / AKBANK DİJİTAL İLETİŞİM MÜDÜRÜ
Sosyal kimliğinden müşteri tanıyor

ÖZEL DEPARTMAN Aylık ortalama 30 saatten fazla internet başında geçiriliyor ve sosyal medya bu sürenin ağırlıklı kısmını oluşturuyor. Dolayısıyla müşterimizin olduğu yerde olmak ve alternatif hizmetler sunmak oldukça önemli. Akbank olarak sosyal medya kanallarını dijital ekosistemin önemli bir parçası olarak görüyor ve bu kanallarda etkin olarak sosyal medyaya özel bir departman ve ekiple çalışıyoruz. 
TOPLUMLA DİYALOG Akbank markası temsil ettiği değerlerle Türk toplumunun bir parçası ve toplumla sürekli iletişim içinde olmaya ihtiyaç duyuyor. Bugün markanın toplumla diyalog içinde olabileceği, kendisini en rahat ifade edebileceği, en yoğun tüketilen mecra sosyal medya. Bu anlamda markamızla bu alanda varlık göstermek önemli. Diğer yandan sosyal medya kullanıcılarından yansıyan yorumların dikkatle takip ve analiz edilmesi hem itibar hem markadan beklentileri anlamak açısından hayati değere sahip. 
HEDEF KİTLE ODAKLI “#bencesonra, Şubelerde Caz, Efsane Yolculuk, Caz Festivali tişört yarışması gibi çok sayıda sosyal medya kullanıcısına ulaşan, aynı zamanda hedef kitle odaklı iletişim yapma fırsatı sağlayan kampanyalarımız oldu. Ayrıca dünyanın belli başlı trend etkinliklerini takip ederek günümüzü etkileyecek önemli dijital trendleri sosyal medya üzerinden takipçilerimize aktarmaya başladık. Bunun yanında 2014 yılında altyapısal çalışmalara ağırlık verdik. 
ETKİN ÇÖZÜMLER Geçtiğimiz yıl hayata geçirdiğimiz Facebook ve Twitter üzerinden 7/24 destek hizmetimizi çağrı merkezimizin altyapısı ile birleştirdik. Böylece dijital kanallarda müşterimizin sosyal kimlikleri ile bankacılık kimliklerini tanımak mümkün hale geldi. Bu sayede müşterilerimizin ihtiyaçlarına sosyal medya kanalları üzerinden çok daha etkin çözüm üretebiliyoruz. Ayrıca bu kanalların önemli bir satış potansiyeli mevcut. Bu doğrultuda 2014 satış odaklı içerik pazarlaması çalışmalarımıza yoğunlaştığımız bir yıl oldu. 

İBRAHİM ARIT / LC WAİKİKİ STRATEJİK PLANLAMA DİREKTÖRÜ
"Daha çok ses getireceğiz"
PROJE BAZLI BÜTÇELEME
LCWaikiki’de sosyal medya müdürü Mehmet Taha Doğruyol. Sosyal medya departmanımız 2014 yılının ilk çeyreğinden sonra yapılandırıldığı için yıllık belirli bir bütçe üzerinden değil, proje bazlı bütçelemeler şeklinde ilerledi. 2015 yılı için yapılacak bütçe çalışmalarında tabii ki en az dünya ortalamalarında bir bütçeyle ilerleyeceğiz.
ÖNE ÇIKANLAR Bugüne kadar sosyal medyada yaptığımız toplam proje sayımız çok fazla. Fakat bunlardan öne çıkanlar olarak #ofisteben, #mutlulukbazen, kariyer tavsiyeleri, happy –interaktif billboard, LCWaikiki 100’üncü yurtdışı mağazası çalışmaları, yönetici adayı web tv kampanyası gibi birçok projeye imza attık. Önümüzdeki günlerde çok daha ses getirecek interaktif ve mobil çalışmalarla bunun arkasını getireceğiz. 
9 MİLYON İZLENME Muhtemelen bu projelerden en çok yankı uyandıranı Mutlu Yüzler kampanyamızın dijital ayağı olan Mesut Yar’la birlikte çektiğimiz viral filmimizdi. 9 milyonun üstünde izlenme oranı yakaladı ve dikkat çektiği mikro sitede kampanyamız için 24 binin üstünde başvuru aldık, Kristal Elma ve Felis gibi birçok prestijli ödül kazandık. 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz