GİZLİLİK ENDİŞESİ
2016’da öne çıkacak bir diğer dijital
gündem maddesi de “gizlilik”. Tanışma
sitesi Ashley Madison’ın geçtiğimiz
yıl hack’lenip bilgilerinin sızdırılmasıyla,
kullanıcıların sosyal ağların gizlilik
ilkeleriyle ilgili endişeleri daha da arttı.
Facebook şimdiden güvenli yeni sohbet
odası uygulamasıyla kullanıcılarının içini
rahatlatmaya hazırlanıyor.
Global Sosyal Medya Ajansı
Hootsuite’in EMEA Pazarlama Direktörü
Merinda Peppard, “WhatsApp’a rakip
olarak gösterilen ve şifreleme yöntemiyle
mesajların sadece alıcı tarafından
okunup ve sonrasında otomatik imhasını sağlama özelliğine sahip Telegram’ın hızlı yükselişini göreceğiz” diyor. Peppard, ayrıca dijital platformların etkinliği ve tüketici odaklılığı arttıkça markaların reklam bütçelerini daha fazla bu mecralara kaydıracağını belirtiyor. Nitekim Zorlu Tekstil bu yıl lokasyon bazlı reklam iletişim kampanyaları için Foursquare ve Swarm kullanmayı düşünüyor. Şirket bu yolla satış noktaları ve sosyal medyanın gücünü bir araya getirip, marka bilinirliği ve satış anlamında geri dönüşler hedefliyor. Vakko ve Boyner Grubu da sosyal mecraların sunduğu reklam fırsatını kabul edenlerden… Vakko Pazarlama ve İletişim Direktörü Burcu Körpeağaç, Instagram üzerinden reklam verilmeye başlanmasının şirket için geri dönüşü yüksek bir mecra yarattığını belirtiyor ve “Vakkorama ve W Collection gibi gençleri hedeflediğimiz markalarımızda Youtube reklam alanlarını daha aktif kullanmaya başlayacağız” diyor. Boyner Grubu ise Facebook’ta DPA (dinamik ürün reklamları) ve Lookalike uygulamaları ile müşterileriyle yeni bağlar kuruyor. DAHA FAZLA SATIN ALMA BUTONU Markaların bu yıl biraz daha dikkatli eğilmesi gereken bir konu da mobil ticaret. Bugün alışverişi direkt olarak telefondan yapmasa bile mağazadayken alışveriş sırasında cep telefonundan ürün bilgisi alanların, fiyat karşılaştırması yapanların, tüketici tavsiyelerini okuyanların oranı yüzde 79. Uzmanlar bu nedenle 2016’da mobil ticareti kolaylaştıracak uygulamaların artacağı görüşünde… Kısaca 2016, sosyal medyada daha fazla “satın al” butonu göreceğimiz bir yıl olacak. Facebook, Pinterest ve Twitter’da platformu terk etmeden ürün satın alma olanağı sunan bu uygulama için Instagram ve diğer irili ufaklı platformlar da sırada. Teknoloji uzmanı Ali Rıza Babaoğlan, online alışverişi roketleyebilecek bu trende şirketlerin iyi hazırlanması gerektiği uyarısını yapıyor. “Satın al” butonu henüz Türkiye’de yaygın olarak kullanılmasa da şirketlerin pek çoğu sosyal mecraları halihazırda satış kanalı olarak kullanıyor. Mercedes-Benz Türk yetkilileri iki yıldır sosyal medyayı, her geçen gün büyüttükleri bir satış kanalı olarak kullandıklarını ve olumlu satış rakamlarına ulaştıklarını söylüyorlar. Yine Boyner Grubu Instagram’ı Like2buy aracılığıyla satış kanalı olarak Türkiye’de ilk defa kullanan iki markadan biri. Grup, Twitter üzerinden satışlara geçtiğimiz yıl başında başlamış ve sosyal mecrayı en iyi satış getirisi olan kanallarından biri olarak işaret ediyor.