Sosyal medyada 2016 trendleri

Dijital pazarlama karmaşık bir sektör, fakat değişime ayak uydurabilenler için oldukça heyecan verici…

9.03.2016 16:36:140
Paylaş Tweet Paylaş
Sosyal medyada 2016 trendleri
GİZLİLİK ENDİŞESİ
2016’da öne çıkacak bir diğer dijital gündem maddesi de “gizlilik”. Tanışma sitesi Ashley Madison’ın geçtiğimiz yıl hack’lenip bilgilerinin sızdırılmasıyla, kullanıcıların sosyal ağların gizlilik ilkeleriyle ilgili endişeleri daha da arttı. Facebook şimdiden güvenli yeni sohbet odası uygulamasıyla kullanıcılarının içini rahatlatmaya hazırlanıyor. Global Sosyal Medya Ajansı Hootsuite’in EMEA Pazarlama Direktörü Merinda Peppard, “WhatsApp’a rakip olarak gösterilen ve şifreleme yöntemiyle mesajların sadece alıcı tarafından okunup ve sonrasında otomatik imhasını sağlama özelliğine sahip Telegram’ın hızlı yükselişini göreceğiz” diyor. Peppard, ayrıca dijital platformların etkinliği ve tüketici odaklılığı arttıkça markaların reklam bütçelerini daha fazla bu mecralara kaydıracağını belirtiyor. Nitekim Zorlu Tekstil bu yıl lokasyon bazlı reklam iletişim kampanyaları için Foursquare ve Swarm kullanmayı düşünüyor. Şirket bu yolla satış noktaları ve sosyal medyanın gücünü bir araya getirip, marka bilinirliği ve satış anlamında geri dönüşler hedefliyor. Vakko ve Boyner Grubu da sosyal mecraların sunduğu reklam fırsatını kabul edenlerden… Vakko Pazarlama ve İletişim Direktörü Burcu Körpeağaç, Instagram üzerinden reklam verilmeye başlanmasının şirket için geri dönüşü yüksek bir mecra yarattığını belirtiyor ve “Vakkorama ve W Collection gibi gençleri hedeflediğimiz markalarımızda Youtube reklam alanlarını daha aktif kullanmaya başlayacağız” diyor. Boyner Grubu ise Facebook’ta DPA (dinamik ürün reklamları) ve Lookalike uygulamaları ile müşterileriyle yeni bağlar kuruyor.
 DAHA FAZLA SATIN ALMA BUTONU 
Markaların bu yıl biraz daha dikkatli eğilmesi gereken bir konu da mobil ticaret. Bugün alışverişi direkt olarak telefondan yapmasa bile mağazadayken alışveriş sırasında cep telefonundan ürün bilgisi alanların, fiyat karşılaştırması yapanların, tüketici tavsiyelerini okuyanların oranı yüzde 79. Uzmanlar bu nedenle 2016’da mobil ticareti kolaylaştıracak uygulamaların artacağı görüşünde… Kısaca 2016, sosyal medyada daha fazla “satın al” butonu göreceğimiz bir yıl olacak. Facebook, Pinterest ve Twitter’da platformu terk etmeden ürün satın alma olanağı sunan bu uygulama için Instagram ve diğer irili ufaklı platformlar da sırada. Teknoloji uzmanı Ali Rıza Babaoğlan, online alışverişi roketleyebilecek bu trende şirketlerin iyi hazırlanması gerektiği uyarısını yapıyor. “Satın al” butonu henüz Türkiye’de yaygın olarak kullanılmasa da şirketlerin pek çoğu sosyal mecraları halihazırda satış kanalı olarak kullanıyor. Mercedes-Benz Türk yetkilileri iki yıldır sosyal medyayı, her geçen gün büyüttükleri bir satış kanalı olarak kullandıklarını ve olumlu satış rakamlarına ulaştıklarını söylüyorlar. Yine Boyner Grubu Instagram’ı Like2buy aracılığıyla satış kanalı olarak Türkiye’de ilk defa kullanan iki markadan biri. Grup, Twitter üzerinden satışlara geçtiğimiz yıl başında başlamış ve sosyal mecrayı en iyi satış getirisi olan kanallarından biri olarak işaret ediyor. 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz