Kablosuz şarj

BMW'nin işbirliğiyle gerçekleştirilen bu temassız teknoloji, sürücülerin şarj için otobanda kısa süreli durmaları halinde de çalışacak

1.06.2011 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Kablosuz şarj

Siemens'in geliştirdiği endüktif şarj sistemi sayesinde otomobil sürücüleri gelecekte artık elektrikli arabalarının akülerini şarj etmek için bir kabloya ihtiyaç duymayacak. BMW'nin işbirliğiyle gerçekleştirilen bu temassız teknoloji, sürücülerin şarj için otobanda kısa süreli durmaları halinde de çalışacak. En yakındaki şarj istasyonu kolaylıkla devreye girerek görünmez bir şekilde arabanın aküsünü doldurabilecek. Sistemin kapasiteleri, Haziran 2011'de Alman Çevre Bakanlığı'nın fonladığı bir proje kapsamında Berlin'deki birkaç araç üzerinde test edilecek.Elektrikli mobilitenin yaygınlaşmasının önündeki en büyük engellerden biri de yaygın ve güvenilir bir şarj altyapısının olmamasıdır. Elektrikli arabalar, içten yanmalı araçların depolarını yeniden doldurmalarından çok daha sık kendi akülerini şarj etmek zorunda olduklarından, sürücülerin ve araçların gereksinimleri doğrultusunda değişik şarj tekniklerine gerek vardır. Siemens'in geliştirdiği endüktif şarj konsepti taksi durağında bekleyen taksiler gibi, özel araçlarında otomatik olarak şarj edilmesini mümkün kılacak.
Bu şarj istasyonu, tamamıyla yeraltına gömülmüş bir birincil bobin üzerinden genel şebekeye bağlanıyor. İkincil bir bobin ise arabaya takılıyor ve iki bobin arasındaki mesafe genellikle 8 ile 15 santimetre arasında oluyor. Sürücü şarj etme sürecini başlattığında, birincil bobin üzerinden elektrik akımı akmaya başlıyor. Ortaya çıkan manyetik alan ile aküyü şarj eden ikincil bobinin içinde bir elektrik akımı endüklenmiş oluyor. Elektriğin tüm bileşenlerinden geçerek aküye ulaşımı yüzde 90'ın üzerinde bir verimlilikle gerçekleşiyor. Manyetik alan ise sadece iki bobin arasında önceden belirlenmiş bir bölgede yaratılıyor. Sistem tarafından üretilen manyetik alanın gücü ve alanı uluslararası tavsiye edilen 6,25 mikrotesle seviyesinin bir hayli altında oluyor. Mayıs ayından itibaren 3,6 kilovatlık bir şarj gücüne sahip bir prototip, elektrikli araçlarda denenmeye başlanacak. Temmuz ayından itibaren ise sistemi gerçek yaşam koşullarında müşteri geri beslemelerini toplamak üzere Berlin'de deneme sürüşleri yapılacak. Siemens'in Hannover Messe 2011 fuarında tanıttığı sistem, arabanın aynı zamanda bir saklama birimi olarak çalışabileceği ve enerjisini güneş ve rüzgar enerjisi santrallarından sağlayarak akıllı kullanımın da önünü açıyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz