Şirket 2.0

Pek çok insan artık Wikipedia, Amazon, Facebook ve diğerlerinin olmadığı bir yaşamı hayal bile edemiyor.

1.10.2011 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Şirket 2.0


Üst bilgi yönetimi.
Siemens'de 12 yıldır bilginin yönetimi sorunlarıyla uğraşan Dr. Manfred Langen, "Kolektif akıldan, grup genelinde çalışanların etkileşimini de artıran sosyal medyanın yardımıyla etkin bir şekilde faydalanılabilir" diyor. Global olarak dağıtılmış araştırma ve geliştirme, kısa vadeli proje ortaklıkları ve süreç ile ürün karmaşıklığının etkili bilgi filtrelemesi yapacak şekilde artırılması bu işin olmazsa olmazları. Oysa şirketlerde genellikle veri akışlarını yapılandıracak zekice yöntemler yok. Mesela sorunuzla şirkette çalışan herkesin e-posta hesabını meşgul etmeden belirli bir sorunun çözümü için doğru uzmanları nasıl bulabilirsiniz? Siemens şu aralar ilgili terimleri ve teknolojileri anlamsal olarak ilişkilendiren bir "Teknoloji Atlası" üzerinde çalışıyor. Ancak özel olarak bilgi akışlarının semantik modellemesi ve otomatik ontoloji üretimi üzerinde çalışan onca hizmet tedarikçisine rağmen, kusursuz bir çözüme henüz ulaşılabilmiş değil. Siemens'de Açık İnovasyon'dan sorumlu Dr. Thomas Lackner, "Fikirlerin piyasaya çok daha hızlı sürülebilir hale getirilmesinde sosyal medyanın önemi çok büyük. Tek tek bütün çalışanların bilgilerinin ve açığa vurdukları farklı perspektiflerin konsolide edilmesi çok önemli bir itici güç" diyor. Burada temel hedef, henüz paylaşılmamış olan çalışanların uzmanlığından ve harici ortakların bilgisinden stratejik olarak faydalanmak. Bu işe başlamanın bir yolu da, sekiz hafta boyunca çalışanların çevrimiçinden kendi fikirlerini göndermelerine olanak sağlayan bir platform olan "Siemens Sürdürülebilirlik Fikirleri Yarışması"nda olduğu gibi rekabeti körüklemek. Burada sürdürülebilir ürünler ve enerji tasarrufu sağlayan konseptlerle ilgili gönderilen 850 öneri arasından en iyilerin seçilebilmesi için Amazon'un kullandığına benzer bir puan verme sistemi kullanılıyor. Facebook, Xing ve benzeri sosyal paylaşım siteleriyle özellikle genç çalışanlar çok haşır neşir. Buralarda özel meseleleri dışındaki şeyleri de tartışıyorlar. Aslında 20 binden fazla Siemens çalışanı kendi ağlarında Grup konuları hakkında da konuşuyor. Bu elbette dahili bilgilerin dışarıya sızması tehlikesini de beraberinde getiriyor. Düşüncesizce yapılmış bir yorum bile anında bu topluluğun tamamı tarafından okunabilir, ancak Siemens bu bağlamda çalışanlarının sorumluluk anlayışına güvenmeyi tercih ediyor.

Wikidünyasında çalışmak.
Sosyal medya özellikle uluslararası faaliyet gösteren şirketlere çok fazla şey sunabilir. İletişim maliyetlerini azaltmanın yanı sıra global takımlar arasındaki yardımlaşmayı da artırır. Aynı projelerin farklı yerlerde defalarca yapılmalarının önüne geçilmesine yardımcı olurlar. Örneğin farklı bölgelerdeki üç ayrı takım benzer sorunlar hakkında kafa patlatıyorlarsa wiki ağı sayesinde birbirlerinden kısa sürede haberdar olabilirler. Grup genelindeki wikidünyasına giren sanal takımlar ortaklaşa makaleler oluşturabilir ve Siemens'in lügatını genişletebilirler. Ayrıca gündelik sorunları çözmek için kurulmuş 70 tane özel forum var ve bunlar da sürekli olarak iş süreçlerinin, ürünlerin ve hizmetlerin iyileştirilmelerine katkıda bulunmakta. Örneğin Metals & Mining biriminde, servis teknisyenleri için Malezya'dan Bolivya'ya kadar 220 maden, haddehane ve kuyu bilgilerinin bulunduğu listeler içeren bir wiki forumu var. Mühendisler bu forumun dijital dünya atlasından faydalanarak belirli yerlerin kendilerine has tarihsel, coğrafyasal ve teknik bilgilerine kolaylıkla odaklanabilir. Ayrıca oralarda o anda hangi mühendislerin çalışıyor olduğu, gerekli raporlar, fotoğraflar ve grafiklerle birlikte ne türden ölçümlerin, onarımların veya yazılım değişikliklerinin yapıldığı gibi bölgeyle ilgili son gelişmelere de bakılabilir. Bu wiki forumu ayrıca vize formaliteleri ve varış noktasına en kısa güzergahlar gibi bilgiler de sunarak sık seyahat eden teknisyenlerin hayatını kolaylaştırıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz