"3 genç girişimci nasıl başardı"

Türkiye'nin en büyük 3'üncü e-ticaret şirketi. Toplam 600 çalışanı ve sadece Türkiye'de 3 milyon üyesi ile günde 15 bin ürünün satışını gerçekleştiriyor.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
3 genç girişimci nasıl başardı


Markafoni, 3 yıl önce Türkiye'de bir ilki gerçekleştirdi. İnternetten satış yapan internet sitelerine farklı bir alternatif olarak moda ve yaşam tarzı ürünlerine odaklı bir yapıyla ortaya çıktı. Ancak en büyük farkı, zaman baskısı ve fiyat avantajlarını bir arada sunması oldu. Markafoni aracılığıyla tüketiciler, en uygun fiyatlarla istedikleri markalara ulaşma şansına sahip olmaya başladı. Türkiye'de kendi pazarını oluşturan Markafoni, takipçisi olan rakiplerine rağmen pazardaki konumunu korumayı da başardı. Günde ortalama 15 bin ürün satışı gerçekleştirdiklerini belirten Markafoni Yönetim Kurulu Başkanı Sina Afra, "Markafoni ürün çeşitliliği açısından çok önemli bir noktada. Her gün sitede 18 kampanya, 1.800 yeni ürün çıkıyor. Rakiplerimizle kıyaslarsak bu sayı inanılmaz" diyor. Toplam 600 çalışanıyla 3 milyon üyesine hizmet veren şirketin geleceğe yönelik büyüme hedefleri de iddialı. "2 yıl sonra Türkiye'nin en büyük e-ticaret holdingi olacağız" diyen Afra, bunu da yeni kurulacak şirketler ve oluşturulacak yeni hizmetlerle gerçekleştireceklerini söylüyor. Markafoni Yönetim Kurulu Başkanı Sina Afra, Markafoni'nin büyüme hikayesini ve gelecek rotasını Genç Capital'e şöyle anlattı:

Markafoni'nin kuruluş hikayesinden bahseder misiniz? Fikir nasıl oluştu? Nasıl hayata geçirdiniz?
Markafoni'nin kuruluşu, internetin yeni gelişmeye başladığı bir dönemde gerçekleşti. Türkiye'de hepsiburada.com, sahibinden.com gibi yatay internet siteleri vardı. Artık zamanın dikey internet sitelerine geldiğini düşünüyorduk. Markafoni, bu düşünceden çıktı. Sitede sadece moda giysisi olmasın, moda ve yaşam tarzı da olsun istedik. Markafoni'yle birlikte "impulse buy" denen zaman baskısı ve fiyat avantajlarının bir arada olduğu, alışverişe teşvik eden yeni bir yöntem uyguladık. Bu "private shop-ping" yöntemi, Fransa kökenli ve yurtdışında uygulanıyor. Yöntemi, 2008 yılında Türkiye'ye getirdik. 2009 yılında çok hızlı büyüdük. Büyüme dönemimizde herkesin dikkatini çektik ve rakiplerimiz arttı. 2010'da piyasaya 10 tane rakip girdi. 2011 yılında 6 rakip daha pazara girecek. Bu siteleri ziyaret eden çok fazla insan var ama sitelere geldikleri gibi gidebiliyorlar. Kullanıcılar, en makul ürün neredeyse araştırıp öğreniyor ve onu tercih ediyor.

Çalışan sayınız nedir?
Çalışan sayımız 308, şu anda 70 açık pozisyon var. Yurtdışmı hesaba katarsak 600'e yakın kişi çalışıyor.

Markafoni kurulduğundan bugüne ne kadar büyüdü?
2009-2010 arasındaki büyümemiz yüzde 1.000. Bu yıl yüzde 500700 arası büyümeyi planlıyoruz. 2008 yılında Markofoni'yi kurduğumuzda krizin tam ortasındaydık. 2009'da daha büyük hacimlere ulaştık. Lojistik ağımızı güçlendirdik. internetten alışveriş yapmak Türkiye için yeni bir konsept. Bu tarz siteleri tercih eden insanlar uygun fiyat, marka ve zaman baskısı üçgenine çok güzel tepki veriyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz