Akademi mezunları milyonu aştı

Türkiye'de şirket akademileri her geçen yıl mezunlarına mezun katarak etkilerini artırıyor.

1.05.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Akademi mezunları milyonu aştı
Turkcell Akademi, 670 bin mezuna doğru yürüyor. Türk Telekom, TT Akademisi yle 5 yılda 300 binden fazla çalışanına eğitim sağladı. Akbank “eğitim birimi” altında sadece son bir yılda 17 bin Akbanklıya ulaştı. Türkiye'de şirket akademileri her geçen yıl mezunlarına mezun katarak etkilerini artırıyor. Büyük şirketlerin kurduğu eğitim birimleri ve akademilerden eğitim alan veya bir başka tabirle mezun olan çalışanların sayısının 1 milyon 300 bin kişiyi aştığı tahmin ediliyor.


Bugün büyüklü küçüklü pek çok firma kurumsal akademi kurma yarışı içinde. Özellikle satış, liderlik ve pazarlama konularında gelişim hedefleyen akademiler ön planda. Teknolojiden hazır giyime her sektörden şirket akademi kurabiliyor. Akademiler sayesinde tüm eğitim ve gelişim programları tek çatı altında toplanarak şirketlerin ihtiyaçları doğrultusunda planlanıyor ve bütünlük içinde yürütülüyor. Turkcell Akademi’nin katılımcı sayısı 669 bini aşmış durumda. Türk Telekom Akademi’den ise 300 bin çalışan faydalandı. Akbank Eğitim Birimi 2012’de 17 bin kişiye eğitim verdi. Rakamlar Türkiye’nin büyük şirketlerinin akademilerinin mezun ve katılımcı sayısının 1 milyon 300 bini aştığını gösteriyor.

Tabloyu görmek için görsele tıklayın.
Özellikle işe başlayan yeni mezunlara kurum kültürüne uyum sağlamaları ve bulundukları pozisyonlarda kendilerini geliştirmeleri için imkan veren şirket akademileri Türkiye’de giderek köklü ve yaygın hale geliyor. Klasik doğrudan eğitimin yanı sıra internetin gelişimiyle kurulan “online akademiler” de şirketlerin mekan, zaman farkı gözetmeden çok sayıda çalışana ulaşmasını sağlıyor. İşte Turkcell’den Arkas’a, Vodafone’dan Kiğılı’ya kadar gelişen şirket akademilerinin bugünü...~

MAKSİMUM PERFORMANS
Arkas’ın bir asrı aşan tecrübesinin çalışanlara aktarılması amacıyla 2007 yılında kurulan Arkas Akademi’den şimdiye dek 4 bin 450 çalışan faydalandı. Konusunda uzman yöneticilerin ders verdiği akademide, ağırlıklı olarak acente ve liman hizmetleri iş kollarındaki çalışanlara mesleki eğitimler veriliyor. Çalışanlar ilk önce “temel bilgiler” eğitimi alıyor. Bu eğitimlerle Arkas’ın faaliyet alanları ve sektör hakkında bilgi sağlamak hedefleniyor. Daha sonra acente hizmetleri kapsamında “acente temel bilgileri”, “konteyner planlama ve kontrol”, “dış hesaplar”, “dokümantasyon”, “gümrük, aktarma”, “liman hizmetleri”, “ordino”, “risk yönetimi”, “satış ve pazarlama” eğitimleri veriliyor. Liman hizmetleri kapsamında ise “limancılık temel bilgileri”, “ambar operasyonu”, “gemi operasyonu”, “kapı operasyonu” ve “ticari tarife” gibi eğitimler aktarılıyor.

Çalışanlara sektörle ilgili eğitimlerin yanında yabancı dil, yetkinlik geliştirme ve teknik eğitimler de veriliyor. Ayrıca Arkas yöneticileri için “yönetici geliştirme programı” ve “liderlik geliştirme etkinlikleri” de gerçekleştiriliyor. Şirket çalışanları akademiden diledikleri eğitimi talep edebiliyor ve işe yeni başlayanlar için pozisyonunun gerekliliklerine göre eğitim programları oluşturuluyor. Ayrıca departmanlardan gelen taleplere göre butik eğitimler de düzenleniyor.

Arkas Holding’den yapılan açıklamada akademinin amacı “hem işe yeni başlayanların hem de mevcut çalışanların görevlerini maksimum performansla yerine getirebilmesine yardımcı olmak” olarak tanımlanıyor.

ÇALIŞANLAR NEIL ARMSTRONG OLDU
Eczacıbaşı Topluluğu kuruluşlarından Eczacıbaşı Yapı Gereçleri’nin, VitrA ve Artema markalarının pazarlama ekipleri için hazırlanan “Marketing Academy” 2012 yılında eğitime başladı. İlk yılında “Marketing Explorers” başlığıyla hayata geçirilen program kapsamında 21 eğitim düzenlendi. Marka yapısı oluşturma, stratejik pazarlama, yaratıcılık, liderlik gibi konulardaki eğitimlerin yanı sıra, pazarlama alanından örnekler ve önemli vaka hikayelerinin aktarıldığı sohbetler gerçekleştirildi. Bu yıl da devam eden program kapsamında pazarlama alanında önemli başarılara imza atan yerli ve yabancı profesyonel eğitimcilerin yanı sıra, Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu’nun üst düzey yöneticilerinin deneyimlerini paylaşacağı eğitimler gerçekleştiriliyor.

Ağırlıklı olarak pazarlama ekiplerinin katıldığı eğitim programına stratejik pazarlama, satış kategori ve yurtdışı ofislerinden çalışanlar da katılıyor. Marketing Academy, sürekli gelişim temeline dayalı olarak geliştirildiğinden mezun olmak değil, eğitimleri tamamladıkça seviye atlamak üzerine kurulmuş bir sistem. “Marketing Explorers” başlığına paralel olarak, 2012 yılındaki eğitimleri tamamlayanlar, seviyelerine göre farklı kaşiflerin unvanını taşımaya hak kazandı.~
Programın yüzde 25’ini başarıyla tamamlayanlar Marco Polo, yüzde 50’sini bitirenler Vasco de Gama, yüzde 75’ine ulaşanlar Christopher Columbus ve yüzde 100 yapanlar ise Neil Armstrong unvanını aldı. 2012’de 33 çalışan, kişisel ihtiyaç ve pozisyon beklentilerine göre hazırlanan bireysel eğitim programını tamamlayarak Neil Armstrong olmaya hak kazandı.

Eczacıbaşı Yapı Gereçleri Pazarlama Direktörü Arzu Uludağ Elazığ, bugüne dek programa toplam 50 kişinin katıldığını belirtiyor ve şunları ekliyor: “Öncelikli amacı kişisel gelişime katkı sağlamak olan program, bunun yanı sıra tüketiciyi memnun eden ürün ve projelerin hayata geçirilerek olumlu iş sonuçları yaratılması gibi hedefler üzerinde etkili sonuçlar yarattı. Ayrıca ekibin motivasyonun artırılması ve çalışan bağlılığının sağlanması açısından da önemli katkılar sağladı.”

TURKCELL HEDEFLERİNİ AŞTI
2006 yılında Turkcell Grup'un kurumsal üniversitesi olarak kurulan Turkcell Akademi, kurumsal
performansın artan bir şekilde sürekliliğini sağlamak için çalışıyor. Sınıf içi eğitimlerin yanı sıra web ve mobil tabanlı platformların yoğun olarak kullanıldığı Turkcell Akademi’de 2012 yılı sonu itibariyle eğitimlerin yüzde 85’i uzaktan eğitim teknolojileri kullanılarak gerçekleştirildi. Turkcell Grup ekosisteminde bugüne dek 669 bin 242 bin kişiye, 1 milyon 374 bin 532 bin saat eğitim verildi. Akademide “müşteri”, “teknoloji” ve “liderlik” başlıkları altında, tamamen Turkcell Grup’a özel tasarlanmış gelişim çözümleri eğitimleri yapıldı. Turkcell Grup yöneticilerine özel kurgulanmış ve 4 farklı yöneticilik seviyesine göre yürütülen Turkcell Grup Liderlik Gelişim Programı’nın yanı sıra Turkcell, Global Bilgi ve saha çalışanlarına yönelik “müşteri deneyimi”, “CRM”, “ürün, servis ve tarife bilinirliliği” ve “etkin satış yönetimi” gibi ana başlıklarda eğitimler verildi. Teknoloji odaklı 300’den fazla eğitimin yanı sıra “Hayata Ait Programlar” ile 27 ayrı mesleki uzmanlık eğitimi de Turkcell Akademide verilmeye devam ediyor. Turkcell Akademi Bölüm Yöneticisi Banu İşçi Sezen, hedeflerinin ötesinde bir başarı yakaladıklarına dikkat çekiyor ve şunları söylüyor: “Akademi, 2006 yılında kurulduğunda Turkcell çalışanlarının gelişimlerini sürekli kılma hedefi vardı. Bugün her bir çalışanın ortalama 45 saat eğitim aldığı, yılda 12 bin oyun tabanlı simülasyonlarm deneyimlendiği, 13 bin 500 öğrenciye teknoloji vizyonunun aktarıldığı bir strateji gelişim merkezi oldu.”

ÜNİVERSİTEDEN YETENEK KEŞFEDİYOR
Teknoloji şirketi Avea, “Avea Pazarlama Okulu”nu 2012 yılının Nisan ayında hayata geçirdi. Programa üniversite öğrencileri, farklı departmanlarda görev alan ancak kariyerini pazarlama alanında yapmak isteyen Avea çalışanları ile ikinci sınıf (12 ila 36 ay arasında) GSM sektörü deneyimine sahip Avea pazarlama departmanı çalışanları katılıyor. “Avea Pazarlama Okulu”nda pazarlamanın tüm detay ve süreçleri, teoriyle pratiği birleştirerek aktarılıyor. ~

Program pazarlama gurularının ve iş dünyasından önemli isimlerin de konuşmacı olarak katılıp bilgi ve deneyimlerini paylaştığı eğitimler ve workshoplardan oluşuyor. Global örnekler uzmanlar aracılığıyla aktarılarak “pazarlamanın yarınının” ne olacağına ilişkin bir vizyon oluşturuluyor. Bir sertifika programı olan Avea Pazarlama Okulu’nda “Başlangıç Noktası”  “Merkez Noktası” (Her pazarlama fonksiyonunda yetkinlik ve tecrübe kazanma) ve “Hareket Noktası” (Liderlerden vizyon, fikir alma seansları, spesifik uygulamalara yönelik derinleşme) olmak üzere 3 farklı isimde sınıf bulunuyor.

Avea, Pazarlama Okulu ile hem mevcut çalışanlarını pazarlama alanında daha donanımlı hale getirerek şirket performansına katkı sağlamayı hem de potansiyel üniversite öğrencilerini keşfederek şirkete kazandırmayı hedefliyor. Avea Pazarlama Okulu’ndan şu ana kadar iki dönem ve her dönemde ikişer sınıf olmak üzere toplamda 100 kişi mezun oldu. Avea İnsan Kaynakları Grubu Kıdemli Direktörü Bahattin Aydın, 21 kişilik sınıflardaeğitim vermeye devam edeceklerini söylüyor. Aydın, “Gerçek örnekler, dokümanlar, vakalar, gerçek uygulama ve grup çalışmaları ile birlikte zengin bir içerik sunan birinci sınıfın öğrencileri, dönem sonunda sertifika alabilmek için gruplar halinde bitirme projeleri üzerinde çalıştılar. Pazarlamanın tüm dinamiklerini kapsayan bu projeler, katılımcıların tecrübelerini, ekip çalışma gücünü ve iletişim ağını güçlendirme açısından etkili oldu” diyor.

VODAFONE MEYVELERİ TOPLUYOR
Teknoloji şirketi Vodafone, tüm eğitim programlarını 2010 yılında öğrenme ve gelişim merkezi olarak konumlandırdığı “Vodafone Red Academy” altında topladı. Red Academy bugüne dek 30 bin mezun verdi.
Öğrenen ve öğreten yüksek performanslı bir organizasyon oluşturmayı hedefleyen Red Academy, Vodafone Türkiye çalışanlarını sektörün gerektirdiği teknik bilgiler ile donatmanın yanı sıra onların bireysel ve yönetsel yetkinliklerini de geliştirecek programlar sunuyor. Ayrıca Vodafone Türkiye ailesine yeni katılan çalışanlar için tasarlanmış bir oryantasyon programı olan “DiscoveRed” ve Vodafone yöneticilerinin yönetsel yetkinlikleri geliştirmeyi hedefleyen “Liderlik ve Yetenek Gelişimi Programları” da eğitimler kapsamında yer alıyor. Tüm bu programlara yıl boyunca ilgili fonksiyonda çalışmaya başlayan veya halihazırda çalışanlar katılıyor. Çalışanların ortalama 4 gün eğitim aldığı bu programlarda 369 kişilik iç eğitmen kadrosu hizmet veriyor.

Red Academy, tüm Vodafone çalışanlarına ulaşmayı hedeflerken özellikle kendi genç yeteneklerine
sunduğu farklı gelişim araçlarıyla onları kurumsal hayata hazırlıyor. Vodafone Türkiye Yetenek Geliştirme Direktörü Bülent Bayram, hem şirket stratejileriyle hem de çalışanlarının ihtiyaçlarına en uygun ve modern eğitim yöntemleriyle hizmet vererek kurumsal üniversite olma yolunda hızla ilerlediklerini ifade ediyor. Bayram, “Eğitim konusunda ilkelerimizden ödün vermeden ilerlemenin meyvelerini topluyoruz. Kendini besleyen bir eğitim sistemi oluşturma hedefimizi yakalamış olmak bizi sevindiriyor. Yeteneklerimize yatırım yapıyor, kendi içimizden yetiştirdiğimiz liderlerimizle gururlanıyoruz” diyor.~

KÜLTÜRÜNE YAKIŞIR ÇALIŞAN YETİŞTİRİYOR
Erkek hazır giyiminin öncü şirketlerinden Kiğılı’nın eğitim merkezi “Kiğılı Akademi”, 2007 yılında kuruldu. Şirketin insan kaynakları departmanı tarafından yönetilen Kiğılı Akademisi’nde çalışanlar haftada ortalama 16 saat eğitime tabi tutuluyor. Kiğılı’nın online akademisi ise 2012 yılında faaliyete başladı. Böylelikle tüm çalışanların değişik lokasyonlardan, aynı hizmeti, aynı kalitede alabilme imkanı sağlandı. Online akademi ayrıca, personel ve yönetim açısından zaman maliyeti gibi birçok avantajı da beraberinde getirdi. Kiğılı Akademi’de bugüne dek 16OO kişi eğitim gördü. Ağırlıklı olarak şirketin satış pazarlama bölümlerindeki çalışanlar eğitildi. Ayrıca, şirketin bölge müdürleri, ürün müdürleri ve mağaza koordinasyon ekipleri de bu akademide eğitim aldı. Akademide “yöneticilik, fark yaratan servis, iletişim, satış teknikleri, marka, ürün bilgisi” gibi birçok farklı konuda eğitim programları gerçekleştirildi. Eğitimlerin yanı sıra bloglar, kitap özetleri, sınavlar, yarışmalar ve sunumlar gibi farklı üretimler de Akademi Kiğılı’nın online bölümünde yer alıyor. Şirket yönetimi online sisteme birçok konuda eğitim notlarını da ekleyerek, çalışanlarının gelişimlerine katma değer sağlamayı hedefliyor. Kiğılı yetkilileri eğitim merkezi için, “Akademimiz kurulduğundan beri hedeflerini tutturmaya ve Kiğılı kurum kültürüne yakışır çalışanlar yetiştirmeye devam ediyor” diyor.

TÜRK TELEKOM “300 BİN KİŞİYE ULAŞTI”
5 YILDA 300 BİN KATILIMCI

Türk Telekom Akademi (TT Akademi), 2008 yılında Türk Telekom çalışanlarının mevcut potansiyellerini performansa çevirecek eğitim ve gelişim uygulamaların geliştirilmesi için kuruldu. 2008-2013 arasında toplamda 300 binden fazla çalışan akademiden faydalandı. Özellikle operasyon, teknoloji, bireysel ve kurumsal müşteri, insan kaynakları, destek ve regülasyon, finans, strateji ve iş geliştirme birimlerinden çalışanlara eğitimler verildi.
EKOSİSTEMİ DE EĞİTTİ
Ayrıca Türk Telekom’un kurumsal ve bireysel satış kanallarıyla TT Grup Şirketleri çalışanları da eğitimlere katıldı. TT Akademi’de Türk Telekom çalışanlarının mesleki bilgi ve yetkinlik gelişimini sağlayacak kurumsal eğitim ve gelişim faaliyetleri yürütülüyor.
YELPAZESİ GENİŞ
Akademide kişisel gelişim, kurumsal dil gelişimi, insan kaynakları ve oryantasyon, yazılım, ürün ve hizmet, telekomünikasyon ve bilgi teknolojileri gibi farklı kategorilerde e-öğrenme eğitimleri geliştiriliyor. “Telekomünikasyon sektörü için sertifikasyon programları”, “yönetici ve lider geliştirme sertifikasyon programları”, “bilgi teknolojileri ve BT süreç eğitimleri”, “network ve yazılım sertifika eğitimleri” TT Akademi’de verilen eğitimlerden birkaçı.~
HEDEFLERİNE ULAŞTI
İK Planlama ve Yetenek Yönetimi Direktörü Savaş Usta, “TT Akademi’de 2008-2013 seneleri arasında 2 bini aşkın farklı eğitmen ile 31 farklı ülke, 112 farklı şehirde 1.611 farklı kategoride 16 bin 898 farklı eğitim gerçekleştirildi. Şu ana dek 300 binden fazla çalışana ulaşarak yıllık eğitim ve gelişim hedeflerini başarıyla gerçekleştirdik” diyor.

AKBANK: “DUNYA STANDARDINI YAKALADIK”
43 YILLIK KÖKLÜ GEÇMİŞ

Akbank Eğitim Birimi, 1970’lerin başında kuruldu. 2000 yılında başlayan “Akbank Yeni Ufuklar Değişim Projesi”ndeki “değişim ajanı” rolü ile bankanın organizasyonel ve kütürel değişiminde lider rollerden birini üstlendi.
HERKESİ KUCAKLIYOR
Bugün daha çok satış ve pazarlama ekipleri ağırlıklı olsa da güvenlik görevlisinden bölge müdürüne, çağrı merkezi yetkilisinden genel müdür yardımcısına kadar bankanın her alanında ve seviyesinde görev yapan tüm Akbank çalışanları bu kapsamda eğitim aldı.
GENÇLERDEN LİDER YARATIYOR
Akbank Eğitim Birimi’nde liderlik, yönetim ve satış eğitimlerinin yanı sıra MT denilen deneyimsiz çalışanlara 5 ay boyunca temel bankacılıktan soft skill eğitimlere kadar geniş yelpazede bir program uygulanıyor.
İHTİYACA GÖRE EĞİTİM
Akbank İnsan Kaynaklarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Bade Sipahioğlu Işık konuyla ilgili şu değerlendirmeyi yapıyor: “Sadece 2012 yılında tüm görev seviyesinde yaklaşık 17 bin çalışanımıza 1 milyon 250 bin 900 saat eğitim verdik. Kişi başı 11,5 güne yaklaşan eğitim ortalamasıyla dünya standardını yakalamış durumdayız. Her yılın başında tüm çalışanlarımızın ihtiyaçlarını ve bankamızın stratejilerini göz önünde bulundurarak bir planlama yapıyor ve yıl sonuna kadar başarıyla uyguluyoruz, bu anlamda hedeflerimiz tuttu diyebiliriz”

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz