"Hedefimiz üniversite öğrencileri"

Sina Afra ile kendi hikayesinden de yola çıkarak gençler için girişimciliğe giden yol haritasını konuştuk.

25 EYLÜL, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
Hedefimiz üniversite öğrencileri
Türkiye’de yeşeren önemli girişimcilerden biri olan Sina Afra, şirketi Markafoni’yi sattıktan sonra Girişimcilik Vakfı ’na ağırlık verdi. Girişimcilik için en ideal yaşın aslında gençlik dönemi olduğunu düşünen Afra, “Çünkü bu yaşlarda aslında kaybedecek hiçbir şeyiniz yoktur” diye konuşuyor.

Girişimcilik kültürünü geliştirmek için altyapı oluşturmanın gerekliliğine dikkat çeken Afra, “Buna temelden başlamak gerektiği kanısına vardık ve üniversite öğrencilerini hedef kitle olarak seçtik” diyor.

Markafoni markasıyla Türkiye’nin ilk özel alışveriş kulübünü kurarak Türkiye’de e-ticaret sektöründe büyük bir başarıya imza atan Sina Afra, geçtiğimiz yıldan itibaren “Girişimcilik Vakfı” ile potansiyel girişimci gençlere ön ayak oluyor. Afra, kendi tanımıyla “geç yaşta başlayan” girişimcilik macerasından yola çıkarak bu yola baş koymuş...

Memur bir baba ve sanat tarihçisi bir annenin oğlu olan Afra, hep “Mezun olduktan sonra sağlam bir yere gir ve çalış” tavsiyeleriyle büyümüş. O da 40 yaşına dek büyüklerinin sözünü tutup kurumsal, ciddi işyerlerinde çalışmış. Ama bir profesyonel olarak dünyanın lider e-ticaret şirketi eBay’de çalışırken sıkça başarılı girişimcilerle karşılaşması kafasında “Acaba ben de kendi işimi yapabilir miyim” sorusunu uyandırmış.

“Birdenbire etrafım kendi işini kurmuş insanlarla çevrilmişti. Artık kaçış yoktu, bu virüs bana da bulaşmıştı” diyen Afra, bu heyecanla Mar-kafoni’nin kurucu ortaklarından biri olmuş. Türkiye’deki girişimcilik ortamına ivme kazandırmak isteyen Afra, 5 yılın ardından 2014’te Markafoni’deki CEO’luk görevinden ayrılarak Türkiye Girişimcilik Vakfı’nın kuruluşuna öncülük etti.

Vakıf, Türkiye’deki girişimcilik ve liderlik açısından “en yatkın” ve “en yetenekli” gençlerin bulunmasını misyon edinirken, internet girişimciliğinin yanı sıra tüm alanlardaki girişimcilik fikrine ilham olmayı hedefliyor. Vakıf, 5 aşamalı testi geçen 24 yaşından genç üniversite öğrencilerine girişimciliği birinci elden anlatmanın yanı sıra eğitimleri boyunca ayda 500 TL burs veriyor. Her bölümden girişim heveslisi gençlere kapılarının açık olduğunu belirten Afra, “Sadece bize şunu anlatması lazım; girişimcilere destek veren bir vakfa neden başvuruyorlar” diyor.

Özellikle neden gençleri hedeflediklerini ise şöyle anlatıyor: “Girişimcilik için en ideal yaş, aslında gençlik dönemidir. Çünkü bu yaşlarda aslında kaybedecek hiçbir şeyiniz yoktur... Diğer taraftan benim gibi 38 yaşında girişimci olmaya karar verdiğiniz zaman kaybedecek hem maddi hem manevi çok daha fazla unsur var.” Afra ile kendi hikayesinden de yola çıkarak gençler için girişimciliğe giden yol haritasını konuştuk. İşte söyleşimizden satırbaşları.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz