İstihdamda 2017 planları hazır

2017 yılı için birçok şirket istihdam planlarını netleştirmiş durumda...

20.02.2017 14:36:230
Paylaş Tweet Paylaş
İstihdamda 2017 planları hazır
Hande Yavuz
[email protected]

2017 yılı için birçok şirket istihdam planlarını netleştirmiş durumda. İşe alımlarda ise yeni mezun, tecrübeli eleman ağırlığını dengede tutma eğilimi hakim. Örneğin Abdi İbrahim gelecek yıl 300’ü yeni mezun olmak üzere 600 kişilik işe alım gerçekleştirecek. Renault da 25’i yeni mezun olmak üzere toplam 100 kişiyi istihdam edeceğini açıklıyor. Mercedes Benz, 2017 yılı için beyaz yaka işe alım sayısını 250 olarak öngörüyor. Gelecek yıl kadrosu en çok genişleyecek departmanlar olarak ise satış, pazarlama, Ar-Ge ve BT ön plana çıkıyor.

Bugünlerde şirketler cephesinde en çok konuşulan konulardan biri istihdam. Yeni yılda kaç kişilik yeni istihdamyaratılacağı, kaç yenimezuna yer verileceği ve hangi departmanlarda alımların gerçekleşeceği birçok şirkette netleşti.Örneğin Abdi İbrahimTürkiye’de gelecek yıl 300’ü yeni mezun olmak üzere 600 kişilik işe alım gerçekleştirecek. Bu yıl bölgesel pozisyonlara 450 beyaz yaka bin 500 mavi yaka olmak üzere yeni istihdam yaratan BSH, 2017’de bu oranı yüzde 10 artırmayı planlıyor. BSH Ev Aletleri İK Başkan Yardımcısı Ahmet Aksoy özellikle programlarında yetiştirdikleri yeni mezunların alım sayısını da 2 katına çıkarmayı hedeflediklerini belirtiyor. Bu yıl 70’i yeni mezun olmak üzere 230 beyaz yaka alımı gerçekleştiren Mercedes Benz Türk, 2017 yılı için beyaz yaka işe alım sayısını 250 olarak öngörüyor.Mercedes Benz Türk İnsan KaynaklarıMüdürü Betül Çorbacıoğlu, “İşe alımın yüzde 30-40’ını yeni mezun istihdamının oluşturması bekleniyor” diyor.

KAÇ YEN MEZUN ALINACAK?
P&G her yıl bünyesine 30-40 yenimezunu dahil ediyor ve bir bu kadar öğrenciye staj imkanı sunuyor. Çalışanların kariyerlerinde içeriden terfi yöntemi ile ilerlemelerini sağladıklarını belirten P&G Türkiye ve Kafkasya İK Direktörü Bilgehan Ergenekon Bilen, “Bu nedenle işe alım yaptığımız kişilerin yeni mezun olmaları stratejimizin bir parçası. Dolayısıyla, işe alımlarımızın neredeyse tamamı yeni mezun kişilerden oluşuyor. 2017’de de işe alım rakamlarımızın benzer oranlarda olmasını öngörüyoruz” diyor. 2016’da 300 kişi işe alan PepsiCo, Türkiye’deki 6’ncı fabrikası, Manisa Yiyecek Fabrikası’nı 2017’de faaliyete geçirmeye hazırlanıyor. PepsiCo Türkiye İK Direktörü Birsen Çevik Akgünlü, “Bu güzel gelişmeye paralel olarak önümüzdeki yıl için 300 kişilik yeni bir fabrika ekibi kurmak için çalışmalara başladık” diye konuşuyor. Ford Otosan’ın ajandasında da gelecek yıl yaklaşık 250 kişilik istihdam edilmesi öngörülüyor. 220 kişinin yeni mezun olması bekleniyor. Renault da yüzde 25’i yeni mezun olmak üzere toplam 100 kişiyi istihdam edeceğini açıklıyor. Doğuş Otomotiv İnsan Kaynakları ve Süreç Yönetimi Genel Müdürü Ela Kulunyar, “2017 yılında da yine şirketler arası geçişler ve departmanlardaki büyümeler göz önüne alındığında yaklaşık 100 kadrolu işe alım öngörüyoruz. Devam eden kampüs çalışmalarımız ve kritik pozisyonlardaki yedekleme hedeflerimiz doğrultusunda bu sayı içinde yeni mezun alım oranının artacağını söyleyebiliriz” diye konuşuyor. Sanko Holding de gelecek yıl 750 kişilik yeni istihdam sağlayacak. Holding İK Direktörü Saltuk Ertop, yaklaşık 100 kadar yeni mezunu da bünyelerine katacaklarını ifade ediyor.

ALIMLARIN ADRES
 Önümüzdeki yıl yeni istihdamın adresinin hangi departmanlar olacağına gelince… Bu noktada satış, pazarlama, Ar-Ge ve BT departmanları ön plana çıkıyor. Microsoft, 2017 yılı içinde ağırlıklı olarak satış ve teknik satış pozisyonlarına daha fazla alım yapmayı planlıyor. NEF de yeni projeleriyle birlikte satış ve proje yapım grubunda işe alım yapmayı öngörüyor. Nef İnsan Kaynakları Müdürü Mihriban Horata, “2017’de bünyemize yeni mezun mühendisler, mimarlar ve kariyerini satış ve pazarlamada ilerletmek isteyen gençler katılabilir” diyor. BSH, bölgesel sorumluluk içeren pazarlama, Ar-Ge, BT ve mühendislik pozisyonlarda yoğunlukla işe alım yapacak. BSH Ev Aletleri İK Başkan Yardımcısı Ahmet Aksoy, “Yeni mezun ve genç profesyonelleri özellikle Ar-Ge ve mühendislik alanlarında istihdam etmeyi planlıyoruz. Özel hedefimiz ise Ar-Ge departmanlarımızda yer alan global, bölgesel ve lokal geliştirme mühendisi kadrolarımızı yeni alımlarımızla güçlendirmek olacak” diye konuşuyor. Sanko Holding de üretim ve Ar- Ge mühendislik pozisyonları ile satış ve pazarlama için işe alım planı yapıyor. PepsiCo Türkiye İK Direktörü Birsen Çevik Akgünlü, merkez ofislerinde yeni mezunlara ve genç profesyonellere yönelik fırsatların daha çok satış, pazarlama ve finans departmanlarında oluştuğunu belirtiyor. Akgünlü sözlerine şöyle devam ediyor: “Fabrikalarımızda ise kariyer fırsatları barındıran çok sayıda tedarik zinciri ve mühendislik rolünü yıl içerisinde çeşitli kariyer portallarında yayınlıyoruz.”~FARKLI ALTERNATİFLER
Akbank yeni mezunlar için başlangıç programlarına sahip. Banka bünyesinde Yönetici Adayı (MT ve ST) Programı ile Müfettiş Yardımcılığı Programı bulunuyor. Akbank İnsan Kaynakları ve Strateji Genel Müdür Yardımcısı Burcu Civelek Yüce, gençler için çok önemli fırsatlar içeren programları olduğunu söylüyor ve “Bunların yanı sıra, saha gişe ve çağrı merkezi pozisyonlarımızla da üniversiteden yeni mezun gençlere farklı kariyer alternatifleri sunuyoruz” diye konuşuyor. Yörsan da şirketin büyümesi ile doğru orantılı olarak destek departmanları olan finans, İK ve BT gibi farklı fonsiyonlarda alımlar gerçekleştirmeye hazırlanıyor. P&G Türkiye ve Kafkasya İK Direktörü Bilgehan Ergenekon Bilen, önümüzdeki dönemde satış, pazarlama, finans ve üretim başta olmak üzere hemen hemen bütün iş birimlerinde işe alım fırsatı olacağını öngörüyor. Ford Otosan İnsan Kaynakları Direktörü Nursel Ölmez Ateş, istihdamının önemli çoğunluğunu mühendislik fakültelerinden mezun, başta makine olmak üzere otomotiv, elektrik elektronik gibi mühendislik mezunu genç mühendis profili üzerinden yaptıklarını ifade ediyor. “Mühendislerimiz üretimden Ar-Ge’ye, satın almadan kaliteye otomotiv sektörünün değer zinciri içindeki tüm alanlarda çalışma imkanı buluyor. Bununla birlikte ağırlıklı olarak ürün geliştirme birimine alım yaptığımızı söyleyebilirim” diyor. RenaultMais ise pazarlama, satış, satış sonrası, iletişim, müşteri hizmetleri, kalite ve eğitim birimlerimize, mali ve idari fonksiyonlarımız gereği, mali işler, bilgi sistemleri, satın alma ve idari birimlerine alım gerçekleştirmeyi düşünüyor. CMS’de de özellikle ürün geliştirme, ürün tasarımı, üretim, BT ve tedarik zinciri bölümleri için yeni alımların devam etmesi bekleniyor.

 KAZANDIRAN ÖZELLİKLER
 İşe alımda şirketlerin özellikle hangi adaylarla ilgilendikleri ve hangi adayların iş hayatında daha başarılı olacağına inandıkları konusu da önem taşıyor. Akbank İnsan Kaynakları ve Strateji Genel Müdür Yardımcısı Burcu Civelek Yüce, tüm işe alımlarında, öncelikli olarak adayların Akbank kültür ve değerlerine uygun özellikler taşımasının önemli olduğunu söylüyor. “Bunun yanı sıra, adayın pozisyonun gerektirdiği fonksiyonel yetkinliklere saolmasını önemsiyoruz. Farklı bakış açısı getirecek, deneyim ve bilgi birikimini aktaracak, bankamıza katma değer sağlayacak, potansiyeli yüksek adayları aramıza katmayı tercih ediyoruz” diyor. Hayat Kimya İnsan Kaynakları ve İdari İşler Direktörü Şenay Gani, hayalleri olan, onları gerçekleştirmek için yaratıcı çözümler üreten, sürekli gelişimini sürdüren ve bununla beraber eğlenmekten ödün vermeyen, sosyal gençleri mutlu ve başarılı bir iş hayatının beklediğini düşünüyor. Ford Otosan İnsan Kaynakları Direktörü Nursel Ölmez Ateş, hangi adayların başarı şansının yüksek olduğunu da şöyle açıklıyor: “Mega trendleri takip etmek, değişime ayak uydurabilmek, yaratıcı ve yenilikçi bir bakış açısı ile değişime liderlik edecek yeni fikirler yaratmak gençleri farklılaştırır. Bununla birlikte sonuç odaklı, başarma güdüsü yüksek ve iyi bir iletişimci olmak adayları iş hayatında her zaman bir adım öne taşır.” Eczacıbaşı Holding İK Direktörü Utku İlik, yeni mezunlara tavsiyesini şöyle ifade ediyor: “Tavsiyem gençlerin iş hayatını deneyimleme fırsatlarını sürekli araştırmaları olacak. ‘Hayal ettikleri iş/işveren’ ile ‘gerçek iş yaşamı’ arasındaki farkları anlamaları, özellikle işveren seçimi aşamasında onlar için kritik. Bu kapsamda farklı içerikteki staj programları, proje çalışmaları, mümkünse okurken ‘yarı zamanlı’ çalışmaları bence çok değerli...”

DÜŞÜŞ VAR MI?
Her ne kadar çok sayıda şirket gelecek yıl için 2016’ya benzer rakamlarda yeni istihdam sağlayacağını açıklasa da genel olarak istihdam piyasasında bir yavaşlama olacağı tahmin ediliyor. Peki şirketler bu konuya nasıl yaklaşıyor? Sanko Holding İK Direktörü Sayın Saltuk Ertop, Türkiye’nin jeopolitik durumundan kaynaklanan sebeplerin ekonomik performansı etkilediğini, bunun sonucunda da yeni yatırımlar ve büyüme rakamlarının arzu edilen seviyeden düşük kaldığını söylüyor. “Ayrıca, yatırımların emek yoğun olmaktan çıkıp, teknoloji ağırlıklı olması da ister istemez istihdamın eski hızında gerçekleşmemesinde etken oluyor” diyor. CMS Grubu İK Direktörü Armağan Akça, birçok şirketin temkinli davranarak büyümeye yönelik yeni işe alımların yerine boş pozisyonlarını doldurmayı tercih ettiklerini belirtiyor. Bunun nedenini de şöyle açıklıyor: “Şirketler içinde bulunduğumuz bu dönemi, süreçlerini iyileştirerek ve çalışan gelişimi üzerine odaklanarak geçirmek istiyor.” Koton İK ve Transformasyon Genel Müdür Yardımcısı Ayça Haznedaroğlu da genel olarak bu ortamda adayların iş değiştirmekteki temkinliliği ve şirketlerin de kârlılık ve maliyet yönetimindeki titizliğinin istihdamdaki düşüşe sebep olabileceğini ifade ediyor. Renault Mais İnsan Kaynakları Direktörü Cenap Binici, mevcut tabloyu şöyle yorumluyor: “İşletmeler, siyasi ve ekonomik istikrar, piyasa dinamikleri ve büyüme/ küçülme şeklindeki gelecek öngörülerine göre istihdam kararlarını verir. 2016 yılı dünya ekonomisi ve ülkemiz ekonomisi açısından büyüme hedeflerinin aşağı yönlü revize edildiği bir yıl. Sınırdaş ülkelerde yaşanan iç savaş koşulları, ülkemizde vuku bulan hain darbe girişimi, Rusya ile olan çok yönlü ilişkilerin askıya alınma süreçleri ülkemiz dış ticaretini, turizm sektörünü ve genel olarak ekonomik büyümeyi olumsuz etkiledi. İstihdamda tüm bu koşullar nedeniyle bir duraksama söz konusu.”~BUSE ÖZEN BOYNER GRUP ORGANİZASYONEL GELİŞİM MÜDÜRÜ
"İşe alımlar artış gösteriyor"
ÇALIŞAN SAYIMIZ

oyner Grup olarak 8 grup şirketimizle perakendenin farklı alanlarında perakende formatlarında hizmet veriyoruz. Şu anda toplam çalışan sayımız 10 bin civarında. 2016 yılında farklı pozisyon ve illerde yaklaşık 2 bin kişi işe aldık. 2017 yılında da yaklaşık olarak bin yeni istihdam yaratmayı hedefliyoruz. Satış kadrolarına lise ve üniversite mezunlarını davet ediyoruz.
YENİ ROLLER OLUŞUYOR
Ülkemizde perakende sektörü hızla gelis¸irken, gençler için de önemli kariyer fırsatları ortaya çıkıyor. Boyner Grup çok dinamik bir yapıya sahip. Hem holding bünyesinde hem grup şirketlerinde inovatif kültürümüz sebebiyle sürekli yeni roller oluşuyor. Yeni pozisyonlar veya mevcut göreve ek sorumluluklar son yıllarda oldukça gündemde. Teknik CRM rollerinin yanı sıra müşteri deneyimi yöneticisi, servis geliştirme müdürü gibi çeşitli görevler var.
GELİŞİM OLANAKLARI

Omni-channel perakendecilik anlayışı ile hayatımıza giren birçok teknoloji ve lojistik unvanı var. Ayrıca markalarımızın e-ticaret ve mobil siteleri ile Morhipo.com ve Hopi sayesinde birçok yeni rolle de tanıştık. Kullanıcı deneyimi geliştirme, dijital pazarlama yöneticiliği, bilgi güvenliği yöneticisi, sosyal medya uzmanlığı gibi... Gençler istedikleri her alanda kendilerini geliştirebilir, başvuru yapabilirler.

SEMRA AKMAN BORUSAN GRUP İNSAN KAYNAKLARI BAŞKANI
"İşe alımlar artış gösteriyor"
YENİ MEZUNA ÖZEL PROGRAM

Borusan Grubu şirketleri kapsamında 2016 yılında bugüne kadar yaklaşık bin 100 yeni çalışanımız aramıza katıldı. 2017 istihdam rakamları için ise grup şirketlerimizde stratejik iş hedefleri doğrultusunda planlama çalışmaları devam ediyor. Yeni mezun alımlarını ayrı bir program kapsamında yürütüyoruz. Her yıl “Yeni Nesil Yetenek” programı kapsamında potansiyeli yüksek genç yetenekleri bünyemize katıyoruz. Bu program kapsamında her yıl aramıza yaklaşık 10 Yeni Nesil Yetenek katılıyor. Bu program dışında, yıl içerisinde yürüttüğümüz uzman yardımcısı pozisyonlarında da yeni mezun adaylarımızı değerlendiriyor ve aramıza katıyoruz.
KIDEM ORTALAMASI YÜKSEK
Borusan güçlü çalışan bağlılığı seviyesine paralel olarak kıdem ortalaması yüksek bir şirket. Dolayısıyla alımlarımızın büyük bölümünü büyüme hedeflerimizden kaynaklanan kadro artışları oluşturuyor. Son dönemde yeni yatırımlarımız arttığı için işe alımlar bu doğrultuda artış gösteriyor ancak global ve bölgesel olarak yaşanan tüm ekonomik dalgalanmaların elbette Türkiye’deki tüm sektörlerde yansımaları oluyor. Yatırımların yavaşlaması ya da bekletilmesi gibi aksiyonların alınmasının ilk etkisi işe alımlarda düşüş olarak gerçekleşiyor.
PROFİL HEDEFİ

Borusan Grubu’nda, onursal ve kurucu başkanımız Merhum Asım Kocabıyık’tan ilham alarak geliştirdiğimiz girişimci iş kültürünü kurumsal kültürümüzün ayrılmaz bir parçası haline getirmek gibi bir stratejik hedefimiz bulunuyor. Bu hedefimiz risk almaktan çekinmeyen, hızlı ve esnek aksiyon geliştirme becerisine sahip, yaratıcı, farklı ve çözüm geliştirmeye odaklı, inovasyon ve yeni ürün geliştirmeye tutku derecesinde bağlı bir çalışan profilini gerektiriyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz