Kapımız herkese açık

Yıldız Holdingin İnsan Kaynakları Genel Müdürü Ege Karapınar ile sohbetimizin detayları şöyle...

1.05.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Kapımız herkese açık


Yıldız Holding olarak hangi sektörlerde faaliyet gösteriyorsunuz? Nasıl bir yapılanmanız var?
Burası 1944 yılında ufak bir atölyede kurulmuş eskice bir Türk şirketi. Ondan sonra büyüme, ağırlıklı olarak bisküvi ve çikolatada başlamış. Fakat daha sonra gıda sektörünün değişik alanlarına da girişler olmuş. Şu an itibarıyla baktığımızda pek çok sektörde faaliyet gösteriyoruz ama en büyük segment gıda ve içecek.

Toplamda kaç çalınanınız var ve kaçı beyaz yakalı? Çalışanlannızm yaş ortalaması nedir?
Şu an 35 bin 910 çalışanımız var. Toplam beyaz yakalı sayımız ise 6 bin 530. Çalışanlarımızın yaş ortalaması 32.

Gençlerin ve kadınların oranı şirketinizde nedir?
Genç çalışan oranımız toplamda yüzde 33. Kadın çalışan oranımız toplamda yüzde 22. Kadınların beyaz yakada oranı yüzde 21. Mavi yakada ise yüzde 23.

Holding olarak her yıl ne kadar yeni mezunu işe alıyorsunuz?
Her yıl bine yakın çalışan alıyoruz. Bunların büyük kısmı zaten yeni mezun oluyor. Ancak satın aldığımız şirketlerde yer alan çalışanlar, bu rakamın içinde yok. Çünkü bizim her yıl sayımız genellikle 5 bin artıyor, ama çoğu zaman şirket satın almış oluyoruz. Örneğin Şok satın almasından gelen büyük sayıda çalışan var. O yüzden geçen yıl 6 bin kişi artmışız. 2012 yılında bin kişi işe almışız. Bu sayısının yarıya yakını zaten yeni mezun ve 28 yaş altı.

Yeni -mezunlara yönelik ne gibi programlar uyguluyorsunuz?
Bizim birkaç tane programımız var. Yeni mezun için işe giriş öncesinde çok spesifik bir programımız var ama girdikten sonra zaten “liderlik yolcuğu” dediğimiz en alt seviyeden başkanlığa kadar giden bir programlar zincirimiz bulunuyor. Bu, sadece liderliğe odaklanmış bir program. Onun dışında zaten Yıldız Akademi diye bir akademimiz var. O akademide gençlerin yanı sıra herkesin katılabileceği çok çeşitli programlarımız yer alıyor.

Gençlere özel olarak bir IK stratejisi uyguluyor musunuz?
İki buçuk yıl önce insan kaynakları stratejimizi oluştururken hedef tüketici kitlemizin kim olduğuna baktık. Ürünlerimize baktığınız zaman bizim ağırlıklı tüketici kitlemiz çocuklar ve gençler. Öyle olunca onların sesinin mutlaka içeride olması lazım. Sonra holdingin içine baktık.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz