"Sanal alemde kariyer"

Hepsiburada.com, Gittigidiyor.com, Markafoni ve diğerleri...

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Sanal alemde kariyer

Yıllardır online perakendecilikte gerçekleşmesi beklenen patlamayı nihayet yaratan bu siteler, gençler için yeni ve farklı kariyer fırsatları sunuyor. Önümüzdeki günlerde Markafoni ile Grupfoni 100, Limango 50, Gittigidiyor ise 30 kişiyi istihdam etmeyi planlıyor. Sanal alemde kariyer fırsatı sunan bu sitelerin hedefinde ise yazılımcılar, satış temsilcileri, grafikerler ve tasarımcılar var. Markafoni, 2008 yılında kurulduğunda 4 kişilik bir ekiple yola çıktı. 3 yıl içinde çalışan sayısını 100 katına çıkardı. Bugün 400 çalışanı olan şirket, yeni dönemde 100 kişi daha istihdam etmeyi planlıyor. "E-ticaretin ilk yıllarında bir internet sitesinde çalışmak ciddi bir kariyer hedefi gibi görünmüyordu. Ancak bu durum değişti" diyen Markafoni Yönetim Kurulu Başkanı Sina Afra, internet sektöründe yaşanan hızlı büyümenin sektördeki istihdamı hissedilir düzeyde artırdığını söylüyor. 2003'te 262 milyon TL olan e-ticaret pazarının cirosunun 8 yılda 25 milyar TL'ye ulaşması da Afra'nın sözlerini doğruluyor. Sektörde asıl büyüme 2012'de bekleniyor. Pazardaki bütün oyuncular da hazırlıklarını buna göre yapıyor. Yeni yatırımlarını artıran internet sitelerinin hedefinde ise çalışan sayılarını artırmak var. Dünyanın en büyük e-ticaret sitelerinden Groupon'un Türkiye genel müdürü Emre Ekmekçi önümüzdeki dönemde hızla büyümesini sürdürecek internet pazarının gençlere zengin kariyer fırsatları sunduğunu söylüyor. Markafoni'den Grupanya'ya, Hepsiburada.com'dan e-bebek'e online perakendecilerin istihdam planlarını araştırdık. İşte Türkiye'nin en büyük e-ticaret sitelerindeki istihdam fırsatları:

ALIŞVERİŞ KULÜPLERİ DİKKAT ÇEKİYOR
İnternet pazarında son dönemde en fazla çalışan sayısını artırmak isteyen şirketlerin başında özel alışveriş siteleri ile grup satın alma siteleri geliyor. Özellikle sektörde deneyimli elemanların olmaması deneyimsiz ama kariyerini e-ticaret üzerine konumlandırmak isteyen kişiler için ciddi fırsat oluşturuyor ve yeni işler yaratıyor. Fransa'da 2001'de venteprivee.com ile başlayan özel alışveriş kulüpleri trendinin Türkiye'deki en önemli temsilcilerinden Markafoni ile Grupfoni 2012'ye kadar 100, Limango ise 50 kişiyi istihdam etmeyi planlıyor. Önümüzdeki dönemde çalışan sayısını 2 katına çıkarmayı hedefleyen Grupfoni'de en çok iş ortakları ile ilişki kuracak kampanya danışmanlarına ihtiyaç duyuluyor. Grupfoni Kurucu Ortağı ve Genel Müdürü Burak Hatipoğlu, genelde mühendislerin istihdam edildiği sektörde farklı bir yol izlediklerini ve işe alacakları adaylarda satış ve pazarlama kökenlileri tercih ettiklerini söylüyor. "İnternet şu anda gençlere kariyer anlamında çok renkli fırsatlar sunuyor. Önümüzdeki dönemde bu fırsatlar daha da çeşitlenecek" diyen Hatipoğlu, bu alanda kariyer yapmak isteyenlere yeniliklere açık, araştırmacı ve pozitif olmalarını öneriyor. Son dönemde hızlı büyüyen bir diğer alışveriş sitesi de Limango. Sitenin insan kaynakları direktörü Ela Bilgin marka yönetimi, müşteri hizmetleri, BT, pazarlama, kreatif, muhasebe, kampanya yönetimi ekiplerinin hızla büyüdüğünü söylüyor. Bilgin, "Bu departmanlara, yeni mezunlar da dahil yeni çalışanlar almayı planlıyoruz" diye konuşuyor.

BUNLARA DİKKAT!
İnternet siteleri sektörün dinamizmine uygun yenilikçi, yaratıcı ve müşteri odaklı çalışanlarla çalışmayı hedefliyor. Bunun yanında interneti ve e-ticareti yaşam tarzı haline getirmiş gençler tercih ediliyor. Ancak uzmanlar bunun Facebook hesabının olması, MSN'de yazışmak olarak algılanmaması konusunda uyarıyor. Yemeksepeti.com insan Kaynakları Direktörü Kıvılcım Kıran, "Adayların internet sektörü nereye doğru gidiyor, önümüzdeki dönemin trendleri neler olacak, tüketici ile online tüketicinin talepleri arasındaki farklar neler gibi konulara biraz kafa yormaları gerekiyor" diyor. Sektördeki yeni işe alımlarda adaylardan gelen doğrudan başvurular önemli olduğu gibi sektörel organizasyon, üniversiteler, sosyal medya ve networkler aracılığıyla gelen özgeçmişler de dikkate alınıyor. Açık pozisyonların yaklaşık yarısı mühendislik bölümü mezunları ile dolduruluyor. En çok bilgisayar mühendislerinin istihdam edildiği sektörde daha sonra sırasıyla elektronik, matematik, endüstri mühendisleri iş bulma olanağı buluyor. Aylık 20 milyon ziyaretçisi olan, Intel'in de Türkiye'de ortak olduğu Nokta Grubu'nun kurucu ortağı Çağatay Karabulut, şirkette çalışanların büyük kısmını bilgisayar mühendisliği, güzel sanatlar fakültelerinin grafik tasarım bölümleri mezunları ile web programlama üzerine eğitim almış yazılımcıların oluşturduğunu söylüyor. Ayrıca diğer sektörlerde olduğu gibi sanal dünyada da kariyer yapmak isteyenler, işe alımın gerçekleşeceği pozisyona göre yabancı dil ve teknik bilginin ölçüldüğü testlerden geçmek zorunda. Bu sınavlarla mesleki bilgi ölçülürken excel testleri ve "role play" sınavları da uygulanıyor

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz