Sosyal medyayı Akbanklılar nasıl yönetiyor?

Murat Göllü ve Alternatif Dağıtım Kanalları Bölüm Başkanı Gökay Dede Genç Capital'in sorularını yanıtladı

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Sosyal medyayı Akbanklılar nasıl yönetiyor?

Sosyal medyayı etkin kullanmak için yaptığı atılımlarla dikkat çeken Akbank, alternatif dağıtım kanalları bölümünki genç kadrosuyla bugün Türkiye'nin en hızlı sosyal medya ekibini bünyesinde barındırıyor. Akbank Kurumsal iletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü, "Müşterilerimizin ve hedef kitlemizin düşüncelerini, taleplerini ve yorumlarını takip edebilmek için sosyal medya ölçümlemelerinden sıkça faydalanıyoruz" diye konuşuyor.Dijital iletişim, her şirketin gündeminde. Bu alanda önde olanlar ise önemli rekabet avantajı sağlıyor. Akbank da bu alanda yaptığı çalışmalarla ön planda olun şirketlerden biri. 2009 yılında dijital iletişim projelerinin tek bir çatı altında toplanması amacıyla kurulan Akbank Dijital İletişim Grubu, genç kadrosu ile hızlı bir evrim geçiren sosyal medyayı ve interneti etkin şekilde kullanıyor. Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü, dijital iletişime, internette reklam ve planlama sorumluluğuyla başlayan grubun, son yıllarda dijital itibar yönetimi sorumluluğunun artmasıyla geniş bir kadroya sahip olduğunu söylüyor. Alternatif Dağıtım Kanalları Bölüm Başkanı Gökay Dede ise Türkiye nüfusunun yüzde 50'sinin 28 yaşın altında olması ve yeni teknolojilere hızla adapte olmasını büyük avantaj olarak gördüklerini belirtiyor ve "Sosyal medya kullanımı açısından dünya sıralamasında önemli bir yere sahip ülkemizde konusunda uzmanlaşmış, pazarlama ve iletişim disiplinlerine hakim genç profesyoneller de her geçen gün sektöre adım atıyor" diye konuşuyor.

Sosyal medya ve internette iletişim faaliyetlerini ne şekilde sürdürüyorsunuz?

Murat Göllü: Günümüzün en etkili iletişim araçları arasına giren sosyal mecra platformları, kullanıcıların demografisi gereği her ne kadar dinamik ve tahmin edilmesi zor mecralar gibi görünse de Akbank olarak iletişim faaliyetlerimizi detaylı stratejiler ve sürekli durum analizleri yaparak yönetiyoruz. Sosyal medya olarak adlandırabileceğimiz kanalların dışında yer alan dijital mecralarda da ürün ve servis stratejilerimize göre belirlenmiş planlamalar ile uzun dönemli veya proje bazında çalışmalar yaparak ilerliyoruz. Dijital iletişim birimi olarak imaj iletişimi faaliyetlerimizi ürün ve servislerin yapısına bağlı olarak ayrıştırılmış stratejiler ile yürütüyoruz. Ürün ve hizmet iletişiminde, sosyal mecralarda "kullanıcının olduğu yerde olma" prensibinden yola çıkarak takipçilerimizin her türlü soru ve önerilerini karşılıklı diyaloğa dönüştürüp interaktif iletişim kuruyoruz. Müşterilerimizin ve takipçilerimizin ürünlerimiz hakkında daha fazla bilgi alabilmesi adına Facebook'ta eğlenceli uygulamaları kullanıcılarımıza sunuyoruz. Bugüne kadar PacMan oyununun bir uyarlaması olan "Kırmızı'nın Peşinde" oyunu, "Evvel Zaman" soru- cevap yarışması, "Her dakika 30 dakika konuşma süresi hediye" yarışması ve takipçilerimizin patron koltuğuna oturarak yönetsel becerilerini sergilediği "Kur Yönet" oyunumuz takipçilerimize sunduğumuz eğlendirici ve bilgilendirici uygulamalarımızdan sadece birkaçını oluşturuyor. Şu anda aktif olarak üzerinde durduğumuz son projemiz ise; bu seneki Akbank Caz Festivali'nin resmi tişörtünü belirlemek için gerçekleştirdiğimiz " 21'nci Akbank Caz Festivali Tişört Tasarım Yarışması". Facebook üzerinde devam eden yarışmanm ilk iki haftasında Akbank Sanat sayfasının hayran sayısının yüzde 160 oranında bir artış göstermesi ekibimizin doğru noktalardan iletişim kurduğunu gösterek bizi daha da ilgi çekici ve yaratıcı uygulamalar üretmeye teşvik ediyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz