Stratejik sektörle büyüme hazırlığı

Adana’da gıda alanında görülen potansiyelden dolayı Gıda ve Tarım Bakanlığı’nın oluşturduğu 2013-2017 stratejik planında tarımın daha ileri götürülmesi için hedefler koyuldu.

25.03.2014 13:47:270
Paylaş Tweet Paylaş
Stratejik sektörle büyüme hazırlığı


Beyaz et de Adana’daki gıda sektöründe önemli ürünler arasında yer alıyor. Kanatlı işletmeler ise de ağırlıklı olarak Kıyı Akdeniz Havzası içinde bulunan ilçelerde bulunuyor. Kanatlı sektörü oldukça gelişmiş olan bu havzada 2012 yılında 33 bin 16 ton beyaz et üretimi gerçekleşti. Bu oran Adana üretiminin yüzde 96’sını oluşturuyor. Fırat Havzası’nda üretim oldukça kısıtlı. Aladağ ilçesinde oluşturulan sözleşmeli üretim modeliyle havzada 1.317 tonluk beyaz et üretimi gerçekleşiyor.

ORGANİK TARIM ARTACAK
Adana’da stratejik plan kapsamında organik tarımın da artırılması planlar arasında yer alıyor. 2013-2017 yılları arasında Kıyı Akdeniz Havzası’nda bulunan ilçelerde ağırlıklı olarak “iyi tarım uygulamaları” konusunda eğitim, yayım ve demonstrasyon çalışmaları yapılarak bu alanlar artırılmaya çalışılacak.

2012 verilerine göre Türkiye’de 212 bin 345 hektar olan organik tarım alanı içinde 439 hektarlık alanla Adana 36’ncı, 24 bin 406 üretici içinde ise 58 üreticiyle 40’ıncı sırada yer alıyor. Ağırlıklı olarak yaş meyve sebze, zeytin ve ayçiçeği üretiminde organik tarım yapılıyor.

Türkiye’nin mineral yakıt ve yağlarla petrolden sonra hammadde ithalat kalemleri içinde soya fasulyesi önemli bir yer tutuyor. Türkiye’deki üretimin yüzde 67’si Adana tarafından karşılanmasına rağmen üretim, istenen seviyenin çok altında kalıyor. Plan döneminde soya üretiminde yüzde 163 artış hedefleniyor.

İHRACAT GENİŞLETİLECEK
Pamuk da yarattığı katma değer ve istihdam değeriyle ekonomiye büyük yarar sağlayan bir başka ürün. 2012 TÜİK rakamlarına göre 239 bin ton olan üretimin sulamaya açılacak yeni alanların planlanmasıyla yüzde 109 artırılması hedefleniyor. Adana için önemli ihraç kalemleri arasında yer alan turunçgillerde de dış pazar talepleri dikkate alınarak ürün çeşitlendirme ve yurtdışı tanıtımlarla ihraç sahasının genişletilmesi hedefleniyor.

Planda erkenci meyve çeşitlerinden erik, şeftali ve nektarin yeni sulamaya açılacak sahalar dikkate alınarak planlanmış durumda. Ayrıca en fazla güneş alan sahalar öncelikli olmak üzere yüksek sistem seracılığın gelişmesi, ilk turfanda çıkan ve Türkiye üretiminin yüzde 21 ’ ini oluşturan Adana karpuzunun markalaşması ve tanıtımı planda ağırlık verilen faaliyetler arasında.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz