"Stratejik sektörle büyüme hazırlığı"

Adana’da gıda alanında görülen potansiyelden dolayı Gıda ve Tarım Bakanlığı’nın oluşturduğu 2013-2017 stratejik planında tarımın daha ileri götürülmesi için hedefler koyuldu.

25 MART, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
Stratejik sektörle büyüme hazırlığı
Adana'nın yüzde 38'i tarım alanı.... Bu özelliğiyle Adana, gıda sektörü için oldukça zengin bir potansiyele sahip. Hatta gıda, stratejik sektör olarak görülüyor. Yeni dönemde de bölgede gıda sektörüne yönelik çalışmalar hız kazanmış durumda. Adana için Tarım Strateji Planı hazırlanması bunlardan ilki. Bu kapsamda özellikle organik tarım ve ihracatın genişletilmesi hedefleniyor. Bu durum ise bölgedeki şirketlerin hedeflerini yükseltmesine neden oluyor.

Adana, gıda sektörü için Türkiye’deki önemli noktalardan biri. Bunun en önemli nedeni ise Adana’yı da kapsayan Çukurova’nın gıda sanayinin temel hammadde üretiminin merkezi konumunda olması. Adana’nın yüzde 38’i tarım alanı ve çok bereketli topraklara sahip. Bu özelliğiyle de gıda sektörü için oldukça zengin bir içeriği barındırıyor. Adana’nın ovalarından traktör, diğer modern tarım araçları, sulama, gübreleme, ıslah edilmiş tohum ve ilaçlamayla yılda birkaç defa ürün alınıyor.

Buğday, mısır, fıstık, soya, ayçiçeği gibi ürünlerle sera ürünlerinin ekim alanları da giderek artıyor. Ayrıca bağ ve bahçecilik konularında modern yöntemlerle yapılan çalışmalarla üzüm, kiraz, zeytin, narenciye, nar gibi meyve üretimi de geliştiriliyor. Adana, özellikle narenciye ürünleri üretiminde dünya ile rekabet edebilecek miktar ve kaliteye ulaşmış durumda.

Tarımda sanayileşmenin en iyi örneklerinin görüldüğü bölgede, organize sanayi bölgeleri ve yakın deniz limanlarının bulunması sanayicinin net ihracatçı konuma gelmesini kolaylaştırıyor ve yabancı yatırımcı için de fırsatlar doğuruyor. Adana’da gıda sektörü daha çok meyve paketleme, şeker, hayvancılık ve ileri işleme meyve ve domates üreticiliğine dayanıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz