"Kitap"

Ferrarı’sini Satan HergeleYalçın Pekşen’in “Ferrari’sini Satan Hergele” adlı kitabı, gündelik hayatın keşmekeşinde yitip giden ayrıntılardaki mizahı yakalama çabası olarak tanımlanabilir. Belki de ...

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Kitap

Ferrarı’sini Satan Hergele
Yalçın Pekşen’in “Ferrari’sini Satan Hergele” adlı kitabı, gündelik hayatın keşmekeşinde yitip giden ayrıntılardaki mizahı yakalama çabası olarak tanımlanabilir. Belki de şu ya da bu şekilde hayatımıza sokulan popüler kültür üzerinden Türkiye’yi anlama girişimi olarak nitelenebilir. Kitap 44 öyküden oluşuyor. Her öyküde farklı bir dünyanın kapısı aralanıyor. Örneğin kitaba adını veren öyküde, çok satanlar listesinin gözdesi bir kitap –“Ferrari’sini Satan Bilge”- ele alınıyor. Öykünün kahramanı avukat Turgut Kılıç, kendisi gibi avukat olan Julian Mantle’ın sattığı Ferrari’nin parasını ne yaptığını merak ediyor ve soluğu Hindistan’da alıyor. Hindistan’da Büyük Şivana Bilgesi oluyor ve oraya gelip hayatın anlamını arayan zenginlerin cömert bağışlarıyla kendisine Ferrari alıyor.

İşler Çığrından Çıkınca
Usta yöneticilerden, az zamanda çok iş başarmanın sırlarını anlatan “İşler Çığrından Çıkınca” adlı kitap, Hünkar Özyaşar tarafından kaleme alınmış. Kitapta, planlama, programlama ve öncelikler belirleme gibi klasik zaman yönetimi araçlarından hemen hemen hiç söz edilmiyor. Bunun yerine, daha temel şeyler, büyük kurumların nasıl faaliyet gösterdiği, iş yükünün kurumsal hiyerarşi içinde nasıl farklılaşabildiği ve yöneticiler arasında adaletsizce bölüştürüldüğü gösteriliyor. Böylece büyük şirketlerin başarıları ve hataları nasıl paylaştırdığı açıklanmaya çalışılıyor. Büyük kurumlarda kimi yöneticilerin daha az iş yüküyle nasıl daha değerli sonuçlar ortaya çıkarabildiği, ofiste meslektaşlarından daha uzun saatler kalmadan da nasıl takdir görüp maaş zammı ve terfi aldıkları anlatılıyor.

Kamu Sektöründe Pazarlama
Pazarlama gurusu Philip Kotler ve sosyal pazarlama danışmanı Nancy Lee, dünyanın farklı yerlerinden başarılı sosyal pazarlama kampanyalarını bu kitapta bir araya getiriyor. MediaCat tarafından yayınlanan “Kamu Sektöründe Pazarlama-Kamu Kuruluşlarının Performansını Geliştirmek İçin Bir Yol Haritası” adlı kitapta, pazarlama ilkelerinin yurttaş katılımını, uyumunu ve desteğini artırmak için kullanılması, pazarlama karmasından en uygun şekilde yararlanılması, yurttaşların memnuniyeti ve olumlu davranışların yaygınlaşması için yurttaşların yönlendirilmesi gibi konular öne çıkıyor. Kitap, geleneksel pazarlama ilkeleri ve tekniklerinin bu kez kamu sektöründeki kuruluşların performansını artırmak için nasıl kullanılması gerektiğini anlatıyor.

Pazarlama Dehası
Deneyimli bir stratejist ve pazarlamacı olan Peter Fisk tarafından yazılan “Pazarlama Dehası” adlı kitap, günümüz pazarlamasının zorluklarıyla fırsatlarını bir araya getiriyor ve sıra dışı sonuçlar almak için pazarlama dehasını işinize nasıl uygulayabileceğinizi gösteriyor. Yazar, Coca-Cola, Microsoft ve Vodafone dahil, dünyanın önde gelen şirketleriyle çalışmış bir isim. Yazar, her pazarlamacının “deha” kapasitesine sahip olduğunu, zeka ve hayal gücünü daha stratejik, yenilikçi ve etkili yollarla bir araya getirebileceğini belirtiyor. Kitabın mesajı ise basit; içinizdeki pazarlama dehasını ortaya çıkarın…

D & R Kitapları

Satış Herkesin İşidir
“Satış Herkesin İşidir” adlı kitap, herkesin satış yapma kabiliyetini geliştirmesi gerektiği ana fikrinden yola çıkıyor. Kitabın tezine göre, ticari anlamda satış işinde değilseniz bile, eğer bir arkadaşınızı veya eşinizi istediğiniz bir filmi görmek veya istediğiniz bir restoranda yemek yemek için ikna etmeye çalışmışsanız, ya da çocuğunuza ödevini yapmasının iyi bir şey olduğunu anlatmaya çalışmışsanız zaten bir şeyler satıyorsunuz demektir. Dolayısıyla kitap, “Mükemmel Satışçılar Nasıl Yaratılır” sorusundan yola çıkarak, çeşitli örneklerle konuyu irdeliyor.

Türk Dış Politikası Çalışmaları
 “Türk Dış Politikası Çalışmaları, Cumhuriyet Dönemi İçin Ulusal Rehber”, Türkiye’de yayınlanan çok önemli süreli yayınlarda yer alan dış politika yazılarının ciddi bir envanterini araştırmacıların değerlendirmesine sunuyor. Türk basın tarihinin kilometretaşlarından 1839’da yayınlanmaya başlayan Düstur’dan, 1950’li ve 60’lı yıllarda yayınlanan Kim, Orta Doğu, Yarın, Akis gibi dergilere kadar, pek çok resmi, yarı resmi ve resmi olmayan sürekli yayının, yerine göre makale yazarlarını ve konu başlıklarını belirterek bir dökümünü yapıyor.

Zirvedeki Yaşamlar
Yakamoz Yayınları’ndan çıkan “Zirvedeki Yaşamlar”, Ayşe Şen tarafından kaleme alınmış. Kitap çok farklı bir biyografi çalışması. Ünlülerin sözleri, özdeyişler, şiirler ve çeşitli alıntılarla süslenmiş, röportajlarla desteklenmiş başarı öykülerinden oluşuyor. Ayşe Şen bu öyküleri okurun da yaşamını değiştirmesine yönelik bir keşif yolculuğu olarak tanımlıyor. Kitapta insanlara yön verecek sayısız özveri ve başarı örnekleri yer alıyor. Kitapta anlatılan isimler analizi kolay olmayan, kendi alanlarında uzman olan kişiler. Yazar, bu insanların hayatlarını objektif bir şekilde anlatmaya özen göstermiş.

Bulutların Üstüne Tırmanırken - THY , Bir Dönüşüm Öyküsü

Remzi Kitabevi

Cem Kozlu

Liderlik Bilgeliği

Goa

Robin Sharma

Wal-Mart Etkisi

Martı Yayınları

Charles Fishman

Jack Welch Yöntemi - Dünyanın En Büyük CEO'sundan 24 Büyük Ders

Pegasus

Jeffrey A.Krames

Starbucks - Gönlünü İşe Vermek

Babıali Kitaplığı

Howard Schultz

Satışın 10 Altın Kuralı

Mediacat Yayıncılık

A.Taner Özdeş

Forbes - İş Dünyasından Tüm Zamanların En Büyük Başarı Hikayeleri

Koridor

Daniel Gross

İnovasyon Hayat Kurtarır

Doğan Kitapçılık

M. Rauf Ateş

Evet! Tarzı

Neden Kitap

Jeffrey Gitomer

Küçük İşletmeler İçin Büyük Fikirler

Pegasus

Ruth King


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz