Mart Ayı Kitapları-2003

MERCAN KEMİKLER, İNCE GÖZLER İkezava Natsuki’nin yıl yaşadığı Yunanistan’a duyduğu ilgi, yazara günümüz Japon edebiyatında sahip olduğu ayrıcalıklı konumu kazandıran birikimin başlıca öğelerini ol...

1.03.2003 02:00:000
Paylaş Tweet Paylaş

MERCAN KEMİKLER, İNCE GÖZLER

İkezava Natsuki’nin yıl yaşadığı Yunanistan’a duyduğu ilgi, yazara günümüz Japon edebiyatında sahip olduğu ayrıcalıklı konumu kazandıran birikimin başlıca öğelerini oluşturuyor. İkezava Natsuki’nin öyküleri güncel gerçeğe, bilişim ve teknolojiye sıkı sıkıya bağlanıyor. İkezava Natsuki, okuyucuyu, başka bir uzamam, düşlerin ve düşüncelerin kavşağına sürüklemek için, bilim-kurgu ve macera romanlarının iplerine de asılmaktan çekinmiyor. Ünlü roman ve öykü yazarı, denemeci ve edebiyat eleştirmeni 1945 yılında Japonya’nın Hokkaido şehrinde doğdu. Eski Yunan uygarlığı konusunda araştırmaları olan yazar, 1975-1978 yılları arasında Yunanistan’da yaşadı. 1987 yılında Durağan yaşam isimli öyküsüyle Japonların dünya çapında ünlü ve prestijli Akutagava Ödülü’nü kazandı. Şu anda da bu ödülün jürisinde yer alıyor.

Kitaba adını veren Mercan Kemikler, İnce Gözler yazarın 1990 yılında yayımladığı Hone va sango me va şincu adlı öyküsünün adı. Kitapta yer alan Durağan Yaşam, Geri Dönen Adam ve Kuzeye Yolculuk öyküleri de farklı tarihlerde ayrı ayrı yayımlanmış. Gönül Akgerman’ın çevirisiyle Doğan Kitap İkezeva’nın bu beş öyküsünü, Fransa’da basılan 2 kitabı bir araya getirerek Türk okuruna sunuyor.

Mercan Kemikler, İnce Gözler
İkezava Natsuki
Çeviren: Gönül Akgerman
Doğan Kitap, 175 sayfa
Tel: 0212 677 06 20

YIL 2BİNYÜZ2

Kitap, bir stratejistin 2102 yılı için kehanetlerini anlatıyor. Yazar, mizahi bir dille kehanetlerde bulunurken siyasetten cinsel yaşama, magazin dünyasından sanata pek çok konuda aslında hiç de uzak olmayan senaryolar üretmiş. Çeşitli ürünler ve markalar için de reklam kampanyaları ortaya çıkarmış, o günden bugüne bakıp mitoloji hikayeleri de anlatmış. Örneğin yapılan arkeolojik kazılarda neden Etiler’de hep “çeroki cip” kullanıldığını araştıran Astro-Arkeologların yaşadığı sıkıntı, Türkiye’nin AB’ye girişi reddetmesi gibi senaryolar kitabın en eğlenceli bölümlerinden bazıları. Kitabın yazarı 28 yaşındaki Burak Özdemir. Özdemir, bugüne kadar Türkiye’nin büyük markaları için konumlandırma projeleri ve pazarlama buluşları geliştirmiş. Özdemir, bugün Strategica İş Geliştirme Danışmanlığı’nda başkanlık görevini yürütüyor. Yazar ayrıca Mimar Sinan Üniversitesi Endüstri tasarımı Bölümü’nde strateji seminerleri veriyor.

Yıl 2binyüz2
Burak Özdemir
Remzi Kitabevi, 167 sayfa,
Tel: 0212 513 94 24

STRATEJİK IQ GELİŞTİRME REHBERİ

Oyun Teorisi dersleri veren Avinash K. Dixit ve Barry J. Nalebuff’ın Stratejik Düşünme/ İş, Politika ve Günlük Yaşamın rekabetçi Yanı adlı eseri Sabancı Üniversitesi Yayınları tarafından yayımlandı. İş hayatını bir kararlar dizisi olarak ele alan kitabın yazarları, oyunu kurallarına göre oynamanın tüm yaşamın temel stratejisi olduğunu vurguluyorlar. Bu nedenle bir oyun olan hayatta tüm oyuncuları birer stratejist olarak kabul ediyorlar. Kitabın amacı stratejik IQ’yu geliştirmek.

Kitap, bu nedenle fikirleri herhangi bir alanla sınırlandırmayarak, daha önce yazılmış olan strateji kitaplarından farklılaşıyor. Bir meslek okulu mantığı ile yazılmış kitap 3 bölümden oluşuyor. Kitapta strateji reçeteleri yerine, her bölümün sonunda bir olay incelemesi veriliyor. Her olay incelemesi, bir dizi koşul ortaya koyuyor. Ayrıca, okuyucuyu doğru stratejiyi seçmesi için, o bölümde ele alınan ilkeleri örnek olay üzerinde uygulamaya çağırıyor.

Stratejik Düşünme
İş, Politika ve Günlük Yaşamın Rekabetçi Yanı
Avinash K. Dixit, Barry J. Nalebuff
Çeviren: Nermin Arık
Sabancı Üniversitesi Yayınları, 379 sayfa

İÇ’TEN LİDER

Sinan Yaman profesyonel hayatına Unilever2de son verdi. Yaman, ODTÜ’de marka üzerine bir seminer verirken akademik hayata atılmaya karar vermiş. Yaman 13 yıldır üzerinde çalıştığı kitabı geçtiğimiz günlerde tanıttı. Kitap için Koç holding CEO’su Bülend Özaydınlı, “Liderlik üzerine ilginç bir çalışma. Bu kitap beni düşündürdü. Lider, ulaşabilinir ancak zor bir hedefe varmak için takımını, maratona yüz metre temposunda koşturacak ortama getirebilen kişidir” diyor. Young&Rubicam Reklamevi Başkanı Serdar Erener, “Hayatın anlamını arayanlara, nasıl daha başarılı olurum diye soranlar gördüğüm kadarıyla aynı kitapları okumuyorlar. Sinan Yaman’ın yazdıklarında her ikisinin de işine yarayacak çok şey var” diyor.

İç’ten Lider
Sinan Yaman
Kesişim Yayınları, 211 sayfa
Tel: 0212 288 79 70

KÜRESEL MARKALAR HEDEF TAHTASINDA

Naomi Klein’ın No Logo isimli kitabı son dönemde en çok konuşulan kitaplar arasında yer alıyor. Kitap, bilgi çağının temel vaatlerine ihaneti ortaya çıkartıyor. Bunlar seçenek, karşılıklı etkileşim ve özgürlüklerin artışı. No Logo, ambalajlanmış dünyamızı alıyor ve parçalarını net bir ekonomik ve sosyal perspektife oturtuyor. Yazar, giderek tırmanan küreselleşme karşıtı eylemci direncini heyecanla izliyor. Naomi Klein, en tanınmış markalardan bazılarının kendilerini bir sprey boya kutusunun, bir bilgisayar korsanlığı olayının ya da uluslar arası bir şirket karşıtı kampanyanın yanlış tarafında bulduklarını açıklıyor. Kitapta ayrıca, neden giderek artan sayıda gencin daha adil bir dünya talebiyle sokaklara döküldüğü anlatılıyor.

Yazar, 1970’te Montreal’de doğmuş. Makaleleri The New York Times, The Nation, The Guardian, The New Statesman, Newsweek’in de aralarında yer aldığı çok sayıda yayında yer almış.  No Logo, 23 dile çevrilerek kısa sürede uluslar arası bestseller listelerinde yerini aldı. İngiltere’de 5 belgesele ilham kaynağı oldu. Kitabı Türkçe’ye Nalan Uysal çevirmiş.

No Logo
Naomi Klein
Çeviren: Nalan Uysal
Bilgi Yayınevi, 546 sayfa
Tel: 0312 434 49 98

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz