Yaşam Eğrisi

Yaklaşan demografik fırtınadan nasıl kar edersiniz?

1.06.2010 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Yaşam Eğrisi


Y KUŞAĞI NE SATIN ALACAK?
Eğer Y Kuşağı mevcut seviyesinde tüketmeye devam ederse perakende satış rekorlarını kıracaktır. Biz onların eşyaya düşkünlüğünün yaşları ilerledikçe artacağını tahmin ediyoruz. Ulusumuzun tarihindeki herhangi bir kuşaktan daha fazla pahalı oyuncaklar tükettiler. Şimdi daha büyük eşyalara doğru yöneliyorlar.
- Elektronik olan her şeyi solumaya devam edecekler: Telefonlar, bilgisayarlar, kameralar ve i-Pod’lar. Bu cihazların giderek birbirine yakınlaştığının ve belki bir gün hepsinin tek bir cihaz haline gelebileceğinin farkında olun.
- Bir tarz bulmaya çalıştıkları süreçte bu grubun giyim ihtiyacı büyük olacak.
- Asya arabaları Y Kuşağı’nda büyük bir üstünlüğe sahip olacak.
- Japon motosiklet pazarı, henüz 16 yaşlarında olan Y Kuşağı üyeleri, 24 yaş civarına geldiğinde patlayacak.

Y KUŞAĞI’NA PAZARLAMA YAPMAK
- Eğer Y Kuşağı’yla iş yapmak istiyorsanız ürününüz, hizmetiniz ya da şirket kültürünüzde mutlaka yeşil ya da insani bir yan olmalıdır. Bu konuda sahtecilik yapmaya ya da numaradan yeşil görünmeye kalkışmayın. Çünkü onların siber dünyasında bilgi yüksek hızda dolaşır. Bu durum Wal-Mart’ı ve Çin’i ve köle emeğiyle üretilen ucuz ürünleri yıkacaktır.
- Y Kuşağı’na pazarlama yapmak zor olacaktır. Çünkü TV, radyo, gazeteler ve dergilerden ziyade, bilgilenmek ve eğlenmek için interneti kullanıyorlar. Bu da bu kuşağın üyelerinin markaları zorlayacağı anlamına geliyor. Çünkü herhangi bir medyaya bağlı değiller. Büyük bir kısmı internet kullanmaktaysa da bu kullanım parçalıdır.
- Doğrudan posta reklamını ve normal postayı unutmayın. Y Kuşağı, normal posta gönderisi ve kuponlar almaya bayılır. Resmi buna göre çizin. 

 

 

YAZAR HAKKINDA

Kenneth W.
Gronbach, demeografi ve kuşaksal pazarlama alanında ulusal ölçekte tanınan bir uzman ve yazar. ABD genelinde büyük ve küçük ölçekli şirketlere düzenli olarak danışmanlık veren bir pazarlama gurusu. Gronbach, ülke genelinde özel ve kamu sektöründen birçok katılımcıya hitap eden başarılı bir konuşmacı. Yayınlanmış birçok makalesi bulunan Gronbach, aynı zamanda ulusal basında sğık sık röportaj yapılan bir isim. Sosyal, politik ve ticari alanda kuşaksam fikirleri ile ilgili fikirleri nedeniyle aranan bir düşünce lideri. Pazara araştırmaları halen sürüyor ve bu araştırmalardan sıklıkla alıntı ya da kopyalanıyor.

 


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz