Çift haneli artış beklentisi

Gelecekten umutlu

13 EYLÜL, 20170
Paylaş Tweet Paylaş
Çift haneli artış beklentisi


BEBEK BESLENMESİ
YENİ HEDEFİ YERLİ ÜRETİM

İTHALAT
Son 4 yılda yüzde 60’ın üzerinde büyüyen bebek beslenmesi sektörü 2016 yılında da pozitif büyümesine devam ederek 858 milyon TL hacme ulaştı. Sektördeki şirketlerin Türkiye’de üretim tesisleri olmadığı için sektörün temel geliri ithalata dayanıyor. Ürünlerin büyük bir çoğunluğu Polonya, Almanya, Çek Cumhuriyeti, İrlanda gibi Ar-Ge faaliyetlerinin gelişmiş olduğu Avrupa ülkelerinden ithal ediliyor.
BİLİNÇ Artan internet penetrasyonuyla birlikte, annelerin bilgiye ulaşması kolaylaşıyor. Ancak, kişisel önerilerin çok kolay paylaşılabildiği bu dönemde, birçok anne kulaktan dolma bilgilerle tercihler yaparak, anne sütüne yakın olmayan ürünlere yönelebiliyor.
ROTA Sektörün büyüme hızı annelerin bebeklerini nasıl daha iyi besleyebileceklerini öğrenme hızıyla paralel gidiyor. Sektör temsilcileri, bu nedenle önümüzdeki 5 yılda ilk 1000 gün beslenmesinin önemini annelere ve diğer tüm paydaşlarına en iyi şekilde anlatmayı hedefliyor. Danone Nutricia Anne Bebek Beslenmesi Genel Müdürü Dr. Yalım Üner, “Sektördeki şirketler ilerleyen yıllarda sektörün büyümesine bağlı olarak yerli üretim yapmayı hedefliyor” diyor.



AMBALAJLI DENİZ ÜRÜNLERİ
ODAĞI PAZARLAMA

DURUM
Dünya geneline kıyasla Türkiye’de ambalajlı deniz ürünleri sektörü hala çok küçük. Ancak Ipsos’un 2016 verilerine göre, konserve balık kategorisi tüm FMCG ürünlerinin arasında yüzde 25 büyümeyle sektörün en hızlı büyüme gösteren kategorisi oldu. Sektörün ihracatı ise son 4 yılda yüzde 90 büyüyerek 790 milyon dolara ulaştı.
İLETİŞİM Sektörün en önemli gündem maddesi kişi başına düşen tüketim azlığı. Dünya genelinde 20 kg, Akdeniz ülkelerinde ise 25 kg’a kadar çıkan kişi başı su ürünleri tüketimi, Türkiye’de 5,4 kg civarında. Halkın yeme alışkanlıklarının et ve hamur işine dayalı olması bunda önemli bir etken. Ayrıca diğer proteinler arasında arka planda kalmış olan balığın faydalarına ve pratik tüketimine ilişkin iletişim yeterli yapılmıyor.
HEDEF 2017 sonunda sektörün yüzde 20, ihracatının ise yüzde 15 büyümesi bekleniyor. 2023 deniz ürünleri ihracat hedefi ise 1,5 milyar dolar. Türkiye’de deniz ürünleri tüketiminin dünya ortalamalarının çok altında olması sektörün geleceği için bir fırsat olarak görülüyor. Dardanel Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Niyazi Önen, “Hedefimiz önümüzdeki yıllarda pazarlama yatırımlarıyla toplam pazarı büyütmek ve kişi başı tüketimi artırmak” diyor.



ÇAĞRI MERKEZİ
İSTİHDAMI ARTIRACAK

GELİŞİM
Çağrı merkezi sektörü istihdam sayısı 2012’de 66 bin 900 kişi iken 2016 da 85 bin kişiye ulaştı ve istihdamda yüzde 27,1’lik büyüme kaydedildi. İstihdamda en yüksek büyüme oranı 2013-2014 yılları arasında yüzde 14 oranında gerçekleşti. Sektörün cirosu ise 2012- 2016 arasında yüzde 80 arttı. Özellikle sektör çalışanlarını doğrudan etkileyen 2015-2016 arasındaki asgari ücret düzenlemesi sektörün cirosunu yüzde 25 büyüttü.
TEŞVİK Geçen şubat ayında yürürlüğe giren cazibe merkezleri projesiyle belirlenen 23 ilde sektörün istihdam sayıları yükseldi. Burada devlet tarafından oluşturulan teşvikle hem müşteriler hem de çağrı merkezi şirketleri maliyet yönetimi adına rahat bir nefes aldı. Bu da sektördeki şirketlerin müşterilere verdiği tekliflere olumlu yansıdı.
POTANSİYEL 2017 sonunda sektördeki istihdamın 87 bini aşması ve 5 milyar TL’ye yakın cirosal bir hacim oluşması öngörülüyor. Sektör halen içinde çok büyük bir istihdam potansiyeli bulunduruyor. CMC Genel Müdürü Aytaç Aydın, “Tıpkı 2016 yılının son çeyreğinde olduğu gibi yeni şehirlerde yeni lokasyonlarla daha fazla istihdam yaratmak, değişmez ve en büyük hedefimiz” diyor.



İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.