Şekerleme 2023 hedefini yakalayacak

4 yılda ihracatı yüzde 69 arttı...

26.11.2015 12:43:090
Paylaş Tweet Paylaş
Şekerleme 2023 hedefini yakalayacak
AMBALAJLI SU
SAĞLIKLI YAŞAMLA BÜYÜYİCEK
TEK HANELİ ARTIŞ

2014 yılında Türkiye su pazarı hacmi yüzde 3,8’lik büyüme ile 10,7 milyar litreye ulaştı. Bu hacmin 6,3 milyar litresi yüzde 2,6’lık büyüme ile damacana satış kanalından, 4,4 milyar litresi de yüzde 5,5’lik büyüme ile PET satış kanalından geldi. Tonaj olarak damacana toplamın yüzde 59’unu, diğer ambalajlı sular ise yüzde 41’ini oluşturdu.
HAKSIZ REKABET VAR
Türkiye’de sağlıklı yaşam kültürünün giderek gelişiyor olması, halkın ambalajlı sulara olan talebini artırdı. Sektörle ilgili yasal mevzuatların çok başlılık ve dağınıklık göstermesi, kayıt dışı ekonominin sebep olduğu haksız rekabet koşulları ve artan döviz kurları nedeniyle ambalaj girdi maliyetlerinin artması ise pazarı negatif etkiliyor.
PLANI BİLİNÇLENDİRME
2015’te su pazarı hacminin yaklaşık 11,1 milyar litreye, sektördeki toplam cironun yaklaşık 4,5 milyar TL’ye ulaşması bekleniyor. İhracat hacminin ise yıl sonunda yaklaşık 276 bin tona ulaşması öngörülüyor. Ambalajlı Su Üreticileri Derneği’nden (SUDER) yapılan açıklamada, “5 yıllık hedefimiz, doğal su kaynaklarımızın korunması ve halkımızın sağlıklı su tüketimi konusunda daha da bilinçlendirmesi” deniyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için çerez politikamızı inceleyebilirsiniz.