Şekerleme 2023 hedefini yakalayacak

4 yılda ihracatı yüzde 69 arttı...

26.11.2015 12:43:090
Paylaş Tweet Paylaş
Şekerleme 2023 hedefini yakalayacak
AMBALAJLI SU ÜRÜNLERİ
GÖZÜ ORTADOĞU’DA
YÜZDE 25 BÜYÜDÜ

Akdeniz ülkelerinde 3 kilograma kadar çıkan kişi başına su ürünleri tüketimi üç tarafı denizlerle çevrili Türkiye’de 80 gram civarında. Yine de Türkiye’nin 2000 yılı sonrasında çiftlik balığı yetiştiriciliğinde gelişmesiyle tüketim son 2 yılda yüzde 60 oranında arttı. Sektör 2014’te ise bir önceki yıla göre yüzde 25 büyürken ihracatı da 693 milyon dolar seviyesinde gerçekleşti.
AVANTAJI FİYAT
Son dönemde dünyada artan balıkçılık nedeniyle düşen hammadde fiyatları, sektörün en önemli avantajı. Bu sayede agresi fiyat yapısı ve pazarlama stratejisi izleyerek su ürünleri yemeyen kişilere bu ürünlerin sağlıklı ve lezzetli bir alternatif olduğunu anlatmak ve pazarı büyütmek ise sektörün öncelikli hedefleri arasında.
TÜKETİM ARTAR
Türkiye’de sağlıklı beslenmeye ilgi arttığından sağlıklı protein taşıyıcısı ambalajlı deniz ürünlerinin satışının artacağı düşünülüyor. 2023 ihracat hedefi 1,5 milyar dolar olan sektörün dışarıdaki hedefi ise fason su ürünleri tüketiminin yoğun olduğu Ortadoğu pazarı. Dardanel Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Niyazi Önen, “Hedefimiz Ortadoğu’daki tüketici alışkanlıklarına uygun pazarlama stratejileri belirlemek” diyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz