Ulaştırma Bakanı Lütfi Elvan, "Şu ana kadar 750'nin üzerinde sondaj yapılmıştır. Sahanın bataklık olduğunu görüyoruz. Bu saha yıllarca kömür ocakları, kum ocakları işletmecileri tarafından yoğun olarak kullanılmış, sahada 70'e yakın açılmış olan çukurlar mevcuttur. Yine bu sahada dışarıdan gelen bazı dolgu malzemeleri de söz konusudur. Zeminde olan taban zemini çok sağlam olan bir yapıda değildir. Zaman zaman bu ocaklar dışında onlar da değişik yerlere dolgular yapmışlar tabi dışardan da dolgu malzemeleri buralara getirilmiş ve dökülmüştür. Bu havalimanın sağlam bir zemine oturması gerekiyor.
'BİZ ASLINDA BU ATIL ALANI ISLAH ETTİK'
Şu anda konsorsiyum dünyanın en iyi firmaları ile görüşüyor. Özellikle gerçek zemine ulaşmadan gerçek zeminin üzerinde dolgu olması nedeniyle bu dolguların önemli bir kısmı boşaltılacaktır. Bu dolgu malzemeleri çekilecektir. Bunların bir kısmı çekildikten sonra belki 20-25 metrelik kısmı kalacak buraya da 80-100 cm aralıklarla diren yerleştirilecktir. Onun da üzerinde bir filtre mekanizması olacak ve onun üzerine dolgu yapılacaktır. Bir taraftan direnlerle bataklık olan zemindeki su dışarı atılacaktır diğer taraftan da baskı yaptıkça özellikle bataklık kısma baskı yaptıkça direnden o su dışarı atılacaktır. Şuanda bunların testleri yapılıyor. Bu çalışmalar neticesinde arkadaşlarımız olumlu sonuçlar aldıklarını söylediler. İnşallah 2015 yılında havaalanı yapımına başlayacağız.
Burada zaman zaman değişik eleştiriler yapılıyor. Saha gerçekten bataklık bir saha. Buralar tahrip edilmiş. Biz buraya havalimanı yapmakla bir anlamda bu bölgeyi ıslah ediyoruz. Bu bölgenin bataklık arazinin bir şekilde kullanılması da söz konusu değil. Ama biz dünyanın en büyük havalimanını bu bataklığı ıslah ederek kullanıyoruz. Tüm milletimizin vatandaşlarımızın gurur duyacağı bir havalimanı olacaktır. Sadece, Türkiye'deki vatandaşlarımız değil yurt dışında da değişik kesimler bu havalimana yönelik değişik yazılar yazıyorlar. Özellikle havacılık sektöründe dünyanın merkezi olacak ve her Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı da bununla gurur duyacaktır.
DÜNYADA BENZERLERİ VAR
Bu şantiye dünyanın en büyük şantiyesi olacak. 30 bin işçi çalışacak. 3 binin üzerinde makina burada çalışacak. Diğer taraftan diren sistemi nerelerde kullanılmış diye baktığmızda ABD'de Avustralya'da, Singapur'da bu tekniklerin kullanıldığını görüyoruz. Dolayısıyla arkadaşlarımızın yaptığı çalışmalar gayet iyi gidiyor, rayında gidiyor sıkıntımız söz konusu değil. DHMİ'de gelişmeleri yakından takip ediyor. Tüm mimari tasarımlar Türk ve İngiliz firmaları tarafından gerçekleştiriliyor. Herşey tamamen Türk mühendisleri tarafından gerçekleştiriliyor.
Şuana kadar 300 milyon euro civarında makina alınmıştır ve alınmaya devam edecektir. Burada yapılan çalışmalar etüd çalışmalarıdır, sondajlardır. Zemin etüdlerinde bazı ara yolların açılmasında bu araçlara ihtiyaç duyulacak. Şuanda yapılan çalışmalar sondaj ve zemin etüdü çalışmalarıdır. Tamamıyla bir bütün olarak orman izni alındıktan sonra havalimanı yatırım çalışmalarına süratle başlanacaktır. Kesinlikle bir süre uzatımı söz konusu değil. Burada tabi bataklık olan zeminler olduğu gibi bataklık olmayan zeminler de var.
KAMU ZARARI OLMAYACAK
Bize herşeyi açık açık sorabilirsiniz. Sözleşmemizde kodun değiştirilebileceğini söylemişiz. Hatta firmalar teklif verirken bunu sormuşlar. Kod değişikliği söz konusu olabilir mi diye. İlgili şirketlere burada bir kod değişikliği mümkün olabilir diye kullanmışlar ve bunu da tüm taraflara bildirmişler. Biz, gelen soru şu. Siz kodu düşürdüğünüz zaman bir problemle karşı karşıya kalır mısınız? Olmazsa olmazımız mania ile ilgili herhangi birşey olmayacak.
Mania ile ilgili problemin olmadığını gösteriyor şuanda. Kodun düşürülmesi evet düşürülecek uygulama projesinde siz detay çalışıyorsunuz. Bizim için esas olan alan projesidir. Projede bu kodu değiştirebilirsiniz denmiştir. Kod değişikliği demek maliyetlerin düşmesi anlamına gelmiyor. Daha az yatırım yapacaklar devleti zarara uğratacaklar deniliyor böyle birşey yok. Konsorsiyumun öngördüğü rakamın üzerinde bir yatırım olacak bunu hep birlikte göreceğiz. Konsorsiyumun öngördüğü 10 milyar euro'nun altında bir rakam olursa o rakam da yine devletin lehine kasasına girecek dedik. Bu da açık bir şekilde ifade edildi. Bu konuda kimsenin kaygı duymaması gerekiyor.
KARŞI ÇIKANLAR DA ALLAH RAZI OLSUN DİYECEK
Buna kim karşı çıkıyor. Yurt dışındaki bazı gazeteler, bazı ülkeler ve buna yönelik değişik makaleler. Diğer taraftan da içerde bizim boğaz köprüsü yapımına hayır diyenler, otoyol yapımına hayır diyenler bugün de bu havalimanının yapımına hayır diyorlar. Bunlara hayır diyenler yapılanların tamamını kullanıyorlar. Yarın bu havaalanı bittiğinde bu arkadaşlarımız yine evet bunları söyledik ama Allah onlardan razı olsun Türkiye'ye dünyanın en büyük havalimanını kazandırdılar diyeceklerdir bundan emin olun.
EVET BATAKLIK AMA BUNUN DA ÇÖZÜMÜ VAR
Jeoloji mühendisleri odası bıraksınlar siyaseti kendi mühendislerinin hakkını savunsun. Buradaki sistemi mekanizmayı nasıl yapacağımızı detaylı olarak anlattım. Bu arkadaşlar dünyadaki hangi gelişmeyi takip ediyorlar? Singapur'da bu yöntemlerin kullanıldığını biliyorlar mı? Gerçekten somut delilleri varsa koysunlar ortaya ben her ortamda bunu konuşmaya açığım. Yapılan bir şeyin açıklamanın hele hele mühendisler odasının yaptığı açıklamanın bilimsel olması lazım.
Burada bataklık var diyorlar evet bunu biz de biliyoruz. Arkadaşlarımız yoğun olarak çalışıyorlar. Testler yapıldı ve son derece müsbet sonuçlar alınıyor. Biz bunu kendi imkanlarımızla kendi gücümüzle kendi milli değerlerimizle de yapacağız ve milletimizin vatandaşımızın hizmetine sunacağız.
SİYASİ PARTİLERİN MİLLETE SAYGISI OLMASI LAZIM
Cumhurbaşkanımız 12 yıllık dönemde Türkiye'yi geri kalmış bir ülke konumundan gelişmiş bir ülke konumuna getirmiştir. Dünyanın neresine giderseniz gidin bunu herkes söyleyecektir. Türkiye'ye çağ atlatan siyasi önderdir. Sayın Cumhurbaşkanımızın biliyorsunuz en son seçimlerde milli irade sayın Cumhurbaşkanımız için şunu söyledi. Evet ben Başbakanımızı 12 yıl hizmet eden insanı Cumhurbaşkanı olarak görmek istiyorum dedi. Millet bunu dedi.
Bugün siyasi parti liderleri tarafından STK'lar tarafından sayın Cumhurbaşkanımızı yıpratma girişimleri sadece Cumhurbaşkanımıza olan bir saygısızlık değil millete saygısızlıktır. Millet bunu dediyse ve demiştir ve Cumhurbaşkanı makamına oturtmuştur. Bir siyasi partinin millete olan saygısı varsa Cumhurbaşkanımıza da saygı göstermek durumundadır.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?