İlk 10'a gireceğiz

Osman Çelik, bankayı geleceğe nasıl hazırladığını ve sektöre yönelik beklentilerini şöyle anlattı.

4.03.2016 13:27:530
Paylaş Tweet Paylaş
İlk 10'a gireceğiz
* Neden derinleşemiyorsunuz?
 Katılım bankacılığının önemli sorunlarından biri, ürün çeşitliliği… Aslında Türkiye Katılım Bankaları Birliği olarak belirlediğimiz strateji belgemizde bu konuda çalışıyoruz. Ancak yapı gereği bireysel taraftaki ürünlerde konvansiyonel bankalara göre adet ve çeşitlilik olarak eksikliğimiz var. Bunun farkındayız ve bireysel bankacılıkta yaygınlaşabilmek için daha çok ürüne ihtiyacımız var. Bu anlamda banka olarak Finansör gibi ürünlerimiz, Happy Card ve Happy Anne gibi faal kart ürünlerimiz bulunuyor. Alternatif ürünlerle piyasada etkinliğimizi artırmaya çalışıyoruz ama biraz daha zamana ihtiyacımız var.
* Bankanızın gelecek 5 yıl için ne gibi hedefleri var?
Ana ve uzun vadeli hedefimiz, katılım bankaları içinde lider konuma gelmek. Bugün sektörde orta ölçekli bankalar içinde yer alıyoruz. Bir diğer hedefimiz de tüm sektör içinde ilk 10 banka arasına girmek. Bu hedef, bankanın yıllık ortalama yüzde 15-20 arasında büyümesine tekabül ediyor.
* Yabancı ortaklarınızın sizden beklentileri neler?
 Ortaklarımız için Türkiye’de olmak önemli. Geçen yıl Türkiye Finans’a 250 milyon dolarlık sermaye benzeri kredi aktardılar. Bu da bankaya duydukları güveni gösteriyor. Ortaklarımız için sağlam büyüme, sağlıklı aktif kalitesi ve kârlılık önemli noktalar. Başından beri istekleri buydu. Benim gelmemle bu süreç biraz daha hızlandı. Benim bakış açımla bankacılıkta aktif kalitesi çok önemli. Biz de aktif kalitesinin güçlendirilmesini ve kârlı büyümeyi ana eksene aldık. Büyüme ve faaliyetlerimizi buna göre kurguluyoruz.
* Peki bugün bankanızda sorunlu kredilerin oranı ne?
 Sorunlu kredilerde sektör ortalaması yüzde 3. Biz bu ortalamanın biraz üstündeyiz. Rahatsız edecek bir oran değil. Ama 2016’da yapacağımız tahsilatları kârlılığımıza pozitif yansıtmayı hedefliyoruz.
* Kârlılıkta 2015’i nasıl kapatacaksınız?
 2014 ile mukayese ettiğimizde bu yıl kârlılığımızda biraz düşüş var. Bunun nedeni de döviz kurlarındaki artışlar, yurtdışı gelişmeler ve çevremizde yaşadığımız sıkıntıların bankacılık sektöründe daralma yaratması. Tüm bu gelişmeler sektörde zorluklara sebep oldu, provizyon ihtiyacını artırdı ve kârlılığı olumsuz etkiledi. Genel anlamda bankacılık sektörü geçen yılın kârlılığını ancak yakalayabilecek. Biz banka olarak 2016’da kârlılığı katlamayı planlıyoruz. 2015’ten çok daha iyi bir yıl olacak. Hedefimiz her zaman özsermaye kârlılığımızın yüzde 10’un altına düşmemesi, sektör ortalamalarına paralel gitmek istiyoruz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz