"Öncelik hangisinde? Müşteri mi, hacim mi?"

Finansın her alanında hacimsel ve müşteri alanında lider olan şirketlere sektörün gelecek trendini sorduk ve hedeflerini aldık.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Öncelik hangisinde? Müşteri mi, hacim mi?
Finansta işlem hacmi mi önemli yoksa müşteri sayısını artırmak mı? BES şirketleri ölçek ekonomisini yakalamak adına her iki tarafta birlikte büyümekten yana. Leasing ve faktoring şirketlerindeyse ibrenin yönü, müşteri sayısını gösteriyor. Bu iki sektörde öncü şirketler müşteri edinmek için rekabet halinde. Sigortada ise prim üretimini es geçmeden öncelik müşteri sayısını artırmaya veriliyor. Trafik sigortalarında prim üretimini artırmaya, diğer alanlarda ise penetrasyonu derinleştirmeye dikkat ediliyor.

Cirosal büyümeye mi yoksa müşteri sayısını artırmaya mı öncelik verilmeli? Hiç kuşkusuz ikisi de çok önemli. Ancak dönem dönem şirketlerin hedefinde, bu iki kriterden biri, daha çok öne çıkıyor. Geçtiğimiz yıllarda şirketler pazar paylarını artırmak adına hacimlerini büyütme yarışındaydı. Ancak gelecek yıl hedefleri daha farklı şekilleniyor.

Leasingden faktoringe bireysel emeklilikten hayat sigortacılığına kadar finansın farklı alanlarında 2014 ve yakın gelecekte şirketlerin öncelikli hedeflerini sorduk. BES şirketleri ölçek ekonomisini yakalamak adına iki tarafı birlikte büyütmekten yana. Leasing ve faktoring şirketleri ise öncelikle KOBİ’ler olmak üzere daha çok müşteriye erişme çabası içinde. Sigortada ise her şirketin farklı bakış açısı mevcut. Finansın her alanında hacimsel ve müşteri alanında lider olan şirketlere sektörün gelecek trendini sorduk ve hedeflerini aldık.

Araştırmamızın ayrıntılarını ocak sayımızda okuyabilirsiniz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz