"TROY her cüzdana girsin istiyoruz"

BKM Genel Müdürü Dr. Soner Canko, yarattıkları TROY ile ödeme sistemlerine getirecekleri yenilikleri ve bu alanda hedeflerini şöyle anlatıyor...

12 EYLÜL, 20170
Paylaş Tweet Paylaş
"TROY her cüzdana girsin istiyoruz"

Elçin Cirik

ecirik@capital.com.tr

Türkiye’deki tüm bankaların ortak girişimiyle hayata geçirilen “Türkiye’nin Ödeme Yöntemi TROY” cüzdanlarda yerini almaya başladı. TROY logolu banka kartı, ön ödemeli kart ve kredi kartlarının sayısı 300 bine yaklaştı. Bankalararası Kart Merkezi (BKM) Genel Müdürü Dr. Soner Canko, bugün için 15’i banka, 1’i de banka dışı olmak üzere 16 kurumun TROY logolu kart basabildiğini açıklıyor. Aslında TROY, yüzde 100 nakitsiz ödemeler toplumu hedefinin önemli bir parçasını oluşturuyor. Öyle ki Canko, TROY’un sunduğu faydaları “kayıt dışı ekonominin ortadan kaldırılması, kaynakların doğru zamanda doğru noktalarla buluşması, ödeme yapmak için cüzdanlara ihtiyaç duyulmaması” şeklinde sıralıyor. 8 milyon Euro yatırımla hayata geçirilen TROY’un yakın dönemde planı, her cüzdana girmek. Canko gelecek hedeflerini, “İster banka kartı olsun ister ön ödemeli kart ya da kredi kartı, her cüzdanda bir TROY olsun istiyoruz. TROY, Türkiye’nin önündeki 10 yıllık sürede ödeme teknolojilerindeki tüm yeniliklere, yenilikçi uygulamalara, fintech’lere altyapı ve güçlü bir zemin oluşturacak” sözleriyle aktarıyor. BKM (Bankalararası Kart Merkezi) Genel Müdürü Dr. Soner Canko, yarattıkları TROY ile ödeme sistemlerine getirecekleri yenilikleri ve bu alanda hedeflerini şöyle anlatıyor: 

 TROY, Nisan 2016’da faaliyete geçti. Bu sürede kaç karta ve bankaya ulaştınız? 

 TROY bir yenilik. Bu yeniliğin benimsenmesi ve alışkanlığa dönüşmesine kadar olan süreçte atmamız gereken adımlar, yapmamız gereken çalışmalar vardı. Üç yıl boyunca süren hazırlık çalışmalarının ardından Nisan 2016’da yapılan ilk TROY işlemiyle başlandı. İlk etapta TROY logolu kartların POS, ATM ve e-ticaret sitelerinde yüzde 100 kabulü sağlandı. Nisan 2016’dan bu yana altyapı çalışmaları tamamlanırken tüm standart ve kurallar da belirlendi. Halihazırda 15’i banka, 1’i de banka dışı olmak üzere 16 kurum. TROY logolu banka kartı, ön ödemeli kart ve kredi kartı basabilir durumda. Bugün TROY logolu kart sayısının 300 bine yaklaştığını görüyoruz. Bu çok kısa sürede yakalanmış büyük bir ivme. Son olarak 11 Mayıs’ta TROY’un tüketici lansmanını gerçekleştirdik. Bu lansman kampanyasıyla amacımız, TROY’u tüm Türkiye’nin duymasını ve tanımasını sağlamak. Bu kampanyada TV, basın, dergi, açık hava, dijital gibi tüm kanalları kullanıyoruz. Yeni kampanyamızda TROY’u bize has kutlama yöntemlerini kullanarak, yerellik dokusuyla anlatmaya çalıştık. Bu kampanyayla ilk amacımız, kart kullanıcılarını TROY markasıyla tanıştırmak ve marka bilinirliği sağlamak. Kampanyayla ilgili aldığımız ilk tepkiler de çok olumlu. 

  •  TROY daha çok hangi kart tipinde kullanılıyor? Siz BKM olarak hangi kart tipinde kullanılmasını tercih ediyorsunuz? 

 Ülke olarak çok gelişmiş bir ödeme sistemleri pazarına sahibiz. POS sayısı ve kart adetlerinde Avrupa’da lideriz. Pazardaki bu gelişmişlik düzeyi, yenilikçi uygulamalara ve ürün çeşitliliğine de yansıyor. Bankalar, TROY logolu kart dağılımlarını mevcut stratejilerine, müşteri kitlelerine ve ürün segmentasyonlarına göre kendileri belirliyor. Bazı bankalar, mevcut kredi ve banka kartlarını TROY logolularla yenileyebildiği gibi bazı bankalar yeni ürünlerini de TROY logolu olarak çıkarmayı tercih edebiliyor. Bizim bu noktada bankalara bir yönlendirmemiz olmuyor. TROY olarak böylesine dinamik bir pazarda büyüme stratejimiz, pazarın tümüne hitap etmek üzerine kurulu. Önümüzdeki dönemde yenilikçi ürünlerle TROY, Türkiye’de kart çıkaran tüm bankaların ortak girişimi olarak ödeme sistemleri pazarına yön verecek. 

  •  Bu yıl sonuna kadar kaç banka ve kart adedine ulaşmayı planlıyorsunuz? 

 Halihazırda ülkemizde 180 milyon kart bulunuyor ve tahminlerimize göre üç yıl içinde bu rakam 200 milyona ulaşacak. TROY, Türkiye’nin markası ve başarısını sadece pazar payıyla ölçmek çok doğru olmaz. Amacımız kart pazarında mevcut pastadan pay almaktan ziyade o pastayı mümkün olduğu kadar büyüterek “yüzde 100 nakitsiz toplum” vizyonunu hayata geçirmek. TROY bu hedefe giden yolda önemli bir kilometre taşı. TROY’u Türkiye’deki her cüzdanda görmek istiyoruz. İster banka kartı olsun ister ön ödemeli kart, ister kredi kartı, her cüzdanda bir TROY olsun istiyoruz. İletişim kampanyamızda da “kartınız hangisi olursa olsun, sağ alt köşesinde TROY olsun” dedik. 

  •  Önümüzdeki 5 yılda planlarınız neler? 

 Ödeme teknolojileri, Türkiye’nin yenilikçilik kültürünün en güçlü olduğu alanların başında geliyor. TROY, Türkiye’nin önündeki 10 yıllık süre içerisinde ödeme teknolojilerindeki tüm yeniliklere, yenilikçi uygulamalara, fintech’lere altyapı ve güçlü bir zemin oluşturacak. Bu alanda yerel dinamizmimizi küresel markalara dönüştürecek yeni sürecin başlangıç noktasını teşkil edecek. TROY Türkiye’de kart çıkaran tüm bankaların ortak girişimi. TROY, yüzde 100 nakitsiz ödemeler toplumu hedefinin çok önemli bir parçası. Nakitsiz ödemeler, kayıt dışı ekonomiyle mücadelenin en önemli aşaması. Nakit ödemeyi terk ederek, hız ve kolaylık sağlayan ödeme sistemlerine geçmenin faydalarını bireyden aileye, aileden topluma, toplumdan ülkenin tamamına ölçeklendirmek mümkün. Kayıt dışı ekonominin ortadan kaldırılması, kaynakların doğru zamanda doğru noktalarla buluşması, ödeme yapmak için cüzdanlara ihtiyaç duymamamız bu sayısız faydalardan ilk akla gelenler. 

  •  Bugüne kadar ne kadarlık bir yatırım yaptınız? Ne kadarlık yatırım daha yapılmasını planlıyorsunuz? 

 TROY 8 milyon Euro gibi ölçeği göz önünde bulundurulduğunda oldukça küçük sayılabilecek bir yatırımla kuruldu. Bankalarımızın ortak girişimiyle BKM çatısı altında, ödeme sistemlerindeki gelişmiş insan kalitesi, teknoloji ve bilgi birikimimizle de çok büyük bir sinerji yarattık. Önümüzdeki dönemde de gerekli yatırımları yapmaya devam edeceğiz.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz