Yeni CEO'nun büyüme planı

Garanti Bankası yeni genel müdürü Fuat Erbil ile değişim adımlarını, liderlik planlarını ve sektörü masaya yatırdık.

11.03.2016 15:59:100
Paylaş Tweet Paylaş
Yeni CEO'nun büyüme planı
KREDİ KARTI KÂRLI VE BÜYÜYECEĞİMİZ BİR İŞ
KÂR KAYBIMIZ OLDU

Kredi kartında sektörün en büyük oyuncusu olarak geçmişte çok daha fazla kâr ediyorduk. Bugün zarar ediyoruz demem doğru değil ama sektörün geneline baktığımızda para kazanılıp kazanılmadığını sorgularım. Biz yüzde 20’ye yakın pazar payımızın olduğu, 5 kişiden biri kartımızı aktif olarak kullandığından ciddi bir ölçeğe sahibiz. Göreceli olarak yapılan düzenlemeler neticesinde kredi kartı işi, ciddi bir gelir kaybına uğradı. Bizim için kesin bir rakam söylemem zor olur.
BİZ BÜYÜYECEĞİZ
Taksit uygulamalarının bazıları doğruydu ama örneğin teknolojik alımlarda taksitin kısıtlanması, potansiyel bir gelir kaybı oluşturdu. Diğer taraftan burada birçok komisyon ve ücret kalemi iptal edildi, bu da gelir kaybı yarattı. Alacakların faizine tavan konması da potansiyel geliri kısıtlıyor. Biz ölçeğimizle bu işi yapmaya çalışıyoruz. Kârlılıkta bunun da faydasını gördük. Kredi kartı çok detaylı ve masraflı bir iş ama bizim ölçeğimizde bu alan kârlı… Sevdiğimiz ve büyüyeceğimiz bir iştir. Ama diğer oyuncular ne yaparlar bilmiyorum, yalnız kredi kartında daha fazla konsolidasyon düşünmüyoruz.

11ADIMDA GARANTİ'NİN YOL HARİTASI
1 -3 bacaklı bir stratejimiz var: Mutlu çalışan, mutlu müşteri ve yeni arayışlar.
2 - Organizasyonla ilgili derleme toparlama yaptık, görevleri birleştirdik.
3 - TL kredilerde kurumsal ve bireyselde 2016’da daha dengeli büyüme göreceğiz.
4 - Geçen yılki gibi kurumlar, ticari ve KOBİ’lerde büyüme devam edecek.
5- Aktif büyüklükte yüzde 11-12, mevduatta yüzde 12-13 büyüme bekliyoruz.
6 - Kredilerde son düzenlemenin de etkisiyle yüzde 15-20 arası büyümemiz olur.
7 - Bireysel kredi ve kredi kartı alacaklarında lideriz. Liderliği sürdürmek net bir hedef.
8 - KOBİ ve ticari bankacılığı ilgilendiren TL kredilerde daha iyi pay almamız gerekli.
9 - Proje finansmanında çok arzuluyuz. Büyümeyi 2017’de yaşarız.
10 - Dijitalde müşteri sayımızı ve sunduğumuz ürün sayısını artırmak istiyoruz.
11 - Verimlilikte gelir-gider rasyosunu yüzde 50’nin altına indirmek istiyoruz. 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz