Online alışverişte influencer etkisi: Instagram’dan alışverişte dikkat çeken rakamlar

Alışveriş tercihlerinde sosyal medya daha etkili hale gelirken, her 5 kişiden 1’i Instagram üzerinden ürün tanıtımı yapan influencerlar veya ünlülerin yönlendirdiği linklerden alışveriş yapıyor.

13.07.2021 02:40:000
Paylaş Tweet Paylaş
Online alışverişte influencer etkisi: Instagram’dan alışverişte dikkat çeken rakamlar

GfK araştırma şirketinin “Online Alışveriş Alışkanlıkları Araştırması”na göre, araştırmaya katılanların yüzde 97’si internet kullandığını, her 10 kişiden 7’si de online alışveriş yaptığını belirtti.

Kadınların yüzde 74’ü online alışveriş yaparken bu oran erkeklerde yüzde 67’ye düştü.

EN YÜKSEK ORAN EGE BÖLGESİ’NDE

Coğrafi bölgelere bakıldığında yüzde 91 ile en yüksek orana sahip Ege Bölgesi’ni, yüzde 78 ile Marmara ve yüzde 77 ile İç Anadolu takip etti. Online alışveriş yapanların oranının en düşük olduğu bölge ise yüzde 49 ile Akdeniz oldu.

15-44 YAŞ GRUBU DAHA FAZLA ONLINE ALIŞVERİŞ YAPTI

Türkiye’de 15-44 yaş grubu, 45 yaş üstü gruba kıyasla daha fazla online alışveriş yaptı.

Online alışveriş yapan her 10 kişiden 4’ü e-ticaret sitelerini tercih etti. Erkeklerin yüzde 45’i bu kanalı kullanırken kadınlarda bu oranın yüzde 38’e düştüğü ortaya çıktı.

INSTAGRAM ÜZERİNDEN ALIŞVERİŞ ARTIYOR

Tüketicilerin alışveriş tercihlerinde sosyal medya içerikleri her geçen gün daha da etkili hale gelirken, online alışverişlerde Instagram üzerinden gerçekleşen alışveriş toplamda yüzde 58’i buldu.

YÜZDE 28 INSTAGRAM’DAKİ BUTİKLERLE DOĞRUDAN İLETİŞİME GEÇİYOR

Instagram kaynaklı alışveriş kanallarının başında yüzde 28 ile Instagram’daki butiklerle doğrudan iletişime geçmek yer aldı. Bu oran kadınlarda yüzde 38, erkeklerde yüzde 18 olurken, markaların Instagram reklamları veya paylaşımları üzerinden alışveriş yaptığını belirtenlerin oranı ise yüzde 26 olarak belirlendi.

INFLUENCER’LARIN YÖNLENDİRDİĞİ LİNKLER

Online alışveriş yapan her 4 kişiden 1’i e-ticaret sitelerinin Instagram reklamları veya paylaşımları üzerinden, her 5 kişiden 1’i ise Instagram’daki influencer veya ünlü kişilerin yönlendirdiği linklerden ürün satın aldığını belirtti.

Instagram dışındaki alışveriş kanallarına bakıldığında online alışveriş yapanların yarısı markaların web sitelerini kullanırken, bu oran Akdeniz bölgesinde yüzde 67’ye ulaştı. AA


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz