Uzun yıllardır zirvedeydi: Sedan geriliyor, fark açılıyor...

Türkiye otomobil pazarında geçen yılın 11 ayında yüzde 39,4 olan sedan otomobillerin payı, 2022'nin aynı döneminde yüzde 37,2'ye gerilerken, SUV'un payı yüzde 35'ten yüzde 41,3'e yükseldi.

5.12.2022 08:41:230
Paylaş Tweet Paylaş
Uzun yıllardır zirvedeydi: Sedan geriliyor, fark açılıyor...

Türkiye otomobil pazarında SUV satışları Eylül 2021’de ilk kez sedan otomobil satışlarını geçmişti. SUV pazarı sedanla arasındaki farkı açıyor.  Bu yılın 11 ayında SUV gövde satışları, 2021’in aynı dönemine kıyasla yüzde 15,14 artarken, SUV’un satışlardan aldığı pay da yüzde 41,3’e yükseldi.

Asfaltın yanı sıra farklı arazi koşullarında kullanılabilen SUV (Sport Utility Vehicle-Spor Amaçlı Taşıt) otomobiller, sürüş koşulları bakımından zengin bir yelpaze sunuyor. Geniş kabin ve bagaj hacmine sahip olan bu otomobiller, kalabalık aileler tarafından da sıklıkla tercih ediliyor.

SUV otomobillerin, şehir içinde kullanımı da giderek bir trend haline geliyor. Özellikle yerden yüksek ve “kaslı” otomobilseverlerin gözdesi olan SUV’lar, kadın sürücüler tarafından da daha fazla tercih edilmeye başlandı.

Gelecek yılın mart ayı sonunda satışa sunulması beklenen Togg’un segment modeli olan SUV, Türkiye otomobil pazarındaki ağırlığını artırmaya devam ediyor. Bu durum satışlara da yansırken, sedan gövde tipi tercihi SUV gövde tipinin gerisinde kaldı.

İLK 3 SIRALAMASI: SUV, SEDAN, HATCHBACK

AA muhabirinin Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği’nden (ODMD) derlediği verilere göre, Türkiye otomobil pazarında ocak-kasım döneminde en çok tercih edilen gövde tipi yüzde 41,3 pay ve 208 bin 693 adetle SUV otomobiller oldu.

SUV otomobilleri, yüzde 37,2 pay ve 188 bin 244 adet satışla sedan, yüzde 19,7 pay ve 99 bin 816 adet satışla hatchback otomobiller takip etti. Diğer satışlar ise “MPV, CDV, spor ve station wagon” gövde tiplerinden oluştu.

Ocak-Kasım 2021’e göre, sedan otomobillerin payı yüzde 39,4’ten yüzde 37,2’ye gerilerken, SUV’un payı yüzde 35’ten yüzde 41,3’e yükseldi. Söz konusu dönemde SUV otomobil satışları yüzde 15,4 artış gösterdi.

Hatchback gövde tipli otomobillerin payı da yüzde 23,7’den yüzde 19,7’ye geriledi.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz