14 sektörden gelen “tehlike sinyallerini” araştırdık.

Türkiye'nin önce gelen perakende şrketlerinden birinin sahibi, “Aslında tüketici tarafında endişe edilecek çok ciddi bir gelişme yok” diye başladığı değerlendirmesini şöyle sürdürüyordu: “Son aylarda iki önemli rakamdaki gelişme bizi endişeye sevk ediyor. Birincisi, haziran ayından sonra mağazalara giriş sayısındaki düşüş. Bu düşüş temmuz ayında da devam etti. Sektör genelinde ağustos rakamları kesinleşmedi. Ancak devam ettiğini gözlemliyoruz. İkinci endişe kaynağı ise dolardaki artış ve artışın devam edebileceğidir.” Bu işadamına göre tüketici tarafındaki endişe, sonbaharla birlikte aşılabilir, mağazaya giren sayısındaki düşüş normale dönüşebilir. Ancak dolar kurundaki artışın devamı, tamamı dolar ve Euro’ya bağlı mağaza maliyetlerini yukarı çekebilir, ithalata dayalı perakendecileri zorlayabilir.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?