En iyi kim dağıtıyor

Ulaştıkları nokta sayısı 100 binleri geçiyor...

1.03.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
En iyi kim dağıtıyor


RUHET GENÇ / BİLGİ ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI LOJİSTİK VE TAŞIMACILIK BÖLÜMÜ
"ÜRETİM İLE DAĞITIM AYRILMALI"
KANAL OPTİMİZASYONU ÖNEMLİ

Dünyada üretim, son yıllarda merkezileşmiş durumda. Üretim yapılan yerle tüketim yapan kişiler arasında yer, zaman gibi uyumsuzluklar olması dağıtım kanallarının kurulmasını daha önemli bir noktaya taşıdı. Üretim yapan sanayicinin gelişmesi için etkin çalışan dağıtım kanalları geliştirmesi gerekiyor. Dağıtım kanalları gereğinden daha iyi olmamalı. Bir dağıtım kanalı için her noktaya ulaşmak önemli değil. Tüketici odaklı anlamlı noktalar belirlenmeli; kanal optimizasyonu yapılmalı. Her şirketin matematik modellemelerle ürünümüz nerelere, ne zaman, hangi şartlarda, ne tip paketlemeyle gitmeli sorularına cevap bulması gerekiyor.
İDEAL ÇÖZÜM
Bence dağıtım kanalı kurarken en ideal çözüm şu: Şirket üretimle, üretim dışı konuları birbirinden ayırmalı. Dağıtımı, gecesi gündüzü pazarlama ve dağıtım işi olan ayrı bir şirket yürütmeli. Bu iki şirket, birbirine ne kadar entegre olursa kâr oranı o kadar yükselir. Dağıtım kârı bünye içinde kalır. İyi pazarlamanın en önemli noktalarından biri dağıtım ağıdır. Kurduğunuz dağıtım ağı bugünkü ihtiyaçları karşılayan ve yarınki ihtiyaçları karşılamaya hazır, üzerine yatırım yapılabilecek bir yapıda olmalı. Bu tarz bir dağıtım ile rakiplere karşı şirket ayakta kalabilir. Güçlü bir dağıtım ağında en önemli yaklaşım, hizmet edeceğiniz grubu gerçek ihtiyaçları olan gerçek insan grubu olarak görmek ve ona göre hesap yapabilmektir. insanların verdikleri yanıtlarla alışkanlıkları farklı olabilir. Bu farklara göre kararlar alınmalı.


OUTSOURCE NE KADAR AVANTAJLI?

Kimi şirket ise dağıtım konusunda lojistik firmaları ile çalışmayı tercih ediyor. Bunun en önemli nedeni güçlü bir dağıtım ağını sıfırdan kurmanın giderek artan maliyeti... Mudo Genel Müdür Yardımcısı Orhan Gürsoy, "Artık tüm Türkiye'ye yayılmış bir operasyon kurgula-yacaksanız burada dev bir araç filosu, depolar, iş gücü yatırımına gitmenin zamanı geçti. Bu yatırımı zaten yapmış ve bu noktalarda var olan güçlü bir lojistik firmasıyla stratejik iş ortaklığı kurmak hem verimliliği hem de kaliteyi artırıyor" diyor. Mudo Concept bu bağlamda, hazır giyim tarafında UPS Kargo, Mudo Concept için de Borusan Lojistik'le çalışıyor. Gürsoy outsource için çalışacakları firmalarda aradıkları kriterleri şöyle özetliyor: "Sadece birim maliyete odaklanarak verilecek kararlar uzun vadede daha büyük maliyetler taşıyabilir. Çalışacağınız firmanın verim odaklı, proje geliştiren, işe değer katabilen ve gelişime açık olması uzun vadede birim başına maliyeti düşürüp, operasyon kalitesini artıracağı için çok daha verimli olabiliyor." Turkcell de 60 bin noktaya 250 kalem ürünün dağıtımını 6 farklı distribütör şirketle outsource modeliyle gerçekleştiren şirketlerden. Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Hulusi Acar, "Distributör ve Turkcell Dağıtım Merkezlerini seçerken güçlü finansal yapı, zengin sektörel bilgi birikimi ve dağıtım tecrübesi kriterlerine bakıyoruz. Yapımızın avantajlarından biri dağınık ve zorlu coğrafyalarda dahi bayilerimizin ürün ve hizmet ihtiyaçlarını giderebilmemiz ve verimlilik, gelirlerini artırmamız" şeklinde konuşuyor. KVK Genel Müdürü Özcan Ermiş, dağıtım hizmetini dışarıdan alarak ürünlerin pazara ulaşma zamanını kısalttıklarını, ana işe odaklanarak da taşıma konusunda zaman ve para tasarrufu sağlandıklarını açıklıyor.



İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz