En özel müşteri

Türkiye'nin önde gelen markaları az sayıdaki "değerli" müşterilerini ve onları elde tutma planlarını anlattı.

1.10.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
En özel müşteri

Süvari Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Coşkun da kendilerine daha fazla katma değer sağlayan müşterileri, CRM çalışmalarıyla sürekli izlediklerini söylüyor. En değerli müşteri grubunu belirleyip analiz ettikten sonra sıra Murray Raphel ile Neil Raphel’in birlikte kaleme aldığı Up the Loyalty Ladder (Sadakat Merdiveninin Tepesine) kitabında belirtildiği gibi müşterilerle sürekli iletişimde kalmayı sağlayan sadakat programlarına geliyor. Birçok marka ve şirket bu programlar üzerinden müşterileriyle iletişime geçiyor, özel kampanya, avantaj ve hizmetler sunuyor. Kale Grubu Yapı Ürünleri Grubu Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı İhsan Karagöz, sadık müşteri grubu oluşturmak için katma değeri en yüksek müşteri grubuna diğerlerine kıyasla 3 kat daha fazla yatırım yaptıklarını belirtiyor.

Mavi’de en yüksek harcama grubunu oluşturan kitleyi elde tutmak için kişiselleştirilmiş kampanyalardan yararlanılıyor. Mavi Genel Müdürü Cüneyt Yavuz, “Markamıza en sadık ve en yüksek harcama yapan müşterilerimizi, demografik özellikleri ve alışveriş eğilimlerine göre sürekli analiz ediyoruz” diyor. Yavuz, bu kitlenin müşteri profillerine, harcama trendlerine ve alışveriş alışkanlıklarına göre kişiye özel kampanya ve avantajlar sunduklarını söylüyor. Louis Vuitton, Gucci örneklerinde olduğu gibi Mavi de en değerli müşteri grubunu özel defilelere, konserlere davet ediyor. Öte yandan bu çok değerli müşteri grubunu rakiplere kaptırmamak için yenilikçi olmak gerekiyor. Özlem Açıkel Turhan, “Markanıza ne kadar bağlı olursa olsun müşteriyi sizden yeniden alışveriş yapmaya ikna etmek için yenilikçi olmanızdan başka şansınız yok” diyor.

CÜNEYT YAVUZ / MAVİ GENEL MÜDÜRÜ
"3,5 KAT DAHA FAZLA HARCIYORLAR"
DEĞERİ YÜKSEK

Bizim için katma değeri en yüksek, en değerli müşterilerimiz Mavi’nin jean’lerinden vazgeçmeyen, gömlekten elbiseye, çantadan aksesuara kadar her türlü giyim ihtiyacında Mavi’yi tercih eden müşterilerdir. Alışverişe her çıkışında Mavi’ye uğramak isteyen, eleştirisini de beğenisini de çekinmeden bizimle paylaşan, sadece offline’da değil online’da da hayatı bizimle paylaşan müşterilerimiz, en değerli tüketici grubumuzu oluşturuyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz